Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 62

PageRank export 4 augusti 2007

  1. #31
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Magnus-SEO
    Håller med, dax att låsa tråden och vänta.
    Jag tror han snarare syftar på att den är en export och inte en uppdatering. Ett "typo" från min sida

    Edit: Men det är ingen tvekan om att det har blivit förändringar fast jag vet inte varför de väntar med att exportera allas värde. Förra gången kom det i två steg.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  2. #32
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Märkligt att bara ett fåtal webbsidor visar ny PR. Verkar som om Google körde igång en tbpr-u och sedan drog i bromsen efter bara några timmar. Men det är väl bara att vänta och se om fortsättning följer.

  3. #33
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Den 17 April i år och lika så för exporten i Januari så väljer Google ut ett viss antal domäner som får en uppdaterad TBPR. Där har varit en hel del spekulationer på Digitalpoint men ingen har lyckats komma på något direkt samband mellan dessa domäner och varför de blev utvalda, så de är än så länge helt slumpande som vi kan se det. Detta kan alltså vara domäner som inte alls är speciellt gamla, till gamla domäner med etablerad PR, eller enstaka undersidor på en domän.

    Om vi ser till exporten i våras så blev resterande (nästan alla) sidors PR exporterad den 27:e. Varför de gör så här vet jag faktiskt inte men det kan vara att Google vill ha någon form av manuell kontroll över exporten, precis som de vill analysera snappoint (dagen då TBPR var live PR) och dess värde.

    Om inte jag minns fel har det även blivit rollbacks ett flertal gånger när detta har skett. Att en hel ny snappoint väljs ut istället som blir den aktuella TBPR.

    Varför det denna gången tar så extremt lång tid vet jag inte, men och andra sidan har jag inte varit lika aktiv på digitalpoint denna gången heller, där vissa följer PageRank export mer intensivt än vad en fotbollsentusiast följer VM
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  4. #34
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Time for the Nord again.

    Vi får väl se om vi får se om hans osunda fixering till mig igen återkommer. Varmt välkommet då det varit så enormt roligt förra gången och jag gärna upplever det igen Ända nersidan var att jag hade så lite tid att riktigt få uppleva och njuta av dig då.

    Pröva på att utöva någon sport. Tror du skulle må bättre av det. Löpning är alltid trevligt när man kommit igång men är väldigt tufft i början. Ingenting är vackrare än runners high.

    Sedan för all rättvisa ska jag säga att jag betar honom här så jag får chansen att riktigt njuta av honom nu när jag riktigt har tid för det.

  5. #35
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Den 17 April i år och lika så för exporten i Januari så väljer Google ut ett viss antal domäner som får en uppdaterad TBPR. Där har varit en hel del spekulationer på Digitalpoint men ingen har lyckats komma på något direkt samband mellan dessa domäner och varför de blev utvalda, så de är än så länge helt slumpande som vi kan se det. Detta kan alltså vara domäner som inte alls är speciellt gamla, till gamla domäner med etablerad PR, eller enstaka undersidor på en domän.
    )
    För att spe på spekulationerna vill jag peka på följande faktorer:
    1) PR export innebär att Google går igenom sajten för att följa internlänkning. Därmed träder in vad webbhotellet orkar också in. Jag märker t.ex. det.
    2) TR är kopplat till PR därmed verkar troligt att ett subset ur olika TR tas ut tidigt för att styra PR för övriga vilka då skulle mätas tidigare.

    Och så mer än allt än allt annat Bullshit & Google.

    PR export kommer från Google därmed är det information de styr och går inte att lita på.

  6. #36
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Och så mer än allt än allt annat Bullshit & Google.

    PR export kommer från Google därmed är det information de styr och går inte att lita på.
    Please explain your bullshit theory
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  7. #37
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Time for the Nord again.

    Vi får väl se om vi får se om hans osunda fixering till mig igen återkommer. Varmt välkommet då det varit så enormt roligt förra gången och jag gärna upplever det igen Ända nersidan var att jag hade så lite tid att riktigt få uppleva och njuta av dig då.

    Pröva på att utöva någon sport. Tror du skulle må bättre av det. Löpning är alltid trevligt när man kommit igång men är väldigt tufft i början. Ingenting är vackrare än runners high.

    Sedan för all rättvisa ska jag säga att jag betar honom här så jag får chansen att riktigt njuta av honom nu när jag riktigt har tid för det.
    Vad har Nord gjort som retat upp dig så? Vad har jag missat?

  8. #38
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Nord och Hans verkar inte passa ihop så bra... men det är väl bara att acceptera... eller?

