Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 62

PageRank export 28 april 2007

  1. #31
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Äh jag kollade åldern och såg att den skapades 2007-01-22...så det är nog förklaringen. Det höga värdet i exporten borde ha med det att göra.

  2. #32
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    PR är enligt min mening långt ifrån någon exakt vetenskap.Jag tror att Google förr eller senare kommer att lägga ner hela konceptet med PageRank. Mycket därför att det bidrar till försäljning av länkar, vilket Google nu har sagt sig vilja motarbeta.
    Ja, och för egen del är det mest lite kul med bra PR då det är ett ytligt mått (som iofs just i sin enkelhet kan impa på kunder som då kan få känna att de har lite koll som vet vad PR är). Vad som syns i serpen är liksom det som räknas.

  3. #33
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Jag har en teori om detta. Det kan vara så att totala mängden PR på internet är ett konstant värde. Låt oss säga det tillkom 100 tusen hemsidor sedan förra exporten, då borde alla få en mindre del generellt. Vad tror ni om den teorien?
    Troligen inte. Google borde ha smart folk som kan ekonomisk teori respektive jobbat med spelvärldar. Där har det inte funkat med "konstant mängd" av pengar respektive andra resurser.

    Inom ekonomi skapas mervärde hela tiden. Det byggs hus som är värda mer än de kostade att bygga och konsulter säljer tjänster som är värda mer än personalen kostar i lön mm.
    Med konstant mängd pengar skulle vi få brist på pengar. (I stället tillåts banker "skapa" pengar genom att låna ut pengar till folk - som sätter in dem på kontot - så banken kan låna ut dem igen till nästa...)

    I spelvärldar blir det samma sak. Alla spelare hittar skatter och blir stadigt rikare (annars är det ju inte så kul att spela ) Med konstant mängd skatter/råvaror slutar det lätt med att rubbet ligger i rikaste spelarnas skattkistor och allt stagnerar.

  4. #34
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Att PR procentuellt sett skulle vara konstant är dock ingen omöjlighet. Av alla sidor som Google indexerar så får 0,1 % alltid PR10. Sedan får 1 % PR9 osv. Det skulle innebära att antalet sidor med hög PageRank hela tiden ökar, men att det aldrig skulle gå inflation i de höga värdena. Internet växer ju som bekant.

  5. #35
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Kort sagt:
    PR -> Länkköp och länkbyten
    Vad var det Google ville motarbeta nu igen? Just det ja... länkköp och länkbyten.
    Du kanske har en poäng där. Vore jag ansvarig på Google skulle jag gilla idén att lite diskret erodera toolbar PR som värdemätare. Förmodligen har det i praktiken redan hänt. Jag tar i alla fall hellre en relevant PR3 än en PR5 utan relevant koppling.

  6. #36
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    PR 2 - 3 vilket känns mycket bra med tanke på hur lite jag har arbetat på sidan... Hoppas absolut den stannar där! Det verkar så iallafall...

  7. #37
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Jag ser till skillnad från många andra (vad det verkar) en ökning av värdet på mina webbsidor. Lite märkligt i vsaa fall där min arbetsinsats varit marginell.

    När tror ni att uppdateringen är klar?

  8. #38
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Att PR procentuellt sett skulle vara konstant är dock ingen omöjlighet. Av alla sidor som Google indexerar så får 0,1 % alltid PR10. Sedan får 1 % PR9 osv. Det skulle innebära att antalet sidor med hög PageRank hela tiden ökar, men att det aldrig skulle gå inflation i de höga värdena. Internet växer ju som bekant.
    Det låter fullt rimligt.
    Det skulle även innebära att kraven kan ändras över tiden ifall kvalitén på övriga sajter ökar eller minskar. Då blir det lite som Folksams krocksäkerhetsklassning av bilar baserad på verkliga olyckor. Köper du en bil som är 20% säkrare än snittet idag, kommer den vara på medelnivå om några år, eftersom nybilarna blir allt säkrare samtidigt som de äldsta skrotas.

    Men jämförelsen får förstås inte tas bokstavligt, gamla sajter skrotas inte som gamla bilar. Snarare tvärtom

  9. #39
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Hur lång tid brukar en uppdatering ta egentligen?

