Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 133

Carcasherdotcom Seocontest

  1. #31
    Joel Falcks avatar
    Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Westberg
    När man gör sökningen ska man söka på Google.com jag antar att du sökte på Google.se efter just "carcasherdotcom seocontest" detta är för att det ska bli rättvisst...
    Sökte på google.com och försökte att med alla medel jag hade få bort den svenska språkinställningen, men jag lyckades tydligen inte. När jag kollade nu försvann seo-forum även för mig.

  2. #32
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    ... och nu ser jag mig på pos 66

    Skrev ihop ett litet verktyg snabbt för att kunna checka exakt position mot 66.249.93.99 (google . com ip jag får vid en PING) ... så man slipper "räkna för hand" vilken pos man ligger på.

    Verktyget hittar ni här: www.mrwize . nu/SEO/Tools/page-serp-position-checker.aspx

    Vill inte få den urlen "indexerad" ... ...

    Bara fylla i keyword(s) och url du vill kika pos på ... checkar endast top 100

    Liten "fuling" och vet inte vad google säger om det ...

    cya,
    /PatrikB
    Nice tool! Du kanske borde satsa på att göra rank badges Du verkar kunna det där tycker jag.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #33
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    thx ...

    rank badges? graf som visar PR?

    Flundra på det, och undrar om det "går" utan Google API

    cya,
    /PatrikB

  4. #34
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Eller att man får skriva in sin URL + Sitt keyword (Carcasherdotcom Seocontest) så får man en lista där ens egen URL blir rödfärgad Då kan du ha länk till din site längst ner!
    Jag skulle nappa jag är ett toolfreak!
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  5. #35
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag har för mycket att göra utanför tävlingsvärlden.
    Vem vill köpa min carcasherdotcom seocontest-domän? Den reggades samma dag som man började höra talas om tävlingen
    carcasherdotcomseocontest.info

    Den ligger uselt till eftersom jag knappt har gjort någonting åt den sedan i februari. PMa mig med ett skambud. Det blir en stängd auktion eftersom jag är borta från datorn mellan 12 och 17 idag den 22 maj. Bästa budet klockan 17.00 vinner.

  6. #36
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Westberg
    Eller att man får skriva in sin URL + Sitt keyword (Carcasherdotcom Seocontest) så får man en lista där ens egen URL blir rödfärgad Då kan du ha länk till din site längst ner!
    Jag skulle nappa jag är ett toolfreak!
    Att jag inte tänkte på det!

    Hmmm ... ska nog fixa till något ... för andra att ha på sin site

    Tack för tipset

    cya,
    /PatrikB

  7. #37
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nu har jag gjort en dålig, men ändå välfungerande tävlingssida för carcasherdotcom -tävlingen.

    Carcasherdotcom seocontest.

    Alla som vill byta länkar kan ju säga till. Jag har sedan tidigare ett antal andra sidor med olika pagerank, framförallt mina två välbesökta bloggar men även andra sidor.

    Jag tycker det är kul att tävlingen inte bara omfattar Google utan även Yahoo och MSN. Eftersom jag antar att jag inte har någon chans i Google kanske man skulle optimera för Yahoo eller MSN. Någon som har några tips för just de motorerna?

  8. #38
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    För MSN verkar meta-keywords och meta-description och sedan de "grundläggande SEO" grejjerna funka (title, h1-h3, content) för att ranka rätt just.

    cya,
    /PatrikB

  9. #39
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Det enklaste man kan göra för att ranka högst på MSN är Black hat SEO det fungerar inte alls lika bra på Google (som tur är!) så om man lyckas bra genom blackhat på MSN så sabbar man ändå för sig genom att man sänker sig på google....... Samt att det är fett onice mot dom andra tävlande...

    BH sucks!

    Men faktiskt så är det tyvärr så att title spam/cloaking funkar utmärkt för att ranka högt på MSN... iaf vad jag sett hittils...
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  10. #40
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Det är kul det där med MSN. Spam och cloaking funkar fint, men det gör även, som MrWize påpekar, vanlig hederlig on-page SEO med hyfsat antal inlänkar.

    Jag har områden där jag enbart har jobbat on-page, som rankar fin-fint på MSN, men det är först när länkarna kommer som det fungerar lika bra för Google.

  11. #41
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Intressant. Överlag har jag märkt att mina bloggar rankat sig dåligt i MSN och bra i Google. Det är lite halvt konstigt då jag har legat väldigt högt upp på vissa sökord i Google, men i MSN ligger jag LÅNGT ned...

  12. #42
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Efter lite diskuterande med Marcus har jag kommit fram till att min Carcasherdotcom seocontest -sida på min nya engelskspråkiga SEO- blogg nog är bättre att satsa på i tävlingen än min gamla.

    Den "gamla" kommerjag självklart ha kvar - jag ser vilken som rankas bäst, men just för tillfället satsar jag mer på min nya.

    Som jag sagt innan, jag byter gärna länkar. Hör av er.

  13. #43
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Tävlingen verkar ha blivit lite avslagen.....

    Just nu ligger en norsk site på 4é plats det är lite kul....
    Det är Basicus & co som har sidan.... Dom använder sig av ett polskt länkprogram för att få kvantite på inlänkarna.... Däremot så är dom inlänkarna inte direkt så effektiva som dom kunde ha varit... max x antal tecken därför kan dom inte använda båda nyckelorden i anchor texten.... hehe!

    Själv har jag lyckats klättra till en 6é placering
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  14. #44
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Lite avslaget har det nog blivit för min del oxå ... för mycket annat viktigt som först måste göras ....

