Resultat 1 till 7 av 7

Google är lite buggig med site:

  1. #1
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Har en sida som ger 3 resultat vid site: sökning.

    För att se alla 340 indexerade sidor är man tvungen att klicka på "repeat the search with the omitted results included."

    Har läst om "About 260" problem och annat "skoj" på olika ställen, men ingen som enbart visar 1-3 resultat.

    Google verkar rejält buggig just nu.. de säger själva att det inte ska påverka ordinarie sökningar och SERP rankningar utan att just själva site: är buggad.

    Kolla in site:www.webmaster network.se , EN sida visas. Smått kul, det känns lite som bestraffning, fast det kanske inte har någon betydelse alls.

    Någon annan som har fått denna fina "bestraffning"?
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Är det här en sajt på svenska?

  3. #3
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Hände med en av mina sajter. Har dock inte hittat något riktigt svar på varför.

    Trodde först det handlade om mycket kod och lite innehåll - så jag rensade men det hjälpte inte. Kollade även på likande sidor vilka hade ungefär samma förhållande mellan kod och innehåll, men såg inget sammanband.

    Det enda som jag för tillfället sett tendenser på är att åldern på sajten spelar in en hel del, och jag hoppas nu på att åldras ska hjälpa. En hel del sajter med låg ålder har också hamnat i detta läge.

    Dock har jag inte sett några negativa effekter (trafik mm) på grund av detta, utan undersidorn hittas och rankar bra på sina huvudord, så någon större skada tror jag inte detta innebär.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Hände med en av mina sajter. Har dock inte hittat något riktigt svar på varför.
    Är detta en sajt på svenska?

  5. #5
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Är detta en sajt på svenska?
    Ja, det är en svensk sajt samt andra svenska sajter jag observerat detta på.
    Någon teori?

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nej egentligen inte mer än att jag inte tror att det har med algoritmen att göra. Snarare tror jag att de bygger om servermiljön och har hållit på med det ett tag.

    Har fått för mig att de konsoliderade ganska hårt efter senaste uppköpsturen och är klara med det så jag funderande närmast på om de börjat med ryggraden nu vilket jag fått för mig redan innan.

    I så fall är det ju möjligen intressant om det drabbar svenska sajter.

  7. #7
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Ja svensk sajt.

    Jag är helt bergsäker på att det har att göra med att motverka 'duplicate content'. Detta har ju varit en ganska aktiv debatt på senaste tiden med den förra uppdateringen då många sidor har flugit rakt in i supplemental index och många hamnat längst bak i SERPen.

    Dock så finns bara innehållet på min sajt och ingen annanstans. Därav jag tror att det inte riktigt fungerar som det skall.

    Som whyld säger verkar det fortfarande ranka normalt på sökord, men det är smått störande och lite oroande faktiskt.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  3. Google läser JavaScript - lite info
    Av Gustaf i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 23:03
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  5. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03