Resultat 1 till 5 av 5

Varning för företag som säger sig ringa från Google

  1. #1
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    [bortmodererat] ringde och presenterade sig att ringa från Google.

    Ville kränga Adwords för bra träffar i sökmotorn Google.

    Adwords var tydligen nytt för i år

    När hon upptäckte att vi redan fanns med så tyckte hon att vi skulle använda oss av trafikanalys .se för vår statistik
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2007-06-21 klockan 14:59. Anledning: Brott mot regel 5.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo de där företagen som kränger dyr Adwords-reklam och säger sig "arbeta åt Googles", "anlitade av Googles", etc börjar det dyka upp massor av nu. Gemensamt är att de inte redovisar de faktiska kostnaderna utan gladeligen tar 5-6 kronor per klick när den reela kostnaden ligger på 0,30 till 1,50 per klick.
    Sök på det firmanamnet i Google.se den första tråden tar dig direkt till ett annat forum där du kan läsa lite om just hur de beter sig. Speciellt inlägg 5 och 13 på första sidan säger en del om deras affärsmetoder.

  3. #3
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Riktigt roligt att prata med dem.

    Var lite off i början av samtalet eftersom jag väntar på lite besked från Google och tänkte att de kanske ringde tillbaka.

    Tog ca 1 minut innan jag insåg att det var ett blufföretag.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag har ett koncept som jag kallar "reversed denial of service" för att hantera dessa frågor. Kärnan i konceptet är att höja kostnaden för oseriösa leverantörer som försöker sälja till dig. Endast fantasin (och praktiska förutsättningar) sätter begränsningar. Så här tillämpar jag det för ögonblicket:

    1) Endast mobiltelefon. Det har jag ju av andra skäl och jag antar att det är dyrare att ringa till den.

    2) Verka väldigt intresserad och ställ idiotiska frågor. Gör dem upp hetsade. Förklara att du har lite tid eftersom ni just ni genererar så oerhört mycket intäkter. Be dem ringa upp om två veckor. Be dem sedan återkomma vid ytterligare ett tillfälle.

    3) Be dem sedan skicka full information i text till din adress.

    4) När de ringer och följer upp ställer du flera frågor på trivial nivå. Gör dem ännu mer upphetsade. Låtsas inte förstå något av svaren och be dem faxa svaren till dig.

    5) När de följer upp förklarar du att du inte fått något i faxen. Be dem skicka dem via post.

    Efter några gånger tar adressföretagen bort dig eftersom de får klagomål från en del av kunderna.

  5. #5
    m1ckes avatar
    m1cke m1cke är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1
    Roligt företag faktiskt. De sade till mig att det perfekta med deras tjänst är att man kan gå in och se vilken som varit inne på ens sida och även få telefonnr och mailadress till den intresserade. Man kan ju även då få reda på vad ens tilltänka kund har varit inne på för sidor. Detta är ju fantastiskt.

    De använde sig av en jättenöjd kund som heter [bortmodererad] som referens. Men det fantastiska är att om man kollar på deras statistik så har [bortmodererad] TeliaSonera AB som den mest frekventa "prospekten". Och när TeliaSonera är inne så kollar de på avdelningen betong. Och han som varit inne har mailadress [email protected] :-)

    Listan fortsätter enligt ...

    2:a Moleven Industrier AS
    3:a Nordic Computer Management AB
    4:a BaneTele AS
    5:a Halmstad Internet AB
    6:a Chalmers University Network
    7:a Network for private company customers in Robertsfors kommun
    osv....

    Intressant att alla dessa företag som levererar internetanslutning är intresserade av dem då de säljer fönster och dörrar :-)

    Deras it-tekniker gick i god för att det är "prospekts" som är intresserade :-)
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2006-11-26 klockan 01:43. Anledning: Tog bort namn på kund efter klagomål.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över företag Google köpt
    Av JohanSe i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 11:20
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 12:11
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03
  5. Haha April April från Google och Yahoo
    Av Bernt Johansson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 13:24