Resultat 1 till 18 av 18

Hjälp med val av namn på nytt tema

  1. #1
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Något underlig önskan men det är så att jag kommer släppa mitt MFA-tema för fri nerladdning och har nu kört fast totalt vid val av namn. Arbetsnamnet är MiniTheme men jag är inte helt nöjd med det utan har sammanställt en lista med tänkbara namn.

    Finns inte så mycket att säga om temat. Vitt och ljust med en stor bild och enkel kolumn utan sidebars. Har en långsiktig CTR på mellan 10-35% beroende på nisch.

    Lista på förslag

    MFAtheme
    Obsesión
    Animus
    Causa
    Divina
    inWhite
    inLight
    inBright
    Baldr
    Loki
    Whitefeed

    Har försökt kolla de flesta men är möjligt att något redan existerar. Om så är fallet så får du gärna hojta till så stryker jag bland alternativen.

    Tacksam för råd och ytterligare förslag.
    Senast redigerat av Stefan Nilsson den 2012-02-29 klockan 23:41.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Tips: Om du har tänkt släppa fler mallar så kan du använda ett prefix på dina namn. Till exempel dina initialier.

    Jag tycker även att du ska välja ett namn som du kan ranka på för de som googlar efter info om din mall. Om du då har till exempel Business Light så är det svårt att hitta just din mall.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Gärna någonting man direkt kan koppla till vad temats syfte är. Det skulle därför inte skada om namnet innehöll MFA. Av dom orden som du nämnt som innehåller MFA röstar jag på 100 % MFA eller MFAtheme, detta därför det är enkelt att komma ihåg och många använder sig redan av "i" och det kan bli lite uttjatat enligt min mening.

  4. #4
    takemetothetops avatar
    takemetothetop takemetothetop är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av Johnz Visa inlägg
    Gärna någonting man direkt kan koppla till vad temats syfte är. Det skulle därför inte skada om namnet innehöll MFA. Av dom orden som du nämnt som innehåller MFA röstar jag på 100 % MFA eller MFAtheme, detta därför det är enkelt att komma ihåg och många använder sig redan av "i" och det kan bli lite uttjatat enligt min mening.
    Håller också på något av dessa!

  5. #5
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    clickvalue
    clickvaluetheme
    clickclick
    adclick
    clickad
    clicker
    CTRbooster

    fastnade på ordet click

    I mina öron har mfa en negativ klang. hade undvikit det

    my $0.02

  6. #6
    toffe123s avatar
    toffe123 toffe123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    26
    Tycker inte heller att mfa bör ingå i namnet. Det har helt klart en negativ klang.

    Vill du få internationell spridning (vilket jag antar) kan de engelskklingande namnen funka - annars hade jag försökt hitta något på svenska.

  7. #7
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    vad är temat till?

    Annars gillade jag inWhite

  8. #8
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Tips: Om du har tänkt släppa fler mallar så kan du använda ett prefix på dina namn. Till exempel dina initialier.

    Jag tycker även att du ska välja ett namn som du kan ranka på för de som googlar efter info om din mall. Om du då har till exempel Business Light så är det svårt att hitta just din mall.
    Kloka råd. Min grundtanke var att teman brukar locka en hel del länkar och att jag då skulle få "gratistrafik" genom att välja en populär sökterm. Det kräver förvisso att den är relevant (t.ex. MFA-Theme) för att locka besökare som faktiskt är ute efter ett tema. Utifrån detta så kommer jag plocka bort de med omöjlig konkurrens.

    Citat Ursprungligen postat av Johnz Visa inlägg
    Gärna någonting man direkt kan koppla till vad temats syfte är. Det skulle därför inte skada om namnet innehöll MFA. Av dom orden som du nämnt som innehåller MFA röstar jag på 100 % MFA eller MFAtheme, detta därför det är enkelt att komma ihåg och många använder sig redan av "i" och det kan bli lite uttjatat enligt min mening.
    MFAtheme / MFA-theme känns inte helt hundra men börjar öppna för 100% MFA även om det inte känns särskilt snitsigt och att det kan uppstå nackdelar p.g.a. det udda namnet.

    Citat Ursprungligen postat av toffe123 Visa inlägg
    Tycker inte heller att mfa bör ingå i namnet. Det har helt klart en negativ klang.

    Vill du få internationell spridning (vilket jag antar) kan de engelskklingande namnen funka - annars hade jag försökt hitta något på svenska.
    Temat är dock optimerat för AdSense vilket gör att jag snarare riktar mig till målgruppen som inte ser ner på MFA. Att ta med MFA i namnet ökar sannolikheten att målgruppen får upp ögonen för det. De som ser ner på MFA kommer ändå se ner på temat.

    Jag kommer inte rikta mig specifikt till Sverige då teman, i regel, fungerar för de flesta oberoende av vilket modersmål man har.

    Citat Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg
    vad är temat till?

    Annars gillade jag inWhite
    Tack. Temat används huvudsakligen för att maximera sin CTR och CPC/PCP.

  9. #9
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Den stora frågan är väl egentligen om jag bör köra på ett beskrivande namn som kan få en del besökare genom att man söker på t.ex. MFA theme eller om jag bör köra på något som mer påminner om ett namn. T.ex. inWhite, Whitefeed eller något liknande.

  10. #10
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Kör på ett som går relatera till vad temats syfte är. Gillar du inte MFA för du tycker det är ett negativt uttryck använt nåt annat relaterat, t.ex CTR. Letar jag efter ett MFA tema och har att välja på Business Light, inWhite eller MFAtheme skulle jag definitivt använda MFAtheme, pga namnet. Nu använder jag visserligen Thesis och 2010 till det mesta men om man ser tillbaka innan jag använda dessa så gjorde jag ungefär så när jag valde teman.

