Resultat 1 till 3 av 3

Mitt Google API Key?

Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Har laddat ner nån gadget till Firefox och sitter nu med RankQuest nånting och skulle kolla search engine saturation.

Då ber dom mig ange Yahoo Application Id, vilket var enkelt att hitta för det fanns en länk till rätt ställe hos Yahoo.

Men dessutom kräver dom en Google API Key, länken dom har går till http://code.google.com/apis/ och jag är helt lost...

På Yahoo sajnade jag helt enkelt upp för Yahoo Application Id, inga konstigheter alls.

Men hur (och var) skaffar/hittar jag Google API Key?

/Sussi

JonasHs avatar
    JonasH JonasH är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2007
    Hej starcastle,
    Det här borde nog hjälpa dig.

Originally Posted by Google
    Frequently Asked Questions

8. How do I get access to the Google Web APIs service?

You must first agree to the terms and conditions of the Google Web APIs service and create a Google Account. Google will then email you a license key to use with your Google Web APIs applications. Every time you make a call to the Google Web APIs service, you must include your license key.

9. How do I create a Google Account?

You can create an account by visiting http://www.google.com/apis/ and following the instructions on the page. All you need to provide is your email address and a password.

10. Can I create more than one Google Account to get multiple license keys?

No. The terms and conditions you agree to restrict you one account for your personal use. Users who attempt to create more than one account are subject to being banned from the Google Web APIs service.

11. I lost my license key. Can I get it back again?

Yes, by logging into your Google Account. To do this, click on "Create Account". If you are currently logged in, Google will automatically re-send your license key to your email address.

If you are not currently logged in, select "Sign-in Here" at the bottom of the page. Enter your email address and password, and Google will re-send your key.

Reg.datum
    maj 2006
    Ger verkligen Google ut fler API-nycklar? Jag har för mig att det endast var under utveckling/test och att de för en tid sedan inte längre accepterar fler ansökningar om nycklar.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  5. Svar: 3