Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 56 av 56

Garantera 1a sidan på sökord!

  1. #31
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ställan
    Finns det någa fler "garantier" som seo bolag kan ge?

    Varför inte lova en ökning i trafik eller antal indexerade sidor?
    Det logiska är ju att kräva trafik inom ett givet ämnesområde. Så att de inte säljer dåliga sökord.

  2. #32
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av ställan
    Varför inte lova en ökning i trafik eller antal indexerade sidor?
    Lägg in en Google sitemap eller Yahoo URL lista så är alla sidor indexerade.

    Det kan vem som helst göra med de två gratisprogrammen XENU och Softplus GSiteCrawler.

    Vi har byggt in Google Sitemap i vårt CMS. Den uppdateras idag manuellt men kommer i framtiden att uppdateras så fort en sida publiceras. Det tar 24-48 timmar från det att Google har hämtat den nya sitemapen och sidan är indexerad.

    På min scoutkårs sida skapar jag alla sidor "the old way" Där använder jag ovan nämnda verktyg för att skapa just Google sitemap. Där gick siten från 250 indexerade sidor till över 900 indexerade sidor på 24 timmar och besökarantalet ökade från 10-15 / dygn till 70 per dygn.

    Nu gäller det bara att hålla 1:a sidan uppdaterad också för att ranka ännu bättre på den
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #33
    ställans avatar
    ställan ställan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Det logiska är ju att kräva trafik inom ett givet ämnesområde. Så att de inte säljer dåliga sökord.
    Jo detta är ju givetvis en förutsättning. Det kan dock vara ganska svårt att definera vilka sökfraser som ingår i ett ämnesområde så redan fär stöter man på problem. Men jag tror ändå att kund får mer nytta av breda att synas på flera breda begrepp än på få specifika ord, dock blir det ju svårt med garantier inom detta.

    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Lägg in en Google sitemap eller Yahoo URL lista så är alla sidor indexerade.
    Det är ett enkelt och bra sätt att lösa det på, men man bör ju även om möjligt stärka den interna navigeringen på sidan så att sökmotorerna förstår den också. Lite internlänkning skadar ju inte.

  4. #34
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av ställan
    Det är ett enkelt och bra sätt att lösa det på, men man bör ju även om möjligt stärka den interna navigeringen på sidan så att sökmotorerna förstår den också. Lite internlänkning skadar ju inte.
    Det är ju precis som du säger självklart och där tror jag mer på att utbilda personerna som jobbar med webbplatsen.

    Du kan i vissa fall som konsult styra och säga att var vänlig länka här och har ämen så fort du är inne i löpande texter osv så ställer det helt andra krav på dig. Där kan i många fall skribenterna på webbplatsen göra det på ett bättre sätt.

    Då tänker jag främst på att det måste vara en avvägning mellan SEOvänlighet och kundvänlighet. Sen finns det konsulter som har båda kompetenserna men då kostar också betydligt mer.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #35
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En svår fråga är ju också vad som är rimliga krav att ställa. Optimalt för webbutiken vore ju att ställa krav på konvertering i kronor på nya besökare som kommer men ska man hårdra det kan ju SEO-konsulten om de verkligen kan garantera detta lika gärna starta sin egen webbutik.

    Någon form av möte av kompetens vore ju rimligt, d.v.s. där webbutiken definierar ett antal sökord som de anser ligger inom sitt ämnesområde. SEO-konsulten använder sin kompetens för att välja ut de som ger trafik och optimerar för dessa.

  6. #36
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Jag menar att man skall kräva detta av bolag som aktivt använder placeringsgarantier i sin marknadsföring.
    Att alltid kräva första eller andra plats på alla sökord som man vill optimera på, ja det kanske är rimligt om man tycker att det är rimligt att skjuta in en obegränsad mängd pengar och tid i optimeringen.

    En förstasides-placering kan mycket väl innebära att ett nystartat företag går från obefintligt till att faktiskt börja tjäna pengar och då är det väl i det närmaste larvigt att hävda att endast 1:a-2:a position betyder något. Särskilt om det gäller konkurrensutsatta sökord, ska företaget då säja, nja, vi skiter nog i sökmotoroptimering för vi får ingen garanti på förstaplats.