    Men, ligger stadigt på plats 48, dvs inne på TOP 50 som var mitt första mål ... nu gäller det att försöka klättra till TOP 25 som nästa mål ...

    cya,
    /PatrikB

  15. #45
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja, den börjar kännas väldigt seg. Blir väl lite roligare framåt december kan jag tänka.

    Mina två sidor åker om varandra. Ena dagen är min ena sida inte ens bland de hundra första platserna och den andra sidan på 29 plats. Andra dagen är det tvärtom.

    Man blir inte klok på´t.

    Min bästa sida ligger i alla fall på 27 plats för tillfället.

  16. #46
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Vi publicerade en liten artikel om tävlingen:
    Carcasherdotcom Seocontest
    Inte därför att vi tänker tävla. Det är svårt nog att göra bra länkbyten för seriösa andamål.

    Men jag tänkte att det kanske kunde ge möjlighet till några intressanta länkbyten där vi får inlänkar från riktiga sidor men länkar ut till Carcasherdotcom Seocontest tävlare.

    Men som noterat verkar det inte just vara några som tävlar än, men det dyker säkert upp när folk ser att det inte är så brutalt stort konkurrens.

  17. #47
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Dock kan ju en topp-placering i en tävling ge en boost åt affärerna så att man sedan blir en-som-har-inarbetad-kundkrets istället för en utan-större-kundkrets.
    Absolut, så är det ju helt klart.

  18. #48
    dr phils avatar
    dr phil dr phil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    50
    Alltid kul att se folk visa sina nätverk. Största värdet med SEOtävlingar?

  19. #49
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av dr phil
    Alltid kul att se folk visa sina nätverk.
    Och se vart alla köper sina länkar någonstans..... Ibland hittar man rätt bra deals genom att kolla backlinks
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  20. #50
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En små spammig topplista ligger på första plats på search.msn.se med svenska i kryssat:
    http://search.msn.se/results.aspx?q=...FORM=QBHP&lf=1
    Säger kanske något om hur man hamnar högt på MSN.

  21. #51
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    En små spammig topplista ligger på första plats på search.msn.se med svenska i kryssat:
    http://search.msn.se/results.aspx?q=...FORM=QBHP&lf=1
    Säger kanske något om hur man hamnar högt på MSN.
    MSN är mycket spam vänligt tyvärr...
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  22. #52
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Westberg
    MSN är mycket spam vänligt tyvärr...
    Varför ligger din carcasherdotcom seocontest blogg på Aftonbladet ligger före din vanliga blogg? På svenska Google alltså.

    Borde inte din vanliga blogg prestera naturligt bättre för ett SEO-ämne?

  23. #53
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Varför ligger din carcasherdotcom seocontest blogg på Aftonbladet ligger före din vanliga blogg? På svenska Google alltså.

    Borde inte din vanliga blogg prestera naturligt bättre för ett SEO-ämne?
    Aftonbladet bloggen ligger på en undersida till en etablerad domän och min svenska blogg är väldigt ny så det ser ut som det ska.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  24. #54
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Westberg
    Aftonbladet bloggen ligger på en undersida till en etablerad domän och min svenska blogg är väldigt ny så det ser ut som det ska.
    Så för Aftonbladet antar Google att det är en blogg och att Aftonbladet städar bort spambloggar medan den fortfarande är osäker på din domän?

  25. #55
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Så för Aftonbladet antar Google att det är en blogg och att Aftonbladet städar bort spambloggar medan den fortfarande är osäker på din domän?
    Ja att ha en helt ny domän är ingen höjdare om man siktar på att ranka på top position...

    Jag tror inte att Google vet om att aftonbladet städar bort vissa bloggar utan det jag menar är att Google tittar på ålder på huvuddomän samt inlänkar och allt
    annat som kan bidra till trovärdighet i Googles ögon.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  26. #56
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag såg att dina bloggar på Wordpress rankade jättebra. Är Wordpress generellt bättre än Aftonbladet eller berodde det på att de var nygjorda?

    Sedan såg jag att de hade tagits bort idag av Wordpress. Kan det ändå inte vara så att Google faktiskt tar sig en specifik titt på hur bra olika blogg-communitites är på att rensa bort skräpbloggar?

    Google värderar trots allt länkar från blogg högt, medan de ofta, men inte alltid, värderar dem lågt på SERP:ar. D.v.s. bloggar känns som den del av internet som Google gillar bäst just nu, samtidigt som de faktiskt upptar en stor del av internet.

    Jag undrar också om du inte tycker att det är riskabelt att reta upp Wordpress? De definierar ju trots allt en väldigt stor del av bloggosfären. Visst länkar från bloggar är värt en del men nya svenska bloggar kan väl varken göra till eller från på carcasherdotcom contest serp:en på engelska-google?

  27. #57
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Enligt ett blogginlägg av de bakom wordpress.com gjorde klart runt den 1 september att de inte tillåter att bloggar används till SEO- tävlingar.

    Sedan kan man ju utnyttja det ändå i viss utsträckning; t.ex. att ha en vanlig blogg som man länkar ifrån och så. Men i övrigt får man inte använda wordpress.com - bloggar till seo-tävlingar.

  28. #58
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Wordpress en ganska en trevlig plattform som gratisbloggarna går även om de kräver stor försiktighet.

  29. #59
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Japp. Wordpress är grymt bra. Både på egen server och på wordpress.com. Skriver man på svenska tror jag inte det ska vara problem, det är de engelska bloggarna som skapas med enda syftet att ge länkar till sin tävlingssida som de är ute efter.

  30. #60
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    De flesta verkar dock gilla de svenska bloggverktygen. Men det kanske mer har att göra med att de är lättare att hitta?

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)