Resultat 1 till 13 av 13

Uppdatering

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    MSN har nyligen uppdaterat sin MSN search. Både visuellt och deras algo.

    http://search.msn.se/

    Rent visuellt finner jag det mycket snyggt. Angående algo ändringen så vet jag inte men tror att den fortfarande är kass och enkel att spamma.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Japp såg nu.
    Jag tycker den nya designen e klart bättre!
    Mycket luftigare och lättare, det känns inte lika tungt att använda MSN längre
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #3
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag tillhör dem som faktiskt tycker om att det är lätt att få till bra resultat på MSN Search, och det utan spam.

    Allting jag gör on-site för Google fungerar utmärkt för MSN Search i alla fall så länge som besökarna använder från search.msn.se...

    Jag tyckera att den nya designen snarare ser ut som en tillbakagång till det gamla utseendet från tiden då MSN använde Google. Det är väl OK.

  4. #4
    Rasmuss avatar
    Rasmus Rasmus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Soliga Skåne
    Inlägg
    78
    Jag verkar vara den enda här inne som tyckte MSN search's förra design var mycket snyggare, fast det har väl att göra med att få in samma stil som 'Live'.

    Vet någon om denna uppdatering (algo:n) gått tillbaka igen? Jag har sett väldigt många klagomål på den på internationella seo-forum men själv såg jag stora framgångar. Jag träffade sjätteplats på ett bra sökord som gav riktigt bra med besökare. Det var så den 16:e-17:e, men från och med den 18:e är jag nere på min 20+ plats igen.

    Är det fler som märkt att ni fått tillbaka samma placeringar som innan algo-uppdateringen, eller är det bara jag?

  5. #5
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Mina var bra både före och efter, så jag är lite osäker.

    Det är inte ofta jag säger någonting positivt om en Microsoft-produkt, men jag begriper faktiskt inte detta ständiga klagande på MSN Search. Vanlig hederlig on-page + en vettig och tydlig intern länkstruktur + läsliga urlar funkar ju hur bra som helst!

    Kombinera det med att ständigt tillföra nytt innehåll och krydda med lite externa länkar så brukar det räcka rätt långt, och vad är då problemet?

    Visst. Det sägs vara lätt att kräma upp en sajt på MSN Search med hjälp av masslänkning, men det räcker inte som enda åtgärd. Inte om någon annan som är ute efter samma sökfras har gjort rätt på sajten också.

  6. #6
    Joacims avatar
    Joacim Joacim är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    74
    Citat Ursprungligen postat av Rasmus
    Är det fler som märkt att ni fått tillbaka samma placeringar som innan algo-uppdateringen, eller är det bara jag?
    Jag gick från bra till bättre i den nya uppdateringen, toppade sökordet jag ville åt och fick även ett antal "bonus-ord".

    Har inte testat den i så mycket övrigt men tummen upp av mig.

  7. #7
    Rasmuss avatar
    Rasmus Rasmus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Soliga Skåne
    Inlägg
    78
    Hur ser era msn besökare ut under den 15:e till den 18:e är det bara jag som ser stora förändringar under den 16:e och 17:e ?

  8. #8
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Från 15-18 ser det faktiskt exakt ut som det har gjort senaste månaden för mig. Inga förändringar här.
    Senast redigerat av Marcus Westberg den 2006-02-20 klockan 16:48.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Oj jag ser en stor skillnad. De har på en mina sidor plockat in Dmoz-beskrivningen istället för som tidigare min egen descriptiontext, men behållit min titel och inte tagit Dmoz titel.
    Sedan verkar nyckelordssökningarna vara borta helt. Jag kunde tidigare söka på fraser och ord som endast fanns bland keyworden och få upp sidan.
    Det fungerar inte längre.
    Ok har inte kollat på så många sidor än.

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ni kanske inte har sett denna tråden angående live.com :
    http://www.seo-forum.se/nyheter/147-...soekmotor.html
    Det är även intressant men har inte kollat ranks än.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    Artamuss avatar
    Artamus Artamus är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    64
    Det har alltid varit viktigare med keywords i domæn och filnamn hos MSN men nu efter uppdatering så verkar vikten har økat. Ser att jag har ramlat ned från førsta sidan och tio i topp har 9 av tio hela eller delar frasen i domæn eller filnamn. Jag har klættrat med alla sidor som innehåller nyckelorden i filnamnen. Men det kan ju ændras snabbt, uppdateringen ær kanske inte øver.

  12. #12
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    jo, domännamn är viktigare i msn än i google. du ska få lite fler tips för msn av mig när vi träffas artamus

  13. #13
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Ännu så länge ligger alla sajter där jag har gjort on-site-optimering för Google och hyfsat OK länkarbete väldigt bra till hos MSN. Nya sajter, med vissa identitetsproblem hos Google, brukar alltid lägga sig i topp hos MSN.

    Enda undantaget är egentligen riktigt gamla och etablerade sajter, som i kraft av sin ålder ligger riktigt bra till hos Google, även på rätt svåra sökord. Dessa har inte fått alla de on-site-detaljer åtgärdade som en ny sajt behöver, och ligger därför betydligt sämre till hos MSN.

    Åtminstone är det min tolkning av det hela.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Uppdatering av algoritm och webmaster-guidelines
    Av Anton Johansson i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 16:10
  2. PR Uppdatering?
    Av Patrik Berggren i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:46