Har sedan en tid sålt min andel i Melta.se, nu har jag dock blivit frågad av nuvarande ägare av företaget om jag kan hjälpa honom att sälja (alt. se om intresse finns) för att sälja själva domänen och hemsidan.

För att ge lite bakgrundshistorik så startades Melta förra året, bolagsformen var ett AB och både fysisk butik samt ehandel har existerat i över ett år. Fokusen har framförallt legat på Melta.se, dvs hemsidan och vi har under tiden jag själv var delägare jobbat hårt med att synas och öka vår försäljning.

Det är INTE bolaget i sig som är till salu, dock kan det vid försäljning ordnas så att både varumärke, domän, e-handel, content etc ingår vid ett köp. Även inventariet som jag förstått det kan ingå om så önskas.

Domänen är i sig en pr3, har i dagsläget Resultat 1 - 10 av ungefär 10 700 vid sökning efter melta.se. på goggle och har ca 1500 sidor indexerade.

All försäljning och alla detaljer kommer enbart ske via PM, mail eller telefon på säljarens önskemål.

Exempel på ev köpare är givetvis om du/ni tänkt starta en liknande butik, då finns en mycket bra grund att stå på, eller ett företag som vill öka sitt register och av seo eller konkurrensaktiga skäl vill bredda sin marknad.

Tackar,
Tobias