  10. #40
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    Mina Wordpress.com bloggar har ökat rätt bra. Tre st från 0 till 4 och 1 från 0 till 5, utan speciellt många inlänkar.

    Och jag som hade tänkt lägga ner dom där bloggarna. Dags att köra hårt igen.

  11. #41
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Janos
    Hur lång tid brukar en uppdatering ta egentligen?
    Det är ingen uppdatering av PageRank utan en export av den. Själva exporten tar inte mer än några timmar innan den är klar, fast det brukar finnas några datacenter som visar den gamla exportens värde. Det nya värdet du ser är ett värde på Live PR från början av April.

    Jag tror PageRank är motsatsen till vad Gustav påstår, alltså snarare en exakt vetenskap hur en sida ska värderas på internet av Googles värderingar. Jag tror det ligger så pass mycket algoritmer och djupare filosofier än vad vi kan komma upp med här men givetvis kan man spekulera.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  12. #42
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Jag tror det ligger så pass mycket algoritmer och djupare filosofier än vad vi kan komma upp med här men givetvis kan man spekulera.
    Vi har garanterat olika syn på Google. Det där lät nästan religiöst .

    Jag ser på Google som en avancerad, men dum dator. Sökmotorn kan inte skilja på rätt eller fel, bra eller dåligt. Den har tillgång till avancerade algoritmer som är långt ifrån perfekta och därför blir det ibland fel. Att Google är en förutsägbar dator gör även att serpsen med lätthet kan manipuleras. Enda gången jag får problem med att ranka en sida på 1á plats är om någon annan seo-konsult konkurrerar på samma sökord. Då blir det ofta en ganska långdragen men okomplicerad kamp om antalet inlänkar och kvalitén på dessa.
    De gångerna då vi upplever â€konstigheter†i spersen (eller i PR-toolbaren) tror inte jag det beror att Google har överlistat oss. Snarare är det så att Google gjort â€felâ€, d vs att algoritmerna har brister. Men, men, visst återstår det en del frågetecken inom SEO. Så lite spännande är det fortfarande. Ingen som jobbar med SEO vet ju exakt hur Google rankar sidor. Däremot så skulle jag vilja påstå att vi ligger ganska nära sanningen med den kunskap vi har idag. På enklare ord krävs det ofta bara ett par inlänkar för en förstaplats. Vill man ge en sida PR3 så ger man den inlänkar från två-tre PR4 sidor. Inte så mycket filosofi bakom det anser jag .

  13. #43
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    är själv riktigt nöjd med denna uppdatering, fick helt plötsligt PR5 från PR4, det som jag har gjort på sidan är typ att skaffa några inlänkar, sen har det nog tillkommit en hel del andra inlänkar, eftersom hemsidan är om ett hotell (brick and mortar) så brukar det komma inlänkar från alla möjliga håll.

    Iofs så har vi också aktivt arbetat med att hela tiden, helst varje dag eller så uppdatera litegrann på flera sidor, detta verkar betyda väldigt mycket. Vi har hela tiden kommit högre och högre upp på vårt huvudsökord. Som då har något med hotell och stad att göra

    Kommer nu denna PR att påverka min placering på Google? Japp det är nästa fråga, jag väntar nyfiket på om det syns eller inte, har några siter ovanför mig som jag gärna skulle putta ner, då får man betänka att vi har typ 200 inlänkar och den som ligger på topp har typ 5k men iofs enbart 6 i pagerank så jag ska nog ta dem, med tid och utnötning. Ofta så brukar de större hotellkedjorna göra någon dum omförvandling på sin hemsida som gör att de ramlar ner.

  14. #44
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Anti Turmoil
    Kommer nu denna PR att påverka min placering på Google? Japp det är nästa fråga, jag väntar nyfiket på om det syns eller inte, har några siter ovanför mig som jag gärna skulle putta ner, då får man betänka att vi har typ 200 inlänkar och den som ligger på topp har typ 5k men iofs enbart 6 i pagerank så jag ska nog ta dem, med tid och utnötning. Ofta så brukar de större hotellkedjorna göra någon dum omförvandling på sin hemsida som gör att de ramlar ner.
    Din PR har inte förändrats, så det kommer inte att påverka din ranking. Tänk dig att Google tar ett fotografi av din PR och exporterar den till din toolbar ungefär en gång varje kvartal. Det du ser är alltså bara en ögonblicksbild av något som ständigt är i rörelse.

