Resultat 1 till 5 av 5

Google använder sökfunktion

  1. #1
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Sedan ett par veckor tillbaka har jag haft en sökrobbot som bettet sig konstigt med sökfunktionen i en av mina butiker. Den SKRIVER in sökningar (även svenska tecken) i formuläret och "tittar" på resultatet, för att sedan "skriva" in en ny sökning och så håller den på ett tag för att försvinna och komma igen efter ett par timmar.. Jag gjorde en whois på ipnummret och det är ett av Googles ipnummer.

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Är sökningarna dina sökord du har optimerat för?

    Stämmer sidorna den får upp med de sidor du har optimerat för det ordet den skriver in?
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    mazadas avatar
    mazada mazada är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    60
    hur vet du att den "skriver" in sökningar, hur ser du det?
    Det kan inte vara så att botten bara fått tag på urlen till sökresultaten bara? Eller är inte sökresultatet på din sida urlbaserat?

  4. #4
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Det är kanske ett femtiotal olika jag sett typ detta.
    66.249.72.193 17:09:11 17:19:12 /advanced_search_result.php?keywords=br%F6dpensel&s earch_in_description=1

    Som kommer tio minuter efter att "sökroboten" kom till sidan och har varit på flera andra sidor än söksidan innan.

  5. #5
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Kocken
    Sedan ett par veckor tillbaka har jag haft en sökrobbot som bettet sig konstigt med sökfunktionen i en av mina butiker. Den SKRIVER in sökningar (även svenska tecken) i formuläret och "tittar" på resultatet, för att sedan "skriva" in en ny sökning och så håller den på ett tag för att försvinna och komma igen efter ett par timmar.. Jag gjorde en whois på ipnummret och det är ett av Googles ipnummer.
    Nu vet jag vad det är. Det är någon typ av "spamrobot" som någon andvänder till att försöka injekta sidan. Den byter ip hela tiden och i bland är har den Googles ip och i bland yahoo, för att sedan ha någon stackares hijeckade dators ip och försöker att injekta sidan på olika sätt. Allt under samma cookie.

    Den/t försöker även att simulera en vanlig användares mönster med sökningar av olika slag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 10:51
  5. När använder google meta-description?
    Av vajpero i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 18:02