Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 82

Sidan Tar alla mina articlar.

  1. #31
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Det enklaste är ju att kolla på IP-numret och skicka med utgånspunkt från det.
    Det går inte att spärra användare på det viset. Många har dynamiska ipn, och dessutom så är det bara en annan uppkoppling bort att hämta hem grejerna ändå isf... Man kan dessutom använda proxy osv. Det är helt enkelt inte möjligt som jag skrev förut.

    Att det går med googlebot är för att den identifierar sig.
    ,

  2. #32
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jo, men man kan ju identifiera botten, byta IP när den byter IP etc. Det beror ju på hur avancerat det här är. Om det är ett simpelt script så går det att köra med IP (många kör i praktiken fasta IPnummer hemifrån). Sen går det ju att analysera botten, hur den plcoakr sidor, besöksfrekvens etc.

  3. #33
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Gör länkprofilering och se vad du hittar där. Pröva sedan det jag föreslog och se om du hittar något skumt som berör någon aktör med resurser t.ex. stort företag. Fungerade ju bra förra gången det begav sig.

  4. #34
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    och hur skulle det gå till : )
    PHP-kod:
    <? if($_SERVER['REMOTE_ADDR']=="66.230.161.122"){
       echo 
    "<h1 style=\"color: red\">Det här är stulet innehåll!</h1>";
    ?>
    Bara att copypejsta Hjälper inte det så finns ju alltid tingsrätten.
    Senast redigerat av Nord den 2007-08-03 klockan 04:46. Anledning: tack hjalmar ;)

  5. #35
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    echo '<h1 style="color: red">Det här är stulet innehåll!</h1>';

    Skall detvara.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  6. #36
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    PHP-kod:
    <? if($_SERVER['REMOTE_ADDR']=="66.230.161.122"){
       echo 
    "<h1 style="colorred">Det här är stulet innehåll!</h1>";
    ?>
    Bara att copypejsta Hjälper inte det så finns ju alltid tingsrätten.
    Men ärligt talat hur effektivt är det när folk sitter i andra länder eller ens i Sverige? Och hur många av de problem som funnits löstes på det sättet?

  7. #37
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Men ärligt talat hur effektivt är det när folk sitter i andra länder eller ens i Sverige? Och hur många av de problem som funnits löstes på det sättet?
    Utanför Sverige? Ja då är det problem. Hur många problem som löst sig? Alla problem löser ju sig i domstolarna. Det är ju liksom det domstolarna i tvistemål är till för.

    Om folk stjäl ens texter och man inte lyckas blocka dem så är det ju en stämning som gäller. Vad ska man göra annars hade du tänkt dig?

  8. #38
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Svara på frågan istället. Hur många av de plagiat problem vi haft känner du till som lösts på det sättet?

    Det är ingen utopisk fantasivärld vi lever i.

    Ta inte skit från spammarna. Slå tillbaka så hårt som krävs på det sätt som känns rätt för dig.

    War means fighting. The business of the soldier is to fight. Armies are not called out to dig trenches, to throw up breastworks, to live in camps, but to find the enemy and strike him; to invade his country, and do him all possible damage in the shortest possible time. This will involve great destruction of life and property while it lasts; but such a war will of necessity be of brief continuance, and so would be an economy of life and property in the end.
    Stonewall Jackson

    Kompletterar också med denna länk på temat som säger vad jag tycker om det här och vad vi ska göra:
    http://marknad.wordpress.com/2007/08...kresultateten/

  9. #39
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    PHP-kod:
    <? if($_SERVER['REMOTE_ADDR']=="66.230.161.122"){
       echo 
    "<h1 style=\"color: red\">Det här är stulet innehåll!</h1>";
    ?>
    Bara att copypejsta Hjälper inte det så finns ju alltid tingsrätten.
    Precis så. Förstår inte att folk håller på muppar sig om att detta inte skulle vara vettigt att använda?

    Sidan där scriptet körs som hämtar informationen lär ju inte byta IP speciellt ofta om han inte har hosting hemma i vilket fall han säkert får ny IP var 3:e år. Så nu måste han skaffa en proxy att gå igenom för att sno innehållet. Vilket är jobbigt så då är det lättare att hitta någon annan att sno material ifrån.

    Att sitta och gnälla i tingsrätten är knappast effektivt. Speciellt då svenska rättsväsendet inte har en aning om hur Internet fungerar.

  10. #40
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    När Läder Lasse plagierade min Wordpress blogg automatiskt från Blogger (en funktion jag tror de stängt av nu för hela inlägg) lade jag in länkar i bloggpostningarna som gick till min blogg.