  9. #39
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Please explain your bullshit theory
    Jag tror PR har försvinnande liten inverkan för hur något rankar numera men att det inte ligger i Googles eller ens kanske någon annans intresse att informera oss särskilt hur det fungerar numera annat kring enstaka faktorer som uppmuntrar dig till att producera eller agera på ett sätt som anses lämpligt.

  10. #40
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-08-14 klockan 21:57.

  11. #41
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  12. #42
    BraMarknadsförings avatar
    BraMarknadsföring BraMarknadsföring är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Det gjordes väl en uppdatering av pagerank i Juli månad? Kan det vara så att det kommer en ny nu i oktober? Någon som har koll på det?

  13. #43
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av BraMarknadsföring
    Det gjordes väl en uppdatering av pagerank i Juli månad? Kan det vara så att det kommer en ny nu i oktober? Någon som har koll på det?
    Den 27-30 April var förra uppdateringen. De rapporter om PR-export vid månadsskiftet Juli/Augusti är felaktiga eller inte speciellt omfattande. Eftersom historiken inte längre stämde så är det svårt att estimera när nästa export kommer att ske. Kanske aldrig?
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  14. #44
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Den 27-30 April var förra uppdateringen. De rapporter om PR-export vid månadsskiftet Juli/Augusti är felaktiga eller inte speciellt omfattande. Eftersom historiken inte längre stämde så är det svårt att estimera när nästa export kommer att ske. Kanske aldrig?
    I juli skedde en export, jag fick hur som helst nya TBPR-resultat på flera av mina siter.

  15. #45
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Enligt jag sett för min samling av sajter så var förra PR-exporten den 28:e april med data tagit från den 2:a april.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  16. #46
    Christer Erenlöfs avatar
    Christer Erenlöf Christer Erenlöf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm, Haninge
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Eftersom historiken inte längre stämde så är det svårt att estimera när nästa export kommer att ske. Kanske aldrig?
    Vad betyder det?

  17. #47
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Citat Ursprungligen postat av Christer Erenlöf
    Vad betyder det?
    Exporten följde tidigare ett visst mönster men det är brutet nu. Det är även möjligt att toolbar PR slopas helt och hållet.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  18. #48
    Christer Erenlöfs avatar
    Christer Erenlöf Christer Erenlöf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm, Haninge
    Inlägg
    43
    Varför skulle toolbar PR slopas? Är det för att minska handeln med länkar osv.

  19. #49
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Ja det är lite oroande. Om den tas bort är det antagligen för att den ger ut för mycket information om vilka sajter som är starka och inte...
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  20. #50
    BraMarknadsförings avatar
    BraMarknadsföring BraMarknadsföring är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Så ingen har den minsta aning om när det ev uppdateringen av PR skulle ske?

  21. #51
    southqvists avatar
    southqvist southqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Spännande... Vad kommer att hände då?

  22. #52
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Jag har sagt att PR kommer att försvinna i snart ett och ett halvt år. Så även om det vore tråkigt, så vore det ju kul att äntligen få rätt. Jag menar att PR är skadligt för Google, eftersom det underlättar för människor som köper och säljer länkar.

    I vilket fall så har det ingen större betydelse. Det går fortfarande att se hur många inlänkar en sida har och hur starka dessa är. Det är fortfarande ett bra mått på länkkraft, även om det blir betydligt krångligare.

    Vad som hände i början av augusti är fortfarande ett frågetecken. PR i toolbaren ändrades då för ett fåtal sidor. Varför kan nog ingen svara på (och de som inte hade några egna sidor vars PR ändrades verkar ha svårt att tro på det). Kanske var det bara ett fel eller någon bugg. Själv fick jag intrycket av att Google körde igång en export, men att man sedan ångrade sig mitt i allting.

    Trist att Google verkar ha slutat med TBPR-exporter. Även om PR inte har haft så stor betydelse de senaste åren, så var det ju ändå ganska roligt.

    Ni som följer Matt Cutts blogg och andra källor, har ni inte hört Google kommentera det hela överhuvudtaget? Det är ju lite lustigt att man inte hör något kan man tycka.

  23. #53
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det kommer bli svårt för alla som säljer länkar då de inte längre har ett "enkelt" värde att hänvisa till. PR talade ju tidigare om styrkan på sajten. Detta har ju urvattnats under tid då andra algoritmer blivit viktigare.

    Det är ju ett sätt för Google att sätta stop för försäljning av länkar till höger och vänster. Om de försvårar för svenssonanvändare att ta betalt eller värdera vad de skall ta betalt så försvinner en stor del av säljarna.

    Det gör ju att proffsen fortfarande finns kvar och blir lättare att identifiera och straffa.

