Resultat 1 till 4 av 4

Bör det vara pris skillnad

  1. #1
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Om man vill ha ord seo optimerade och det är en konkurans på 1000-15000 träffa på googel.
    Bör ett sådant jobb vara billigare än om det är 200000 träffa eller är det lika mycket jobb???

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Antalet träffar har sällan någon relevans till hur svårt det är att nå ut på ett ord. Det beror på hur starka de siter som ligger i topp tio på det ordet är.

    Prisskillnaderna hos olika SEO bolag beror heller inte i första hand på detta, även om man tycker att så borde vara fallet. Prisskillnaderna beror istället, vad jag erfarit, mer på vilken typ av teknik som SEO leverantören använder sig av.

    Sedan finns det vissa leverantörer som varit med ett tag och som bevisligen har lyckats med många bra referensjobb och därför kan ta bättre betalt.

    Istället för att fokusera på hur svårt det är att optimera för ett visst ord och hur stor kostnaden är för det tycker jag att du ska vara extra noga med att se till att de pengar som du lägger på SEO verkligen blir en investering. Med det menar jag att den leverantör du anlitar inte bara tar betalt för att hyra ut länkplats till dig utan att du får en väl genomförd on-page optimering och optimalt även att, helst alla, men allra minst en viss andel av de länkar som genereras är sådana länkar som man kan anta finns kvar även efter att du avslutat avtalet med SEO leverantören.

  3. #3
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Som Bernt säger så jobbar olika leverantörer på olika sätt och har olika förutsättningar.

    Vad som är viktigt tycker jag när man ska ta steget ut i SEO världen är att höra sig för om det finns någon chans till workshop eller utbildning av den egna personalen som jobbar med webben. Att bara anlita ett SEO-företag och tro att nu kommer jag ligga 1:a på det här ordet är naivt. Bäst resultat når man alltid när man själv får grundkunskap och lite insyn i hur leverantören arbetar.

    Det ger ju också kunskap om hur man i framtiden ska arbeta när man uppgraderar en sida eller ändrar på en sida. Och har man god relation med sin SEO-leverantör så brukar man kunna höra av sig till dem och be dem justera fokus lite och få onpage-optimeringen justerad samt eventuella länkar som de sköter justerade så att de följer det nya fokuset.

    Man bör också läsa igenom avtalet och se vad som ingår där. Att köpa SEO och sedan i efterhand kräva att saker som den leverantören valt att inte optimera ska ingå är ett säkert sätt att hamna på dålig fot med honom och SEO-branschen då man får en negativ inställning till hela branschen.

    Knowledge is a weapon - arm yourself.

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag måste tillägga att man förstås måste välja en rimlig tjänst utifrån vilket/vilka sökord man tänkt sig. Nu ingår det väl nästan alltid någon form av sökordsanalys när man köper in en optimering.

    Se över hur mycket pengar du tjänar per besökare, hur mycket mer trafik du kommer få (analysen borde upplysa dig om åtminstone en rimlig gissning). Sen kan du göra en beräkning på dina ökade intäkter och utifrån det göra en bedömning om vad du kan vara beredd att betala.

    Om konkurrensen är sådan på ett sökord (jag menar inte antalet träffar på sökningen utan vilken svårighet det är att faktiskt nå en placering) att det kommer kosta mer än det kommer smaka kan det vara värt att se över andra sökord eller en annan leverantör.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ska väl vara artig och säga hej då ;)
    Av Stiphen i forum Introduktion
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 16:52
  2. Kan det vara negativt att skriva om url?
    Av Kocken i forum URL-omskrivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 14:09
  3. värdering och pris på etablerad webbsida
    Av baggelin i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 21:05
  4. Liten not skillnad Google
    Av LaoWang i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 09:27
  5. Kul att vara ombord!
    Av Niclas Strindell i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 09:26