    Sen är det mycket stor skillnad mellan PR5 och PR6. Så sikta på förstaplatsen, men ränka med att det kan ta tid innan du ökar din egen PR från 5 till 6. Dock är inte PR allts, då du har goda chanser at gå om en PR6 sida med din PR5 sida. Lycka till

  15. #45
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Din PR har inte förändrats, så det kommer inte att påverka din ranking. Tänk dig att Google tar ett fotografi av din PR och exporterar den till din toolbar ungefär en gång varje kvartal. Det du ser är alltså bara en ögonblicksbild av något som ständigt är i rörelse.

    Sen är det mycket stor skillnad mellan PR5 och PR6. Så sikta på förstaplatsen, men ränka med att det kan ta tid innan du ökar din egen PR från 5 till 6. Dock är inte PR allts, då du har goda chanser at gå om en PR6 sida med din PR5 sida. Lycka till
    Aha, så min PR kan hoppa upp och ner lite hela tiden utan att man ser det i toolbar, men kanske i andra program?

    Jaja, nu ska jag inte gå från ämnet.

  16. #46
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av Anti Turmoil
    Aha, så min PR kan hoppa upp och ner lite hela tiden utan att man ser det i toolbar, men kanske i andra program?

    Jaja, nu ska jag inte gå från ämnet.
    Det finns inget program/verktyg som kan visa live-PR. Däremot så finns det ett antal verktyg som försöker att förutspå vad din PR kommer att bli vid nästa uppdatering. Jag tycker dock att de verktygen brukar vara så pass opålitliga, att man lika gärna kan göra en bra gissning själv istället.

  17. #47
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Ja egentligen så är det sökresultaten som spelar in störst roll.
    Två likvärdiga sidor kan hamna helt olika på samma sökord även om den som hamnar långt ner har mycket högre PR. Allt handlar ju egentligen om hur google värderar relevansen för sidan på det valda sökordet.
    Att gissa PR är alltid kul och inte alls svårt. Det är bara en tidsfråga egentligen, innan google visar det som är aktuellt idag. En bra länk kanske inte registreras fullt ut fören efter ett tag och då måste man vänta för att få se det i PR:en. Menas det kan synas direkt i sökmotorerna.

  18. #48
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Vi har garanterat olika syn på Google. Det där lät nästan religiöst .

    Jag ser på Google som en avancerad, men dum dator. Sökmotorn kan inte skilja på rätt eller fel, bra eller dåligt. Den har tillgång till avancerade algoritmer som är långt ifrån perfekta och därför blir det ibland fel. Att Google är en förutsägbar dator gör även att serpsen med lätthet kan manipuleras. Enda gången jag får problem med att ranka en sida på 1á plats är om någon annan seo-konsult konkurrerar på samma sökord. Då blir det ofta en ganska långdragen men okomplicerad kamp om antalet inlänkar och kvalitén på dessa.
    De gångerna då vi upplever â€konstigheter†i spersen (eller i PR-toolbaren) tror inte jag det beror att Google har överlistat oss. Snarare är det så att Google gjort â€felâ€, d vs att algoritmerna har brister. Men, men, visst återstår det en del frågetecken inom SEO. Så lite spännande är det fortfarande. Ingen som jobbar med SEO vet ju exakt hur Google rankar sidor. Däremot så skulle jag vilja påstå att vi ligger ganska nära sanningen med den kunskap vi har idag. På enklare ord krävs det ofta bara ett par inlänkar för en förstaplats. Vill man ge en sida PR3 så ger man den inlänkar från två-tre PR4 sidor. Inte så mycket filosofi bakom det anser jag .
    Nej jag syftade nog mer på allt som ligger bakom, det är ju ingeting som är gjort över en kafferast precis. Och många algoritmer är nog inte speciellt enkla som att två PR4 länkar ger en PR3. Men jag håller med om det du skriver förutom att vi har en olika syn på Google Tror inte det skiljer så mycket.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  19. #49
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Jag ser helt ofattbara sänkningar av PR - exemepelvis en sajt utan konstigheter, utan utgående länkar, med växande antal bra relevanta inlänkar - som ser ut att få sänkt PR. Hoppas verkligen det är en tillfällig missvisning.