    Sedan editerade jag mina egna bloggpostningar lite efter de publicerades och tagits upp ibland om jag brydde mig om ranking för dem. Gav mig en boost eftersom han länkade en massa till den bloggen.

  11. #41
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  12. #42
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Testa att skriva en riktigt fult blogginlägg,och länka den lite diskret till nått Hmmm........hm, så lär nog inte den som plagierar ha så kul. Lovar det funkar Sen när Det plagierat =Skriv om den!
    Men vad är egentligen dåligt granskap med Google? Mitt intryck blir allt mer att Google att det är svårt att hitta sådant. Kan någon ge exempel?

    Jag kan ta fel. Men om något inte är bannat kanske man inte straffas alls? (Och då oräknat ev. länknätverk och dylig manipulation). Mitt intryck är att jag kan länka det mesta utan att straffas. Då oräknat relevans frågor.

    Däremot vilket kanske inte kan missbrukas här är att växla länkar snabbt. D.v.s. om en tidigare länk kan dödas. Och en ny införs. För att sedan gå tillbaka till den första. Det straffar målsajten för den länk som där är 1 och 3. Men övergående på ca 10 dagar.

  13. #43
    Tottes avatar
    Totte Totte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Max
    Hej,

    Jag skriver en av sveriges största sveriges kändisbloggar. Dock är det någon som tar alla mina articlar med hjälp av något script.

    Hur ska jag gå till väga?

    Articlarna är 100% unika och skrivna av mig.

    Personen som reggad domänet heter Torgny Laveryd men jag hittar inte honom på eniro eller hitta.se
    Jo då, jag finns och det jag använde mig av var ditt RSS flöde..

    Som jag även gör från många andra sidor. som inte har problem med det.

    Istället för att starta en hel tråd om mig, så hade du lika bra kunnat skickat ett mail direkt, om du hade problem med det.

    Och NEJ. jag tjänar inga pengar på sidan.

  14. #44
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Jo då, jag finns och det jag använde mig av var ditt RSS flöde..

    Som jag även gör från många andra sidor. som inte har problem med det.

    Istället för att starta en hel tråd om mig, så hade du lika bra kunnat skickat ett mail direkt, om du hade problem med det.

    Och NEJ. jag tjänar inga pengar på sidan.
    Tjenare, trevligt att du tar dig tid.

    Och jo en tjej som jobbade för mig skrev ett mail till dig och jag tror till och med att du svarade. Hände dock inget så jag visste inte vad jag skulle göra förutom att fråga här. Men det känns bra att du orkar lägga ner energi på att göra en skvallerblogg på endast rss feeds.

    Sen va det ju ännu roligare att du tog bort länken "gör reklam här" innan du skrev här

    men det e bra totte.

  15. #45
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Som jag även gör från många andra sidor. som inte har problem med det.
    Du vet att Google ogillar sidor som endast publicerar rss feeds, men det kanske du läste eftersom du började skriva egna nu? ..

  16. #46
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Som jag även gör från många andra sidor. som inte har problem med det.
    Hur vet du det? Jag är minst sagt skeptiskt till att du har frågat dem. Uppenbart hade du inte gjort det i det här fallet.

  17. #47
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Jo då, jag finns och det jag använde mig av var ditt RSS flöde..

    Som jag även gör från många andra sidor. som inte har problem med det.
    Du snodde en massa från mig och det fanns INTE i ett RSS-flöde. Det som fanns i RSS var korta inledningar. Du gick in på enstaka inlägg och körde copy/paste, eller så hade du programvara.

    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Och NEJ. jag tjänar inga pengar på sidan.
    Ren lögn, gällande sidan som du äger som kopierade från mig så fanns det en massa reklam och finns ännu. I mina ögon är du den nye Läderlasse. Ett litet bevis som talar mot dig: Jag har 15 referals från din sajt från /wp-includes/js/tinymce/blank.htm

    tinymce är textredigeraren i wordpress... enough said.

    Så du borde kanske putsa till dina glasögon lite innan du skriver dina påståenden.

  18. #48
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Hur vet du det? Jag är minst sagt skeptiskt till att du har frågat dem. Uppenbart hade du inte gjort det i det här fallet.
    Frågat? Nej då.

  19. #49
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Marcin, beklagar verkligen att du också råkat ut för denna idiot. Dock är inte heller du och jag ensamma. Under en period hade jag flera stycken som mejlade och sade att de hade problem med samma Torgny Laveryd.