    Bara lite tankar.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  24. #54
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Det kommer bli svårt för alla som säljer länkar då de inte längre har ett "enkelt" värde att hänvisa till. PR talade ju tidigare om styrkan på sajten. Detta har ju urvattnats under tid då andra algoritmer blivit viktigare.

    Det är ju ett sätt för Google att sätta stop för försäljning av länkar till höger och vänster. Om de försvårar för svenssonanvändare att ta betalt eller värdera vad de skall ta betalt så försvinner en stor del av säljarna.

    Det gör ju att proffsen fortfarande finns kvar och blir lättare att identifiera och straffa.

    Bara lite tankar.
    Absolut. Det finns ju en anledning till att vi inte kan se ett värde för TrustRank i vår toolbar. Google har tillslut insett att de bara gör sig själva en björntjänst när de hjälper folk att värdera länkar. Att det inte går att se inlänkar via Google är ytterligare ett bevis för att Google vill försvåra för länkhandel. Gör vi en link: på Google så får vi ett ganska ointressant urval av webbsidor som länkar till den specifika sidan.

  25. #55
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Citat Ursprungligen postat av Gustav
    Ni som följer Matt Cutts blogg och andra källor, har ni inte hört Google kommentera det hela överhuvudtaget? Det är ju lite lustigt att man inte hör något kan man tycka.
    Citat Ursprungligen postat av Matt Cutts
    As far as the toolbar PageRank, I definitely wouldn’t expect to see it in the next few days. Probably not even in the next couple weeks, if I had to guess.
    Källa, den 6 september 2007
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  26. #56
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Toolbar PR är som sagt roligt men handen på hjärtat är det lätt att man stirrar sig blind på den när man jagar inlänkar. Ur ett användarperspektiv (vilket är att föredra inom all SEO enl. mig) så är det ju bättre med hundlänkar till en hundsida oavsett PR än t.ex. en urstark gamingcommunity om Halo..

  27. #57
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Visst finns det anledningar att ta bort Toolbar-PR men det finns också anledningar att behålla den. At ta bort den så öppnar Google för Msn/Yahoo att skapa ett mätvärde som ersätter det. Även om inte dessa skulle göra det så kommer någon annan att skapa ett värde som motsvarar det och helt plötsligt så känns det inte som det är värt besväret att ta bort det.

    Det korkade var att "uppfinna" det men det tycker nog en del om kärnkraften också
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  28. #58
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Visst finns det anledningar att ta bort Toolbar-PR men det finns också anledningar att behålla den. At ta bort den så öppnar Google för Msn/Yahoo att skapa ett mätvärde som ersätter det. Även om inte dessa skulle göra det så kommer någon annan att skapa ett värde som motsvarar det och helt plötsligt så känns det inte som det är värt besväret att ta bort det.

    Det korkade var att "uppfinna" det men det tycker nog en del om kärnkraften också
    Folk skulle ju inte börja använda msn/yahoo bara för att Google inte visar vilken PR en sida har. De flesta människor har ingen aning om vad PR är.

  29. #59
    ställans avatar
    ställan ställan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    114
    Nej, men om Yahoo! & MSN skulle de lansera ett mätverktyg för sidors styrka skulle detta garanterat generera en buzz inom vår branch. Om vi som är "proffs" eller kunniga börjar prata om styrkan för sidor enligt Yahoo! & MSN kommer detta snart att smitta av sig på våra kunder som i sin tur blir nyfikna och söker mer på dessa sökmotorer.

    Det är ju bara att jämföra med PR, trors att dess betydelse för ranking har varit ganska död i en längre tid sitter fortfarande välrenommerade personer på detta forum och jagar den gröna linan. För att inte tala om webbutvecklare och hemsideägare som tror dom kan allt om SEO bara för att de vet om att det finns nåt som kallas PageRank.

    Men flera sådana mätverktyg gynnar väl de som säljer länkar och drabbar de okunniga som köper länkar... Just my two cents...

  30. #60
    webdocs avatar
    webdoc webdoc är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    64
    "The heart of our software is PageRank™"

    Jag tror personligen inte att TBPR bara försvinner, snarare isåfall en "bättre" mätare. Att de skulle lägga ner den vore märkligt... tror de snarare gör något nytt, mer fräscht och uppdaterat!

    Intressant artikel:
    http://www.seroundtable.com/archives/014435.html
    www.121.nu - sök företag

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är PageRank?
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 12:35
  2. PageRank export 28 april 2007
    Av Fredrik Eriksson i forum PageRank
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 09:13
  3. Westberg´s pagerank tool tråd!
    Av Marcus Westberg i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 18:11
  4. PageRank uppdateras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 03:07