  20. #50
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Verkar som att en allmän sänkning av PR och dess "totala medelvärde" sänktes under denna export.

  21. #51
    Rejns avatar
    Rejn Rejn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    18
    Jag "fick" pg3 på min ett par månader gamla sida och är rätt nöjd med det, med tanke på att jag inte köpt in några länkar (mer än adwords då).
    Men det är klart att det kan bli bättre.

  22. #52
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av seattlegrunge
    Verkar som att en allmän sänkning av PR och dess "totala medelvärde" sänktes under denna export.
    Bumpar upp denna diskussion lite. Jag ser helt vansinnigt konstiga uppdateringar. Förra exporten fick en av mina sidor PR 3. Efter det har den sidan fått ett betydligt antal fler inlänkar med hög PR och har efter exporten fått PR 2. En sida som endast min sida (alltså ingen annan) (nämnd ovan) länkar till på två ställen gick från PR 1 till PR 2. En annan sida som är helt ny är länkad sitewide från en annan PR 3 sida (och endast denna sida) med ca 20 undersidor. Denna sida fick PR 3.

    En generell säkning skulle det kunna vara om alla sänktes. Men exporten verkar helt galen då en del sidor fått en rejäl skjuts som inte förtjänar det länkmässigt medans andra sidor gör det?

  23. #53
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av wintzell
    En generell säkning skulle det kunna vara om alla sänktes. Men exporten verkar helt galen då en del sidor fått en rejäl skjuts som inte förtjänar det länkmässigt medans andra sidor gör det?
    Min tolkning är att några PR-källor som är ganska generella har åkt ner i värde och att det då påverkar olika sajter i olika utsträckning beroende på hur beroende de var av dem. Svårt att säga vad det är. Vi gick från PR5 till PR4 men har iochförsig 15 - 25 undersidor till som länkas från första sidan.

    Några möjligheter:

    1) KTH. Något iochmed flytten?
    2) DMOZ. Vi var inte med där men vi är mycket tydligt anslutna till flera svenska kategorier i den via länkbyten.
    3) Redirect. Vi har inga redirect men kanske har flera länkkataloger tagit in PR via detta?

    Men jag vet inte säkert.

    Jag tror inte att KTH är mindre värda. Snarare tvärtom. Det bygger jag dels på att deras temasidor för sajter verkar ranka bättre nu än för sex månader sedan. De bör också bli starkare tycker jag genom att rensat ut en förbannad massa spamsajter och fortfarande upplever jag plockar bort kontinuerligt.

    Samt att sajter som finns i KTH med rätt ankartext och har få länkar i övrigt är starka på Google.

  24. #54
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Min tolkning är att några PR-källor som är ganska generella har åkt ner i värde och att det då påverkar olika sajter i olika utsträckning beroende på hur beroende de var av dem. Svårt att säga vad det är. Vi gick från PR5 till PR4 men har iochförsig 15 - 25 undersidor till som länkas från första sidan.

    Några möjligheter:

    1) KTH. Något iochmed flytten?
    2) DMOZ. Vi var inte med där men vi är mycket tydligt anslutna till flera svenska kategorier i den via länkbyten.
    3) Redirect. Vi har inga redirect men kanske har flera länkkataloger tagit in PR via detta?

    Men jag vet inte säkert.

    Jag tror inte att KTH är mindre värda. Snarare tvärtom. Det bygger jag dels på att deras temasidor för sajter verkar ranka bättre nu än för sex månader sedan. De bör också bli starkare tycker jag genom att rensat ut en förbannad massa spamsajter och fortfarande upplever jag plockar bort kontinuerligt.

    Samt att sajter som finns i KTH med rätt ankartext och har få länkar i övrigt är starka på Google.
    Jag tror också att en del generella PR-käller har åkt ner i värde. Det förklarar dock inte hur en sida med över 200 inlänkar från PR 0-4 (enstaka 5) och som får ytterligare en hel del inlänkar varav bl.a. en PR4 sitewide får PR 2 medans en annan helt nystartad sida endast får inlänkar sitewide från en PR 3 får PR 3? Är trust kanske med i beräkningen?