  20. #50
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Totte, jag ser att senast du snodde från mig var för några dagar sedan. Du verkar i alla fall orka byta titel.
    Senast redigerat av Marcin den 2007-10-20 klockan 00:50.

  21. #51
    Tottes avatar
    Totte Totte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Marcin
    Totte, jag ser att senast du snodde från mig var för några dagar sedan. Du verkar i alla fall orka byta titel.
    Och från vilken sida skulle jag ha tagit något från dig,?

  22. #52
    Tottes avatar
    Totte Totte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Max
    Tjenare, trevligt att du tar dig tid.

    Och jo en tjej som jobbade för mig skrev ett mail till dig och jag tror till och med att du svarade. Hände dock inget så jag visste inte vad jag skulle göra förutom att fråga här. Men det känns bra att du orkar lägga ner energi på att göra en skvallerblogg på endast rss feeds.

    Sen va det ju ännu roligare att du tog bort länken "gör reklam här" innan du skrev här

    men det e bra totte.
    Stämmer bra att jag fick ett mail. jag tror jag anvgav "källa" vart dom inläggen kom ifrån om jag inte minns helt fel.

    Dock vet jag inte riktigt vad du menar med

    "Sen va det ju ännu roligare att du tog bort länken "gör reklam här" innan du skrev här "

  23. #53
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Stämmer bra att jag fick ett mail. jag tror jag anvgav "källa" vart dom inläggen kom ifrån om jag inte minns helt fel.

    Dock vet jag inte riktigt vad du menar med

    "Sen va det ju ännu roligare att du tog bort länken "gör reklam här" innan du skrev här "
    Jag ser fortfarande ingen KÄLLA. Tyvär Totte, du ljuger ju så näsan slår i skärmen.

  24. #54
    Tottes avatar
    Totte Totte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Max
    Jag ser fortfarande ingen KÄLLA. Tyvär Totte, du ljuger ju så näsan slår i skärmen.
    Jag skrev att jag hade för mig att jag senare angav källa. inte ATT jag gjorde det.

    Men tala gärna om vilka som är dina inlägg, samt vart du vill ha en länk, så glad du gladeligen få en länk tillbaka om det inte finns någon..

    Tycker bara det är trist att det skall startas en hål tråd om detta, då du kunde kontaktat mig direkt.

  25. #55
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Tycker bara det är trist att det skall startas en hål tråd om detta, då du kunde kontaktat mig direkt.
    Trodde du kunde läsa mejl. Och du kan ta bort de artiklar som skrivits av mig från din sida och du vet vilka det är.

    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Jag skrev att jag hade för mig att jag senare angav källa. inte ATT jag gjorde det.
    Varför tog du bort källan senare då? Beslutade du dig för att behålla de stulna artiklarna? Tydligen!

  26. #56
    Tottes avatar
    Totte Totte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Max
    Trodde du kunde läsa mejl. Och du kan ta bort de artiklar som skrivits av mig från din sida och du vet vilka det är.



    Varför tog du bort källan senare då? Beslutade du dig för att behålla de stulna artiklarna? Tydligen!
    Jag titta på några av dina inlägg. bilderna är länkade till sida

  27. #57
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Jag titta på några av dina inlägg. bilderna är länkade till sida
    Bilderna svar ja. Men det står ingen källa? Har du inte gått i skolan?

    Källa: adress

    så har det alltid varit.

  28. #58
    Tottes avatar
    Totte Totte är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Max
    Bilderna svar ja. Men det står ingen källa? Har du inte gått i skolan?

    Källa: adress

    så har det alltid varit.

    Som jag sa.

    Du får mer än gärna en länk till din sida, på dom ca 10 inlägg jag kan hitta som är inlagda genom RSS feeds

  29. #59
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Som jag sa.

    Du får mer än gärna en länk till din sida, på dom ca 10 inlägg jag kan hitta som är inlagda genom RSS feeds
    Ett inlägg eller 1000 inlägg saken är desamma. Man frågar först. Och om man inte frågar så skrivar man iafl en källa direkt! .

    tack

  30. #60
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Totte
    Jag titta på några av dina inlägg. bilderna är länkade till sida
    Internet är ingen lekstuga Totte. Folk tjänar pengar på nätet. Jag skulle tänka mig för både en och flera gånger innan jag börjar plagiera folk i stor skala.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Om Googla och Blogar
    Av Urban G i forum Google
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 01:52
  3. Korkat med adsense på alla sidor?
    Av robbanf i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 12:42
  4. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  5. Hejsan alla
    Av berraåsnobben i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 22:11