Resultat 1 till 4 av 4

Att ha hemsidan hos Google, ur SEO synpunkt?

  1. #1
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Man kan ju göra sig en egen liten hemsida hos Google, tror det heter Google Page Creation i Google Labs om jag inte missminner mig.

    Sen kan man ju också via Google Apps skaffa eget domännamn som hostas av Google samtidigt som man drar nytta av deras finesser inom Apps. Och där finns då Page Creation funktionen förstås.

    Det är ju väldigt styrt, du kommer inte precis åt utrymmet med ftp utan måste använda Googles gränssnitt för allting.

    Kan det tänkas att det finns nån som helst fördel att ha en sådan sida hos Google? Om man tänker på hur snabbt en ny sida indexeras t ex, antal indexerade sidor, position i serpen o s v?

    Nån som har prövat eller hört nåt om det?

    Om det är nån som aldrig prövat att skaffa domän via Google och Google Apps så kan ni få en användare av mig på den jag skaffade i morse, och få administratörsrättigheter bara för att traska runt o se vad man kan göra alls. Själv har jag bara skrapat på ytan.

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nej man får inga fördelar. Det är däremot väldigt smidigt.

    Googlepages funkar utmärkt för enklare hemsidor, det är främst det jag testat, men man får allt annat än fördelar i Google.

  3. #3
    Kinnes avatar
    Kinne Kinne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Kinne
    Inlägg
    6
    En idé skulle kunna vara att lagra statiska bilder/css/javascript hos Google. Fördel: de laddas in snabbare och man slipper betala för trafiken.

    Vad tror ni?

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  5. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 02:40