  25. #55
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av wintzell
    en annan helt nystartad sida får inlänkar sitewide från en PR 3 får PR 3? Är trust kanske med i beräkningen?
    Jag skulle TRO att problemet ligger i att sidan är nystartad. Därför visas ett högre PR-värde än vad som egentligen är riktigt. Jag har märkt samma sak på mina sajter, i början får de förhållandevis hög PR men sjunker sedan till nästa uppdatering.

    Är det så att alla nya sajter visas med högre PageRank än vad som egentligen är korrekt?

  26. #56
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av Frukt
    Jag skulle TRO att problemet ligger i att sidan är nystartad. Därför visas ett högre PR-värde än vad som egentligen är riktigt. Jag har märkt samma sak på mina sajter, i början får de förhållandevis hög PR men sjunker sedan till nästa uppdatering.

    Är det så att alla nya sajter visas med högre PageRank än vad som egentligen är korrekt?
    Alla nya siter som inte stoppas i något filter får chansen av google att visa vart skåpet ska stå. Har du några schyssta inlänkar kan du ranka bra i början. Men för att fortsätta måste nya länkar bekräfta sidans värde. PR brukar jag dock inte se hög för att sedan sjunka. Då handlar det snarare om att google inte värderar den lika högt längre och inte att sidan var ny. PR är något som kan ligga i länge och delas inte ut för att sedan sjunka. Men frågan är bara ur PR fördelas på en site..

  27. #57
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Detta är onekligen intressant. Har ålder eller språk på sidan något med PR att göra?

    Jag kan verkligen inte fatta hur PR beräknades på de sidor jag nämnde ovan, det är helt oförståeligt om PR är det som det beskrivs vara (vad jag läst...hrm).

  28. #58
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av John Ivarsson
    Har du några schyssta inlänkar kan du ranka bra i början. Men för att fortsätta måste nya länkar bekräfta sidans värde.
    Du glömmer en viktig asekt här och det är "link aging" dvs att länken åldras, mognar och blir mer värd. En sajt kan bli sandboxad efter "fresh-boost-period" och kan sedan komma ur sandboxen utan att du ordnar någon länktillväxt. Detta genom att de befintliga länkarna åldras och ger mer boost.

    Om man tänker på analogin till en verklig sandlåda där barn leker faller det hela sig väldigt naturligt. När man blivit några år äldre så lämpar man sig inte att hoppa runt i sandlådan och käka sand, utan tar steget ur sandlådan. Och detta sker just genom "Mognad och åldrande" och målsmans tyckande. (läs google som målsman)
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  29. #59
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Citat Ursprungligen postat av Webmoney
    Om man tänker på analogin till en verklig sandlåda där barn leker faller det hela sig väldigt naturligt. När man blivit några år äldre så lämpar man sig inte att hoppa runt i sandlådan och käka sand, utan tar steget ur sandlådan. Och detta sker just genom "Mognad och åldrande" och målsmans tyckande. (läs google som målsman)
    Riktigt bra exempel
    Givetvis har länkarnas ålder en stor betydelse. Men i vissa fall tror jag att det kan vara tvärtom. En blogglänk tror jag absolut värderas högre i början än ett tag senare. Det är vad jag fått erfara. Eller har någon sett motsatsen?

  30. #60
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Citat Ursprungligen postat av John Ivarsson
    Alla nya siter som inte stoppas i något filter får chansen av google att visa vart skåpet ska stå. Har du några schyssta inlänkar kan du ranka bra i början. Men för att fortsätta måste nya länkar bekräfta sidans värde. PR brukar jag dock inte se hög för att sedan sjunka. Då handlar det snarare om att google inte värderar den lika högt längre och inte att sidan var ny.
    OK men om vi tar ett exempel som har varit uppe tidigare i samma tråd så fick ju bildlosningar .se PR5 med en enda inlänk från en PR6 sida! Kan det verkligen stämma? Är det inte så att det i vissa fall är så att nya sajter visas med högre PR värde i början än vad de egentligen har?

    Eller stämmer denna PR5 med bara en inlänk?

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är PageRank?
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 12:35
  2. Vilken pagerank räknas?
    Av Frukt i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 13:21
  3. Westberg´s pagerank tool tråd!
    Av Marcus Westberg i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 18:11
  4. PageRank uppdateras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 03:07