Resultat 1 till 10 av 10

Optimera via subdomän

  1. #1
    DD Webbs avatar
    DD Webb DD Webb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    17
    Tjena

    Är det tillåtet att lägga upp en subdomän som man optimerar mot sökmotorerna för att därifrån sen länka till huvuddomänen typ http ://seo.eurovator.se/seo/000403/000001/
    Senast redigerat av DD Webb den 2007-04-20 klockan 16:00. Anledning: Ändrade länken

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Avlänka länkarna (gäller alla dina inlägg) de kan postas med t ex httpx och liknande.

    Detta enligt forumets regler.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    DD Webbs avatar
    DD Webb DD Webb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    17
    Sorry, jag är ny här så jag ahr inte kollat forumreglerna så noga, ändrade länken och la till ett mellanslag i den efter http

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Avlänka länkarna (gäller alla dina inlägg) de kan postas med t ex httpx och liknande.

    Detta enligt forumets regler.
    Nu har inte jag tittat om reglerna har ändrats men sist jag tittade så var det här inte en generell regler. Tvärt om har ju Jim pekat på att man ska använda sökmotorvänliga länkar där de tillför något med ett antal undantag.

    Är verkligen detta ett av undantagen? Jag fick för mig att det inte var hans sajt eller att han gör SEO åt dem. Han ber ju heller inte som jag tolkade det om hjälp för sin egen sajt utan ställer en generell fråga. I så fall är det ju helt ok att posta länken och det underlättar ju faktiskt för oss som man vill öppna sajten.

    Sedan tycker jag generellt, även om jag inte sett något om det i reglerna, att man bör avmarkera länkar som går till något som man uppfattar som otrevligt eller omoraliskt för att inte riskera att stödja den verksamheten genom länken. Personligen hade jag själv i det här fallet aldrig länkat till sajten. Tyckte den verkade spammig.

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Nu har inte jag tittat om reglerna har ändrats men sist jag tittade så var det här inte en generell regler. Tvärt om har ju Jim pekat på att man ska använda sökmotorvänliga länkar där de tillför något med ett antal undantag.

    Är verkligen detta ett av undantagen? Jag fick för mig att det inte var hans sajt eller att han gör SEO åt dem. I så fall är det ju helt ok att posta länken och det underlättar ju faktiskt för oss som man vill öppna sajten.

    Sedan tycker jag generellt, även om jag inte sett något om det i reglerna, att man bör avmarkera länkar som går till något som man uppfattar som otrevligt eller omoraliskt för att inte riskera att stödja den verksamheten genom länken.
    Det var det jag menade. Frågan var om metoden var tillåten och då kan man ju anta att man är skeptisk till sidan. Därav tycker jag inte att man skall länka till innehållet.

    Sidor som har ett faktiskt värde och som löser ett problem ar jag inga problem med att de länkas in men länken gick till en ren länksida hos ett SEO företag
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #6
    DD Webbs avatar
    DD Webb DD Webb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    17
    Nej det är inte min site och jag har inte med dom att göra, jag var nyfiken på om det är tillåtet att göra så för dom hamnar högre upp än min site på Google med den sidan, därför är jag intresserad av om jag kan göra likadant eller om det är otillåtet.

    Jag vill ju inte göra något mot reglerna som ställer till det för mig på Google.

  7. #7
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det är ju inte otillåtet att skapa en subdomän och länka ut från den enligt Googles regler.

    Denna sida är ju en del i deras länknätverk har flera kategorier.

    Jag antar att det är främst deras kunder som kommer att hamna i dessa sidor.

    Du kan använda dig av katalogerna som finns listade i dessa trådar

    http://www.seo-forum.se/olika-katalo...kataloger.html

    http://www.seo-forum.se/olika-katalo...kataloger.html

    Undrar hur mycket de betalar MS, Google och de andra för att ha deras loggor på en av sina "produktförpackningar". (kolla deras huvudsida)
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  8. #8
    DD Webbs avatar
    DD Webb DD Webb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    17
    Ok jag misstänkte det. Jag får kolla på det och försöka komma högre själv :-)

  9. #9
    DD Webbs avatar
    DD Webb DD Webb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    17
    Men det är helt ok då även om dom då länkar till sin egen site och inte andras siter ?

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Det var det jag menade. Frågan var om metoden var tillåten och då kan man ju anta att man är skeptisk till sidan. Därav tycker jag inte att man skall länka till innehållet.
    Jag delar din uppfattning.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. plats 10 på webb.se subdomän?
    Av dajm i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 20:53
  2. Optimera en sida!
    Av pokerbolaget i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 12:33
  3. optimera sidan efter sökfras
    Av Magnusson i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:58
  4. Optimera mot vilka ord? Tips!
    Av Daniel_K i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:54
  5. Optimera dina tabeller
    Av Princip i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 14:08