Resultat 1 till 10 av 10

Ny katalog: Bloggping.se

  1. #1
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Bloggping.se är en nystartad katalog med endast ett fåtal sidor i registret, sidan drivs av mig Fredrik Näs (så ni vet vem ni ska jaga om adresser sprids, som Mattias så fint efterfrågade i en tidigare tråd jag läste) katalogen är tänkt för bloggar, bloggare och sidor som inriktar sig till bloggandet, bloggar och bloggare. OM jag inte minns helt fel har katalogen PR-3.

    Sidan är precis nystartad och har säkerligen inte alla kategorier som folk vill ha, men använd mycket gärna maila mig på admin"pellefantA"bloggping.se för att föreslå en huvudkategori/sub kategori att lägga ni en sida kostar inget, kommer inte heller att bli någon kostnad. enda form av intäkt på sidan kommer vara fåtal adsense annonser på mainsidan.

    Ytterligare en katalog kommer att komma igång ganska snart i form av Hinken.nu, dock verkar det ta tid för denna adress att pekas om, gjorde det för mer än 48H sedan och har trippelkollat inställningar. Men den som väntar på något gott - väntar ofta för länge Innehållet i denna katalog är tänkt att vara mer allmän återkommer om denna.


    sen har jag några frågor, jag ser att sökmotor optimerade sidor prioriteras, vad kan jag göra för att göra min sida mer sökvänlig? ni ser ju säkert vilken grund jag har använt mig av. för er som inte gör det, är det Freeglobes.


    Ni som är negativ till nya kataloger behöver inte spy galla över det i denna tråd, det är som sagt helt fritt att använda katalogen, ingen information om de som använder sidan kommer att säljas eller lämnas till någon annan part.

    MVH Fredrik Näs

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Tack för tipset, har dock slurfat runt lite och känns som att det kommer att bli phpLd i framtiden.

    MVH fredrik

  4. #4
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Går inte lägga till. Klagar på fel säkerhetskod.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  5. #5
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Det tycks bero på att captchan i det theme jag hade valt inte var riktigt 100%, har tillfälligt tagit bort den nu. kommer att byta theme på katalogen inom kort.


    MVH fredrik Näs

  6. #6
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Bloggping.se´s katalog har jag flyttat till katalog.bloggping.se eftersom att en tjänst för blogg pingning (RPC) kommer att flytta in tillsammans med katalogen.

    MVH Fredrik Näs

  7. #7
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Sen verkar den inte konvertera å ä ö riktigt, utan det får man fixa manuellt.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  8. #8
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Jo jag upptäckte det tyvärr, har stött på ett par andra problem också, därför har jag nu skaffat phpLD, kommer att komma igång nu i början av veckan.

  9. #9
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  10. #10
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Dom primära problem jag har är med captchan som inte tycks visa rätt i förhållande till vilket lösen som är framslumpat just vid tillfället, och att när inställningar är gjorda och jag försöker spara dom så står det "saved" men när jag går in i menyn igen så är alla inställningar borta, må så vara att freeglobes fungerar bra och att det kanske beror på min server, men efter att ha läst runt här och på några andra ställen så låter det ändå som om att phpLD är det som gäller, dessutom var det inte på franska i grunden vilket är en grov fördel då min franska är ganska obefintlig

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Göra en egen katalog
    Av wintzell i forum Kataloger
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 19:22
  2. Katalog som vill ha ip-adress
    Av Anders Granström i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 22:45
  3. Mjukvara för katalog?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 16:18
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 14:55
  5. Näthandels katalog
    Av exploit i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 23:33