  11. #11
    Strongmans avatar
    Strongman Strongman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    40
    Som jag sa tidigare gillar jag Whitefeed, skönt namn som känns ett Brand. Och det är enkelt att komma ihåg och sprida vidare.

    Och det spelar väl inte så stor roll vad den heter? Du kan ju alltid optimera i beskrivningen för temat och skriva att den är bra för MFA. ;-)

    När kommer temat ut?

  12. #12
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag har 2 tips, det första är lite mer avancerat.

    Kör en sorts prioriteringslista och sen välj namn / domän baserat på det. Vad är viktigast i ditt tycke?

    Några exempel på saker som jag hade tänkt extra mycket på är:
    Din Target Group: Vad kan de gilla, vad kan de söka efter, vad kommer de att tycka om brandnamnet.
    Målsättningen med sidan: Siktar du på svenska marknaden är bara .se intressant, men det är en fördel om "brandet" finns tillgängligt på andra domäner också ifall det kommer bli succé och du vill utveckla det till andra marknader.
    Sökbarhet: Kort och snyggt brand som är helt ologiskt funkar om du ska branda det via Sociala Medier. Ska du använda sökmotorerna för marknadsföring får du tänka på sökord. Du kan heta xyxla.com / xyxla.se om du ska dumpa pengar på marknadsföring. Det låter "catchy" nog för många.


    Det andra, lite simplare alternativet är baserat på hur du själv beskriver produkten!
    "det är så att jag kommer släppa mitt MFA-tema för fri nerladdning och har nu kört fast totalt vid val av namn"

    mfa-tema.com, mfa-theme.com, mfa-tema.se och mfatema.se är lediga Det lär väl vara logiska domännamn om det är hur du beskriver sidan för oss?

  13. #13
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Om du ska gå på det folk söker så kan man väl gå på adfriendly , adready

  14. #14
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Tack för alla råd och förslag. Bestämde mig till slut att gå emot mina SEO-reflexer och valde Loki vilket ger ett fornnordiskt tema som mina framtida projekt kan bygga vidare på. Valde dock att optimera texten med nyckelord som ad-friendly och MFA-theme.

    Citat Ursprungligen postat av Strongman Visa inlägg
    När kommer temat ut?
    Har skickat in den och utifrån andra teman så kan det tänkas ta mellan 2 - 24 veckor innan temat blir godkänt. Råkar någon känna en "auktoriserad" tema-godkännare så vore det uppskattat med en push för att snabba upp processen.

  15. #15
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Om du vill så kan du konvertera mallen så att jag kan lägga in den på N.nu, men det förutsätter att det är en väldigt bra och snygg mall. Här är instruktionerna om du är intresserad: http://www.jimwestergren.com/convert...structions.php
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  16. #16
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Har skickat in den och utifrån andra teman så kan det tänkas ta mellan 2 - 24 veckor innan temat blir godkänt. Råkar någon känna en "auktoriserad" tema-godkännare så vore det uppskattat med en push för att snabba upp processen.
    Med all respekt för dina programmeringskunskaper men räkna inte med att få det godkänt första gången du skickar in det. Jag har skickat in teman massor av gånger. Kön är så lång så nya riktlinjer hinner komma för mellan jag skickat in temat och att de granskat det. Därför har jag blivit nekad.

    Jag har också blivit nekad för att mitt tema inte uppfyller vissa krav som inte ens twenty eleven uppfyller. Men de har gjort om kön lite nu så nu går det snabbare att få temat granskat.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  17. #17
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Om du vill så kan du konvertera mallen så att jag kan lägga in den på N.nu, men det förutsätter att det är en väldigt bra och snygg mall. Här är instruktionerna om du är intresserad: http://www.jimwestergren.com/convert...structions.php
    Tack för tipset men avstår för tillfället. Känner att tiden jag har tillgänglig inte motsvarar vad jag får ut av att sätta in mig i hur N.nu är uppbyggt.

    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    Med all respekt för dina programmeringskunskaper men räkna inte med att få det godkänt första gången du skickar in det. Jag har skickat in teman massor av gånger. Kön är så lång så nya riktlinjer hinner komma för mellan jag skickat in temat och att de granskat det. Därför har jag blivit nekad.

    Jag har också blivit nekad för att mitt tema inte uppfyller vissa krav som inte ens twenty eleven uppfyller. Men de har gjort om kön lite nu så nu går det snabbare att få temat granskat.
    Lyckligtvis verkar det som att man kommer köra en "arbetsdag" den 3 mars med målet att hinna igenom hela kön. Har jag tur så finns det alltså en chans att mitt tema blir kontrollerat redan då. Angående riktlinjerna så är det alltid svårt. Har försökt gå igenom riktlinjerna, tittat så att HTML och CSS validerar samt använt deras utvecklingsplugin för att garantera att där inte finns några uppenbara saker som krävs för att bli godkänd.

  18. #18
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jo, sånna grejer är självklara. Men det är en hel det smågrejer också. Du kommer märka =)
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Gratis wordpress tema
    Av welander i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-27, 04:04
  2. Wordpress Google tema
    Av Anders Tibbling i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 22:25
  3. Sökes: SEO-hjälp till nytt finansprojekt
    Av hakone i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-26, 14:23
  4. Kanske problem med tema
    Av StefanBergfeldt i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 07:44
  5. Bra Wordpress tema
    Av StefanBergfeldt i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 08:25