Resultat 1 till 2 av 2

Sunet tappat stinget

  1. #1
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Vet inte om det har med sunet-KTHNOC bytet att göra men jag upplever att katalogen tappat stinget. Inte bara att de är krångliga att ha att göra med utan att det ger mindre resultat.
    Jag har en personlig blogg som jag har registrerat i mitt eget namn, ett ganska lätt sökord. Har i övrigt mycket få inlänkar på den med mig själv som ankartext. Google har hittat länken sedan ett tag och det har inte gett mig någon som helst förändring. Man kan ju tycka att man borde tjäna åtminstone en position där den ligger långt nere i svansen och tävlar mot sidor på alla möjliga konstiga språk.

    Ok 1 länk kanske inte är mycket men jag upplevde att förr hände åtminstone något, den tävlar ju mot sidor på holländska och spanska för tusan och rankar ganska bra på övriga sökord. Ingen skillnad alls.

    (struntar egentligen i om den rankar på det)
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Personliga hemsidor får inte samma fina utlänkar från KTH som "riktiga hemsidor". Personliga hemsidor sorteras efter namn i bokstavsordning vilket ger en PR4 utlänk från katalogen. Beroende på bokstav kan det också vara ganska mycket utlänkar i kategorin.

    För övriga sidor i katalogen som sorteras över flera ämnen kan du ju få flera PR6 utlänkar vilket det ju är mer kraft i.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)