Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 39 av 39

Statistik program för många sidor, visa search queries och ref URL

  1. #31
    Fultons avatar
    Fulton Fulton är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Det handlar inte om att jag och du ska läsa statistiken, det handlar om användarvänlighet, skickar dui en kund till statcounter lär du ha ett återbud eller förfrågan om en rapport 2 sekunder efter att kunden gått vilse redan innan han loggat in..

    Mitt inlägg handlar inte om cookies, instalaltioner av mjukvaror eller annat blafs, mitt inlägg handlar om hur enkelt man kan göra det för kunden att ta del av sin egen statistik!!!

    Jag anser inte att man ger kunden tillträde till statcounter eftersom det inte är gjort för kund... att kunna ge dom en rapport är dock det ultimata för att få ett hum av vart deras besöakre kommer från och se intressanta keywords...

    förstår inte varför ni sladdar över på tekniska frågor när det var en enkel lösning jag förfrågade, dock en fungerande och för kunden..!!

    Gla påsk
    Vad du talar om är ett system som skall läsa siffrorna och paketera det med ord så att det blir en förklarande begriplig text. Även det finns i HBX.



    Som sagt, en professionell lösning har oftast allt det man önskar. Och lite till.

  2. #32
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Nu drar jag upp en gammal tråd men frågan är fortfarande densamma - 3 år senare. Vilka statistikverktyg är det som gäller nu om man vill hålla koll på antal besökare och sökord för ett 50-60 tal sajter? Min erfarenhet säger att Analytics har den i särklass bästa statistiken men systemet känns något klumpigt och därtill är jag något paranoid oavsett vad Cutts hävdar.

  3. #33
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Statcounter.com, just för att du snabbt får en översikt över alla dina webbsajter du lagt in. Ofta behöver man inte mer snabbinfo än så.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  4. #34
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Stefan: Vad menar du problemet är med att ha för många sidor på analytics?
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  5. #35
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Håller med Marcus på statcounter men den ger inte riktigt samma information som Google analytics gör alls...

    har gått över till analytics sedan några år

  6. #36
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Instämmer med Marcus där om Statcounter. Går snabbt och lätt att få en överskådlig bild. Uppgraderar man sedan gratisvarianten av Statcounter får man med saker som vilka ip-nummer det är som klickar på vilka utgående länkar osv.

    Om man sedan läser villkoren för Analytics så godkänner man att Google kan använda uppgifterna där för sitt eget bolag samt helägda dotterbolag. Och den informationsmängden som de kan få ut via statistiken är mycket omfattande. Lär med stor säkerhet ligga till grund för en faktor för prissättningen och AdWords samt med stor sannolikhet en hel del annat också. Google är väl inte precis kända för att samla in för lite uppgifter.

    Och om jag inte kommer ihåg fel så är Analytics ingen Googleprodukt från början utan den tillhörde ett företag som Google köpte för ett antal år sedan för runt 1 miljard dollar. Och det företaget tog väl runt 400-600 kronor per månad för sin version av programmet.

    Så man kan väl sammanfatta det med: Att i utbyte mot att få använda Analytics gratis så går du med på att låta Google ta del av och använda alla uppgifterna efter eget godtycke som finns hos ditt konto.
    Senast redigerat av Urban G den 2010-12-02 klockan 12:50.

  7. #37
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Så man kan väl sammanfatta det med: Att i utbyte mot att få använda Analytics gratis så går du med på att låta Google ta del av och använda alla uppgifterna efter eget godtycke som finns hos ditt konto.
    Vad skulle detta kunna få för negativa konsekvenser om man har många sidor på samma analytics menar ni?
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  8. #38
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Den frågan skall nog Stefan svara på. Jag tog bara upp aspekten av att det inte finns något som är gratis utan du får ge med dig något för att få något gratis.

    Om det kan ge negativa konsekvenser kan man spekulera, men det får andra göra.

  9. #39
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Legendarisk Visa inlägg
    Vad skulle detta kunna få för negativa konsekvenser om man har många sidor på samma analytics menar ni?
    Enkelt sagt - vi vet inte. Matt Cutts skrev följande på sin blogg angående Analytics:

    Blackhat SEOs may be leery of using Google for analytics, but regular site owners should be reassured.
    Anses man vara en "vanlig sajtägare" när man har 50-60 sajter eller tenderar man gå åt andra hållet när dessa länkas? Samtidigt kan vem som helst få fram en lista på alla dina sajter enbart baserat på gratistjänster som aktivt indexerar domäner baserat på AdSense och Analytics.

    Jag säger inte att det skulle vara positivt eller negativt att använda Analytics utan nöjer mig med - vi vet inte.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)