    Jag tycker däremot att man visst kan lämna vissa garantier som optimerare precis som man i andra liknande branscher kan det. Jag kan ju t ex om jag tillverkar jordgubbar lova att leverera dem till midsommar, trots att jag inte styr över vädret. Det som händer om jag inte lyckas är ju naturligtvis att jag inte får betalt eller mindre betalt om målet delvis uppnås. Jag har full föståelse för kunder som inte vill köpa en sökmotoroptimering utan garantier.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  7. #37
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Att alltid kräva första eller andra plats på alla sökord som man vill optimera på, ja det kanske är rimligt om man tycker att det är rimligt att skjuta in en obegränsad mängd pengar och tid i optimeringen.

    En förstasides-placering kan mycket väl innebära att ett nystartat företag går från obefintligt till att faktiskt börja tjäna pengar och då är det väl i det närmaste larvigt att hävda att endast 1:a-2:a position betyder något. Särskilt om det gäller konkurrensutsatta sökord, ska företaget då säja, nja, vi skiter nog i sökmotoroptimering för vi får ingen garanti på förstaplats.

    Jag tycker däremot att man visst kan lämna vissa garantier som optimerare precis som man i andra liknande branscher kan det. Jag kan ju t ex om jag tillverkar jordgubbar lova att leverera dem till midsommar, trots att jag inte styr över vädret. Det som händer om jag inte lyckas är ju naturligtvis att jag inte får betalt eller mindre betalt om målet delvis uppnås. Jag har full föståelse för kunder som inte vill köpa en sökmotoroptimering utan garantier.
    Oj, det här var visst känsligt!

    Det behever inte alls kosta så mycket pengar att ligga 1:a särskilt inte här i Sverige.

    Det är klart (som jag redan påpekat) att man kan tjäna pengar på att ligga på förstasidan, tom på andrasidan. Men det är inte det detta gäller.

  8. #38
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Oj, det här var visst känsligt!

    Det behever inte alls kosta så mycket pengar att ligga 1:a särskilt inte här i Sverige.
    Ska vi göra gemensam sak och spamma oss förbi dig på linser, poker eller något annat bara för att du är så kaxig? Jag förstår inte syftet med det här larvet annars.

    Står din arbetsgivare bakom att du trollar SEO-forum med deras företagsnamn som nick? Jag är faktiskt förvånad över [dem] i så fall. Fick för mig att ni var lite diskreta, affärsmässiga och seriösa. Nu ser ni bara totalt pajas ut. Du slår tom herr Sandblom under vederbörandes glansdagar på WN. Fruktansvärt oseriöst.
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2007-04-26 klockan 15:25. Anledning: Modererat företagsnamnet efter begäran. Det framgår för den som vill på andra sätt.

  9. #39
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    Ska vi göra gemensam sak och spamma oss förbi dig på linser, poker eller något annat bara för att du är så kaxig? Jag förstår inte syftet med det här larvet annars.

    Står din arbetsgivare bakom att du trollar SEO-forum med deras företagsnamn som nick? Jag är faktiskt förvånad över WebGuidePartner i så fall. Fick för mig att ni var lite diskreta, affärsmässiga och seriösa. Nu ser ni bara totalt pajas ut. Du slår tom herr Sandblom under vederbörandes glansdagar på WN. Fruktansvärt oseriöst.
    Jag förstår inte alls varför du hugger på honom för att ger sin åsikt i frågan. Jag ser inget spammigt alls i åsikten som tvärtom är legitim och viktig att diskutera.

    Ge din syn på saken istället för att angripa honom. En postning som den du gjorde nu är betydligt mer spam.

  10. #40
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    "Söndagen efter gick den lilla farbrorn till skräddaren igen (för 5e gången efter att ha beställt en kostym till att börja med).

    - Hej, är min vante färdig?
    - Det bidde ingen vante...
    - Bidde det ingen vante, vad bidde det då, då?
    - Det bidde en tummetott!
    - Jasså bidde det en tummetott? Jaha, tack då!

    Och så tog den lilla farbrorn sin tummetott och gick..."

    Ställningstagande:

    Ska den lilla farbrorn betala för en kostym eller en tummetott? Han hade ju beställt en kostym. Skräddaren försökte defakto sy en kostym, men det gick inte så bra. Ska den lilla farbrorn betala för allt arbete skräddaren lagt ner på att försöka sy en kostym som sen blev en rock som blev en byxa som blev en väst som blev en vante och tillsist en tummetott? 4 veckors arbete och en hel massa tråd har gått åt...

