Resultat 1 till 7 av 7

Lista över användbara SEO-verktyg

  1. #1
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Tjena!

    Jag har sammansatt en lista över användbara verktyg för sökmotoroptimering på min blogg, hoppas den kommer till nytta!:
    httpx://www.seo-nyheter.se/2007/09/anvndbara-seo-verktyg.html

    Hittar ni något bra verktyg som inte finns med får ni gärna tipsa!
    Senast redigerat av whyld den 2007-09-15 klockan 16:23. Anledning: Se forum regel nr 8

  2. #2
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Redigerad utifrån min tolkning av följande forumregel (se särskilt fetstilt text) :
    8. Bara relevanta länkar som ökar värde till tråden får postas. Och om dessa är länkar till egna sidor så ska även själva inlägget i sig själv medföra ett värde i tråden.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo instämmer i din bedömning whyld. Risken är annars att forumet än mer fövandlas till ett länkforum till egna sidor.
    Men cod det var en trevlig förteckning och jag är övertygad om att du kommer få länkar från andra sidor till din blogg.

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Jag misstänkte nästan att länken skulle komma att redigeras, men jag läste reglerna och som jag tolkade dem var det ändå okej att göra så, förstår dock poängen med att du redigerade inlägget whyld, risken är ju uppenbar om man skulle tillåta detta.

    Å andra sidan tycker jag att det gott kunde länkas till sajten, inte på så sätt som jag gjorde kanske(länkade en fras i texten till listan), men det underlättar ju verkligen för folk som är intresserade om länken är klickbar. Hela nyttan med tråden är ju faktiskt att folk skall kunna se listan. Men det är "your call". Jag fogar mig

  5. #5
    ställans avatar
    ställan ställan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    114
    Håller inte med.. Tycker detta är ett klockrent fall då man ska få en länk till sin sida... Men det verkar som det är ok för vissa moderatorer att lägga vilka länkar de vill, men förbjudet för oss vanliga dödliga människor... Skitsamma.. är bara lite segt att se att ni modererar vissa länkar och lämnar andra betydligt värre...

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Jag hade dock länkat frasen "verktyg för sökmotoroptimering" i inlägget, det har jag full förståelse för om det inte är önskvärt på forumet, men visst, jag tycker det hade varit vettigt om länken hade varit placerad där den är nu, fast länkad istället.
    Jaja, nu får vi sluta med offtopic, diskutera listan över verktygen! Har ni några tips på något jag missat?

  7. #7
    Christer Erenlöfs avatar
    Christer Erenlöf Christer Erenlöf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm, Haninge
    Inlägg
    43
    Jag tycker att länken är mycket relevant och var av stort värde (i alla fall för mig. Jag förstår inte riktigt denna skräck och hysteri som finns för att länkar skrivs ut. Inte för att det är så sepciellt jobbigt att klippa och klistra lite, men ändå.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista på engelska sökmotorvänliga kataloger
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 16:52
  2. Nytt verktyg för inlänkar
    Av Jim Westergren i forum SEO-verktyg
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 20:59
  3. Lista över företag Google köpt
    Av JohanSe i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 11:20
  4. Verktyg för länkars PR
    Av coffeeshop i forum SEO-verktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 13:48
  5. Nytt verktyg jag kom över
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 11:53