-
Vill ge er ett bra tips. Pyramid linking är ett nytt helt gratis system där du i utbyte för en textlänk på din sida får dubbelt så många tillbaks. Lägger du till 5 länkplatser till pyramid linking så får du alltså minst 10 tillbaka från sidor inom samma tema och med samma eller högre PR. Det är HTML baserat och lämnar inga spår.
Det här fungerar superbra! Jag testade och lade till en enda plats på en PR0 sida och pyramid linking är nu skyldig mig 10 länkar. Det tar ett tag att få dem men nu har jag börjat få länkar och de håller hög kvalitet, PR3 och PR2. Det här tycker jag ni ska testa.
Om ni skriver upp er som medlem snälla följ den här länken så får jag några bonus länkar, kostar er ingenting. www.pyramidlinking.com/
Om ni inte vill hjälpa mig följ den här länken www.pyramidlinking.com
Senast redigerad av Jim Westergren den 2008-10-25 klockan 19:48.
-
Känns som det är rätt lätt att missbruka det här.. Finns det någon form av kontroll att deltagarna helt enkelt inte bara tar bort sina utlänkar när de väl fått sina inlänkar..?!
Men annars, smart koncept och jäkligt lätt att gå med. Värt att testa iallfall.
-
Ja det finns det. Läs nedan. Jag tycker ni ska prova det, som sagt jag fick 10 länkar för en. Riktigt bra länkar också.
"What if I remove the links from my website?
If, on one of our regular crawls, we find that the links are not present on your site as required we will manually visit the site to check the situation. It may be that your links page has moved or there was a connection problem.
If your links still cannot be found we will email you requesting that you re-instate the links.
After this email we will re-validate the site and if it still fails then we will remove your site from the network and request that your links are removed from all sites linking to you."
-
Verkar rätt spännande det där. Är det någon mer som testat dem? I så fall, vad är era reflektioner?
-
Slarv av mig att inte läsa FAQn ordentligt.
Några reflektioner...
Systemet känns inte helt färdigt, jag hittar t ex ingen funktion för att radera en kampanj, eller ändra länkkoden för en kampanj..
Några av länkarna jag fick upp var till sajter som var lite små-spammiga fula made-for-adsense sajter. Kändes inte helt bra att länka till dem, men man kan ju slumpa fram länk-kod tills man får något som verkar ok.
-
Jo det är fortfarande i beta stadiet men väl värt att testa ändå. Jag har bara lagt upp det på en sida än men funderar på att ha det på hela siten istället för linkvault eller i kombination med det.
-
Helt klart intressant. De säljer även länkar billigt.
Jag väntar med rapporter innan jag går in med detta. Om detta är riktigt lysande så kan jag gå in med mina sidor vilket nog skulle göra att alla som väntar på länkar då får
-
Shit.. Jim länkar länkar till min sida
-
Hehe.
Jo, jag har nu provar på det lite grand. Får se hur det går.
-
Kan man ta bort länkarna nu när de har validerat den? Jag vill inte vara oärlig, men jag tror inte att google kommer gilla det med tanke på innehållet på de sajter jag länkar till.
-
Du får väl e-maila/PMa ägaren av programmet för detta.
Du bör i alla fall inte bara ta bort det ....
-

Ursprungligen postat av
latehorn
Kan man ta bort länkarna nu när de har validerat den? Jag vill inte vara oärlig, men jag tror inte att google kommer gilla det med tanke på innehållet på de sajter jag länkar till.
Det är ju klart du inte kan göra det. De är sånt som gör systemet instabilt.
Du väljer ju själv vilka länkar du vill stoppa upp på din sida, så du nog missat något om du klagar på vilka sidor du länkar till.
Själv har jag inte vågat mig på pyramidlänking. Är rätt skeptiskt till att länka till en bunt fulsidor, vilket många är. Tror man kan skadas av det mer än man vinner på att gå med i pyramidlänking faktiskt. Men det återstår att se. Får väl höra fler rapporter om folk som provat snart..
-
Pyramidlinking är helt okey. Jag har fått ett antal PR5 länkar till min sida tack vare det.
-
Testkör också från en av våra siter. Intressant att testa, men lite tveksamt är jag.
-
Denna sida ligger nu på auktion och säljaren verkar vara villig att sälja den för en mindre summa (under $800).
Han kontaktade mig först för att sälja.
Om vi är tre stycken på detta forum/WN som köper den så kan vi komma långt tror jag.
3 personer behövs:
1 skillad PHP kodare
1 som sköter admin
1 som marknadsför sajten (jag skulle kunna göra detta).
Någon här som är intresserad?
-
Nej, de spindlar siten med jämna mellanrum.
-

Ursprungligen postat av
Jim Westergren
Denna sida ligger nu på auktion och säljaren verkar vara villig att sälja den för en mindre summa (under $800).
Han kontaktade mig först för att sälja.
Om vi är tre stycken på detta forum/WN som köper den så kan vi komma långt tror jag.
3 personer behövs:
1 skillad PHP kodare
1 som sköter admin
1 som marknadsför sajten (jag skulle kunna göra detta).
Någon här som är intresserad?
Vilken sida menar du, pyramidlinking?
Äh, måse skriva mer eftersom meddeladet måste vara långt.
-
Japp.
Första tråden angående själva tjänsten:
http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=63728
Min lista på krav på ändringar innan jag kan stå för den och marknadsföra den:
http://forums.digitalpoint.com/showp...&postcount=294
Ägaren lägger den på auktion:
http://forums.digitalpoint.com/showthread.php?t=71511
Oops, ser ut som at den redan såldes ser jag nu ....
Någon som kan koda en liknande fast på svenska+engelska?
-
Skumt att han sålde den så snabbt, utan att bygga vidare på den..och så billigt. fattar inget???
Senast redigerad av Maccke den 2006-04-06 klockan 20:32.
-
Han var väl inte affärssinnad och insåg potentialen.
Ämnesinformation
Användare som tittar på det här ämnet
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)
Liknande ämnen
-
Av andgu i forum Länkbygge
Svar: 1
Senaste inlägg: 2006-03-12, 16:54