  11. #41
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag förstår inte alls varför du hugger på honom för att ger sin åsikt i frågan. Jag ser inget spammigt alls i åsikten som tvärtom är legitim och viktig att diskutera.

    Ge din syn på saken istället för att angripa honom. En postning som den du gjorde nu är betydligt mer spam.
    Jag angrep inte att han spammade utan inställningen i sakfrågan. Att det enda som är värt att betala för är plats #1 och #2, vilket bara kan tolkas som ett skämt.

    Edit: Webguide har nu förklarat det hela i ett privmsg så vidare debatt i ämnet är onödig.

    Ser även att du ryktat ned mig tre poäng med orden "kommentar som inte tillför något alls. /hans99".

    Självklart är det bra att du klagar på mig om jag spammar forumet med meningslösa inlägg Hans99. Men, ptja vad ska jag säga. Just du passar ovanligt dåligt för uppdraget.
    Senast redigerat av Nord den 2007-04-26 klockan 15:29.

  12. #42
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    Webguide har nu förklarat det hela i ett privmsg så vidare debatt i ämnet är onödig.
    Nej precis Nord har fått en förklaring via PM så då är det väl lika bra att stänga tråden. Diskussionen har rimligen inget unikt med dig att göra och själva konceptet att folk ska förklara sina åsikter för dig i PM är udda.

  13. #43
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Nej precis Nord har fått en förklaring via PM så då är det väl lika bra att stänga tråden. Diskussionen har rimligen inget unikt med dig att göra och själva konceptet att folk ska förklara sina åsikter för dig i PM är udda.
    Det var inte jag som valde att skicka privmsg. Om du läser hela tråden istället för att kasta dig på snabbsvarsfunktionen så fort en tråd rör sig, utan något vettigt att säga, så kanske det går bättre.

    Summering:

    Tråden är en relevant diskussion om garantier förknippade med SEO-leverans. Jag brukar garantera topp 1, 3, 5 eller 10, beroende på vad kunden vill ha, vad det får kosta och vilket ord det gäller.

    Då kom WGP in och sa att allt utom #1 och #2 är löjligt, och något man kan fixa själv osv, vilket såklart inte är sant utan bara sägs för att reta upp folk och möjligen påpeka sin egen förträfflighet. Måhända borde jag inte nappa på trollandet, men just idag var det lite svårt att ignorera av nån anledning.

    Låt diskussionen pågå och diskutera gärna ämnet (om positionsgarantier är seriöst eller inte) och kom gärna med sakliga argument.

    Att låsa en tråd - på ett diskussionsforum - så fort det blir diskussion i den är bara tråkigt tycker jag.

    Edit: stavning.

  14. #44
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    Då kom WGP in och sa att allt utom #1 och #2 är löjligt, och något man kan fixa själv osv, vilket såklart inte är sant utan bara sägs för att reta upp folk och möjligen påpeka sin egen förträfflighet. Måhända borde jag inte nappa på trollandet, men just idag var det lite svårt att ignorera av nån anledning.
    Och då började du angripa honom personligen och dödade effektivt diskussionen. Och fick den istället att handla om något helt annat som säkert passar dig bättre.

  15. #45
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag tillhör dem som inte förordar garantier. Åtminstone inte in blanco, innan man har en väl utbyggd relation med kunden.

    Citat Ursprungligen postat av ställan
    Finns det någa fler "garantier" som seo bolag kan ge?
    Det som verkligen vore värt att betala för, vore väl att göra en sökfras vanligare och samtidigt ha sett till att kunden råkar ha förstaplaceringen på just den frasen?

    Men i ett sådant uppdrag så är SEO bara en del (om än viktig) av uppdraget.
    Zero förknippades knappast med CocaCola för några månader sedan. Om CC company hade gjort rätt så skulle de, i samband med lanseringen även ha lyckats lyfta Zero-sajten till förstaplatsen på Google tycker jag.

    Ett sådant jobb hade det varit värt att begära garantier för.

  16. #46
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Jag tillhör dem som inte förordar garantier. Åtminstone inte in blanco, innan man har en väl utbyggd relation med kunden.

