Resultat 1 till 15 av 15

iProspect - någon som hört talas om dem?

  1. #1
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Företaget iProspect, är det någon som vet om de är seriösa och pålitliga eller inte? Deras hemsida finner ni på iprospect.se. Någon kanske känner till om de använder sig av ärliga metoder eller black hattar mycket?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Hmm nvm mitt svar. jag får titta efter lite mer noggrant när jag kommer hem.

  3. #3
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Hmmm, så är det inte Feldon
    sv står för svenska och se står för Sverige.

    Alltså är lang="sv" korrekt för att ange språk

    Lite info finns bland annat här:
    http://www.sql-und-xml.de/server-dat...e-info/sv.html

  4. #4
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Jag tittade lite på deras sajt och domän och kollade upp diverse saker. De snackar bl a om länkstrategier på deras sajt och jag kollade upp t ex deras egna inlänkar... de lever kanske inte som de lär ut, skulle man väl kunna säga?

  5. #5
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    David N här på forumet jobbar där såg jag när jag körde en backlink check, så han kanske kan presentera företag och deras metoder lite mer ingående så slipper vi spekulera med hjälp av deras referenskunder.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  6. #6
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av seattlegrunge
    Hmmm, så är det inte Feldon
    sv står för svenska och se står för Sverige.

    Alltså är lang="sv" korrekt för att ange språk

    Lite info finns bland annat här:
    http://www.sql-und-xml.de/server-dat...e-info/sv.html
    Mmm finns ju fler iso-standarder som rör html.
    Och sv står för svenska som språk, medan SV som land står för el salvadore...

    och sw står för swahili (har sett många som använt sw tyvärr...)

    Själv brukar jag fimpa hela språkdelen om man inte just kör olika språk på sin site.

    Ska ta och kolla deras inlänkningsstrukturer när jag kommer hem, men jag misstänker att jag hittar sidor som ovetandes länkar till dem och annat knas som verkar vara typiskt för branschen antingen att de utnyttjar det aktivt eller att det är gamla rester...

  7. #7
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Hej,

    Iprospect är tidigare webbanalys. Har varit på några informations möte med dem men de har varit av den mer generella karaktären så jag kan inte uttala mig om deras kompetens.

  8. #8
    Elviss avatar
    Elvis Elvis är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Feldon
    Hmm nvm mitt svar.
    Ursäkta, men...va?? Tydligen solklart för Seattlegrunge och de andra, men jag fattar inte vad du menar?

  9. #9
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Elvis
    Ursäkta, men...va?? Tydligen solklart för Seattlegrunge och de andra, men jag fattar inte vad du menar?
    Det råkade nog försvinna för jag förstår inte heller
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  10. #10
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Jag skriver ofta innan hjärnan varvat upp, jag ber om ursäkt.
    Jag skrev dumt nog att de använde fel lang-code men sv är rätt använda om man inte anger landskod också. Och meningen var att ingen skulle hinna se svaret men seattlegrunge var snabbare än blixten...

  11. #11
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Hehe, japp, ibland kan jag vara ruggigt snabb, ni skulle bara se

  12. #12
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Totalt missat den här tråden tidigare faktist

    Någon black hat SEO sysslar vi inte med. Allting vi gör och rekommenderar följer riktlinjerna.
    I och med att vi främst riktar in oss på större företag så blir det oftast att vi tar fram tydliga rekommendationer över vad som behöver göras och sen kan företagets egen webbavdelning etc utföra ändringarna.

    Som någon redan var inne på tidigare så hette iProspet (Sverige) Webanalys tidigare och var det första företaget som jobbade med SEO i Sverige.

    Vad det gäller våra egna länkar så håller jag med om att det kunde vara bättre och det kommer det bli också Har varit väldigt lite tid över att lägga på internt arbete med hemsidan och länkar innan eftersom all tid gått åt att arbeta med kundernas sidor och projekt.

    Skulle det vara något annat ni undrar över så är det bara att hojta till eller slänga iväg ett PM!

  13. #13
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det jag tror det finns utrymme för är en SEO-leverantör som inte arbetar alls med eget nätverk med sajter som länkar. Leverantören skulle arbeta mot stora kunder och där givetvis hjälpa till med arkitektur för onsite och projektleda ev. ombygge där. Men även titta över lösningar för hur man ska få spontana och naturliga länkar.

    När det krävs kanske han även köper in några länkar men på ett säkert och mycket seriöst sätt.

    Är det åt det hållet som ni arbetar? Fick lite intryck av det?

  14. #14
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Hans99: Stämmer bra det! Sen så finns det naturligtvis undantag men i det stora hela är det rätt...

  15. #15
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Stora företag där varumärket i sig har ett väsentligt värde vill jag mena bör köpa in en tjänst som den jag beskrev. För dessa företag är ju marknadsföring på internet ofta bara ett tillägg till massor av åtgärder och då ska det göras ytterst seriöst.

    Det vore ju inte trevligt t.ex. (helt och fullständigt påhittat exempel) om en fondförvaltare som har en etiskfond, som inte investerar i porr, vapen o.s.v., köper in SEO där de får länkar bl.a. från en porrsajt. Och SVT kommer och knackar på och frågar varför de indirekt stödjer porrsajten genom att köpa länkar av dem.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Web10.se webbhotell. Någon med erfarenhet?
    Av Anton Johansson i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 07:15
  2. Vill du jobba med SEO hos iProspect?
    Av StefanB i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 17:07
  3. Webanalys blir Iprospect
    Av Nikke Lindqvist i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 17:27