Resultat 1 till 7 av 7

Behöver Råd!

  1. #1
    roax66s avatar
    roax66 roax66 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    2
    Jag har ett nätverk med ca 700 domännamn inom alla möjliga kategorier. Det är bra namn men inga riktiga "guldkorn". Det är mest .com och .net. Har aldrig sysslat med SEO utan mest arbetat med att få in trafik på andra sätt. Träffar från sökmotorer har jag mest sett som en bonus. Nätverket är "på dekis". Jag har tröttnat på att arbeta med det. Många av domänerna är gamla och registrerade redan 2001.

    Som det är nu ligger alla domäner på 3 servrar och delar på ca. 70 ip adresser. Jag har insett att detta nätverk har stor potential för någon med SEO kunskap. Tex att dela på domänerna, lägga dem på flera ipadress och olika c-nät, utveckla sidornas utforming och länkar med mera...

    Jag har fått ett bud på 20,000$. Gör jag bort mig?

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Har du bra innehåll? Inlänkar?

    Jag tycker det låter lite väl lite med $20.000.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Det beror väl helt på vilka domäner det är. Alla domäner har sajter? Vilken typ av sajter? Hur mycket trafik? Finns en massa frågor och information man behöver för att värdera något sånt här.

    Som så mycket annat på internet är värdet lika mycket som någon är villig att betala vilken i sin tur beror mycket på köparen och vad tror han kan få ut av det med sina möjligheter.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Är alla sajter indexerade? Kvalitativt innehåll? Unikt innehåll?

    Priset låter.. Jag tycker det låter vettigt. Men det är för att jag har fördomar mot liknande sajtnätverk. 700 domäner är mycket...

  5. #5
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Det måste väl vara en guldgruva för en SEO person att dra i dom trådarna om det finns potential.. utvärdering krävs!

    Michael

  6. #6
    roax66s avatar
    roax66 roax66 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    2
    Tack för era svar. Inte direkt ute efter en värdering utan mest en slags bekräftelse att det finns en stor potential med ett sådant nätverk inom SEO. Jag kan tyvärr för lite om SEO.
    Alla siter har innehåll och de är indexerade i sökmotorerna men har väldigt dålig PR. Många domäner är lika varandra. Innehåll inom många olika kategorier. Ca. 5 miljoner unika besökare per månad. Ingen optimering är gjord map SEO.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Potential finns det väl just nu. Paketerad länkförsäljning är väl något flera av SEO-företag arbetar med och bakom det ligger väl ungefär ett sådant nätvärk som du beskriver.

    Men jag vet inte... Själv skulle jag inte investera en summa motsvarande den "föränting" som de tar ut från nätverken. Dock tror jag absolut att du kan få ut betydligt mer än $20 000 om det finns seriöst innehåll på sajter, om än så statiskt, och det är seröst skött.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med wordpress
    Av Magnus-SEO i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 22:15
  2. Behöver hjälp med säljande texter
    Av Kocken i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 18:12
  3. Behöver hjälp med länk skript
    Av pokerleo i forum Länkbyten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 10:10
  4. Behöver tips för webbhotell för engelskspråkig site
    Av Sundream Estate i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 00:14
  5. Behöver du svenska artiklar?
    Av latehorn i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 11:09