    Det som verkligen vore värt att betala för, vore väl att göra en sökfras vanligare och samtidigt ha sett till att kunden råkar ha förstaplaceringen på just den frasen?

    Men i ett sådant uppdrag så är SEO bara en del (om än viktig) av uppdraget.
    Zero förknippades knappast med CocaCola för några månader sedan. Om CC company hade gjort rätt så skulle de, i samband med lanseringen även ha lyckats lyfta Zero-sajten till förstaplatsen på Google tycker jag.

    Ett sådant jobb hade det varit värt att begära garantier för.
    Det är en väldigt häftig tanke. Och som dessutom kan vara väldigt relevant för nya typer av produkter.

    Ett exempel på det kan ju vara produktplacering, t.ex. i det där hälsoprogrammet som går på TV3. Ibland diskuterar hon något särskilt t.ex. fettmätare, chitosan och annat.

    Efter programmet och under några dagar ser man ökad trafik kring det.

  17. #47
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Jag tillhör dem som inte förordar garantier.
    ...
    Men i ett sådant uppdrag så är SEO bara en del (om än viktig) av uppdraget.
    Zero förknippades knappast med CocaCola för några månader sedan. Om CC company hade gjort rätt så skulle de, i samband med lanseringen även ha lyckats lyfta Zero-sajten till förstaplatsen på Google tycker jag.

    Ett sådant jobb hade det varit värt att begära garantier för.
    Jo jag håller med. En webbshop med tusentals produkter behöver normalt inte enskilda placeringsgarantier. Dock finns det - som i ditt exempel - många projekt som är helt beroende på en enda placering. Då ser jag inget problem med att placera först, och ta betalt sen, iaf inte ur kundens perspektiv.

    Traditonen att kunden får ta ansvar för leverantörens affärsrisker vid icke-leverans är ju unik för vår bransch, även om den inte är svår att förstå.

  18. #48
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Bra att stridsyxorna verkar ha grävts ner... Jag blev också fundersam när jag läste webguides inlägg och undrade hur jag skulle tolka det, så jag ser inte hur Nord skulle vara den stora skurken. Det spårade ur av någon aledning som jag inte fattar när jag läser vad som skrivits.

    De flesta här har ju faktiskt samma mål. Ni som säljare av seo vill göra ett bra jobb (förhoppningsvis) och ha nöjda kunder. Vi som är köpare vill få ett bra jobb gjort och bli nöjda kunder.

    Det är ju väldigt svårt att köpa något om den man köper det av säger "ja, du får gärna köpa men vi kan inte tala om för dig vad det är vi säljer och vi kan inte garantera att det är något bra"

    Kan det inte gå att presentera ett plan för kunden. Typ "det här nyckelordet är ganska liten konkurrens på, det görs si och så många sökningar och det skulle vara hyfsat billigt att få upp till förstasidan. Det här nyckelordet däremot kan bli svårt konkurrensmässigt och skulle kräva väldigt mycket jobb att få upp, vilket kostar mer"

    Eller:

    Topposition = 100% av avtalssumman.
    2a-3a = 90% av avtalssumman
    4-5 85% av avtalssumman osv...

    Då kan ju vi kunder också känna oss trygga med att veta att ni fortsätter anstränga er för vår skull, eftersom ni förstås vill ha så mycket betalt som möjligt.

    Och sen förklara lite vad det är som kostar och vilket jobb som krävs. Så att vi kunder fattar vad ni håller på med. Vet inte om det är praktiskt möjligt för er, men jag kommer aldrig bli kund hos någon igen utan att ha någon form av "bevis/garanti/erfarenhet av företaget ifråga" så att jag vet att det ger resultat.

  19. #49
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Kan det inte gå att presentera ett plan för kunden. Typ "det här nyckelordet är ganska liten konkurrens på, det görs si och så många sökningar och det skulle vara hyfsat billigt att få upp till förstasidan. Det här nyckelordet däremot kan bli svårt konkurrensmässigt och skulle kräva väldigt mycket jobb att få upp, vilket kostar mer"
    Det bör vara minimum och någon form av garanti bör man som kund kräva.

    Just position tror jag är en tämligen svag garanti. Ganska ofta ser jag webbutiker gå upp på nyckelord där vi ligger högt eller på plats ett vilket ofta inte ger mer än 5 - 10 besökare per dag. Där frågar man sig verkligen vad de betalar för.

