-
Loo*** (hänvisning endast för förklarandets skull) erbjuder delning av utrymme på flera domännamn. Har kollat lite snabbt och får samma IP på alla domänerna.
Varje domän kommer ha med samma innehåll men i olika språk.
Situationen känns lite spammig gentemot Google.
Reflektioner?
-
Om du ska länka dem imellan varandra hade det varit bättre med olika IP.
Spammigt tycker jag inte.
-
Google verkar bry sig rätt mkt ifall du länkar mellan dem, men Yahoo verkar inte bry sig det minsta, är min erfarenhet många domäner på samma IP.
-
Instämmer i att det är bättre med olika IP - länkar inom samma C klass server räknas som lätt vägande, s.a.s.
Jag har ett antal webhotell med shared hosting för att maximera nyttan av länkning inom mitt lilla imperium.
-

Ursprungligen postat av
dr phil
Instämmer i att det är bättre med olika IP - länkar inom samma C klass server räknas som lätt vägande, s.a.s.
Jag har ett antal webhotell med shared hosting för att maximera nyttan av länkning inom mitt lilla imperium.
Varifrån får du de här uppgifterna? Källa tack. Varför skulle det vara så egentligen? Möjligen så att många länkar från samma C-nät nervärderas, men varför skulle en länk mellan två kunder på ett webbhotell länkar räknas längre? De kanske inte ens vet om att de har samma provider ..
Edit: syftningsfel.
Senast redigerat av Hjalmar den 2006-04-24 klockan 16:15.
-

Ursprungligen postat av
Hjalmar
Varifrån får du de här uppgifterna? Källa tack. Varför skulle det vara så egentligen? Möjligen så att många länkar från samma C-nät nervärderas, men varför skulle en länk mellan två kunder på ett webbhotell länkas längre? De kanske inte ens vet om att de har samma provider ..
Jag minns inte vad det är för källa men jag minns det som det bekräftas här. Förmodligen handlar det om andelen länkar från samma webbhotell, nåt som skulle kunna indikera dörrsidor. Kanske. =)
-
Varifrån får du de här uppgifterna? Källa tack. Varför skulle det vara så egentligen? Möjligen så att många länkar från samma C-nät nervärderas, men varför skulle en länk mellan två kunder på ett webbhotell länkas längre? De kanske inte ens vet om att de har samma provider ..
Det är allmänt känt att Google även tittar på IP nummer och att man bör skaffa sig länkar från spridda IPs - C-class.
EN länk gör nog inget men om man har som dr phil och även jag ett antal hemsidor så är det klart smartare att de ligger på olika c-nät om man länkar dem mellan varandra. Framförallt om man placerar länkar på dessa till kunder så är det inte så bra om allt kommer från samma c-nät.
Ämnesinformation
Användare som tittar på det här ämnet
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Liknande ämnen
-
Av Alfons74 i forum Övrigt inom SEO
Svar: 2
Senaste inlägg: 2007-01-01, 19:52
-
Av Marcin i forum SEO-verktyg
Svar: 0
Senaste inlägg: 2006-10-06, 01:01
-
Av Marcin i forum Domänen
Svar: 18