    Konceptet med trafik är ganska tilltalande genom att olika metoder vid sidan om SEO blir möjliga.

  20. #50
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Och då började du angripa honom personligen och dödade effektivt diskussionen. Och fick den istället att handla om något helt annat som säkert passar dig bättre.
    För att tydliga eftersom Nord inte gillade det här inlägget så tycker jag att det är mycket olämpligt att posta hot därför att man ogillar någons åsikt. Och det särskilt efter man redan har visat vad man tycker med diverse okvädesord.

  21. #51
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Nu förekom det iofs vare sig "hot" eller "okvädesord" men i brist på något vettigt att tillföra så kan du ju drama vidare bäst du vill. Keep on rockin...

  22. #52
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    Nu förekom det iofs vare sig "hot" eller "okvädesord" men i brist på något vettigt att tillföra så kan du ju drama vidare bäst du vill. Keep on rockin...
    Läs dina egna inlägg. Men jag ser naturligtvis varför du ogillar den här tråden.

  23. #53
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Hans och Nord: Håll er till tråden eller diskutera era personliga frågor i PM eller någon annan stans.

    Tycker att det Nikke är inne på låter förstklassigt. Framtiden för SEO marknaden ligger i att kunna leverera annat än länkar (och on-page). Att kunna arbeta och påverka via andra kanaler och på så sätt lyfta efterfrågan och informationsbehovet för vissa sökfraser och ord.

  24. #54
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det viktigaste är att man inte börjar garantera trafik, toppositioner på omöjliga ord osv. Självklart är det första man gör som SEO-marknadsföringsbolag (även om jag vet att det är svårt, företagen vill bara betala för att få nya kunder - inte fundera på varför) är att utforma och analysera vilka sökord som är relevanta, varför och hur lång tid gentemot kostnad för att ranka bra på de orden.

    Detta ska självklart göras i kombination med Adwords om möjligt, då Adwords ska satsas på de mer speciella (och billiga) sökfraserna medan optimeringen ska satsas på huvudsökfraserna som ska generera den stora trafiken. Adwords-trafiken från de väldigt mycket mer nischade sökfraserna ska dock inte underskattas, desto mer avancerad sökfrasen är in mot området desto närmare är kunden ett köp.

    Topp 10 eller ej - det är dit man vill. Även om garantier kanske inte alltid ska ges på ord som "SEO" eller "blogg" så kanske man kan ge garantier på "SEO Göteborg" eller "Gratis bloggverktyg".

    Öppenhet grabbar. Det handlar bara om det.

  25. #55
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En annan aspekt som helt har missats är ju att man garantierna är hårda kan det leda till att leverantören kör fula metoder. Fula metoder kan innebära en risk för inköparen.

    Där bör man som kund ta en noggran diskussion med leverantören exakt vilka metoder som ska användas. Särskilt ska man vara observant på ändringar på webbplatsen.

    När det kommer nyckelord är det ju långt ifrån ovanligt att dåliga nyckelord säljs. Det verkar som att SEO-leverantörerna ofta tittar på vilka nyckelord som andra har inriktat sig på men när det sker inte tänker längre än så.

    Om en webbutik säljer en dyr variant av grunka X för företagsanvändning a' 5000 kr kan nyckelord X vara värdefullt fast det bara ger 5 träffar per dag på plats ett. Säljer webbutik II en X för hemmaanvändning som kostar 500 kr är knappast nyckelord X värt något att tala om.

  26. #56
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    En annan aspekt som helt har missats är ju att man garantierna är hårda kan det leda till att leverantören kör fula metoder. Fula metoder kan innebära en risk för inköparen.
    Jo fast då kan man ju helt enkelt låta bli att lämna ut uppgifter till sin webbserver, så är problemet löst. Inkommande länkar kan aldrig innebära att man tar en risk.

    Det går inte att förorda resultatlös SEO med förklaringen att det krävs "fula metoder" för att bedriva motsatsen. För det första är det inte sant och för det andra så finns det också en affärsetisk aspekt, och den bygger på att kunden kan förvänta sig resultat.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 12:02
  3. Hur svåra är engelska sökord?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 13:23
  4. Trafik via sökord som inte förekommer på sidan
    Av Gustav i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 23:29
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05