Resultat 1 till 6 av 6

Angående joomla duplicate content

  1. #1
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Hej!
    Har hört mycket snack om det här med att de blir problem i joomla med duplicate content. Jag har i princip hört tre versioner av vad som gäller. Dessa tänkte jag att vi skulle reda ut här. Själv har jag nyss installerat joomla och märkte att jag på något sätt fick in samma artikel två gånger i rss:en? De var då först jag börja läsa om just duplicate content i joomla.

    Tanke 1.
    Att Joomla ger ifrån sig två stycken artikel namn beroende på kategori och sektioner. Därför så räknas det som duplicate content.

    Tanke 2.
    Att när man kör med seo vänliga url:er i nyaste joomla så kommer han att köra både seo vänliga och icke seo vänliga url:erna och på så sätt få duplicate content.

    Tanke 3.
    Att han endast ger ifrån sig en ända url och det där om duplicate content på samma sajt inte äns är möjligt.


    Måste säga att eftersom jag precis gått över från wordpress till joomla så vart det lite jobbigt att få veta att de kan vara problem med seo vänligheten. Vad tror ni om dessa idéer och vilken tror ni är mest rätt? Skulle gärna veta är ju jobbigt om google sänker en genom dulicate content

    Mvh
    Pontus "Pontuws" Karlsson

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Låter inte som några saker som borde vara några problem? är väl bara knacka om Joomla lite och 301:a det material som är duplicerat? alternativt göra en .htaccess

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Duplicate content inom sajten brukar inte vara några större problem. Men att den spottar ur sig två artiklar är ju inte så smidigt.

  4. #4
    N!cklass avatar
    N!cklas N!cklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Lanna
    Inlägg
    79
    Alledia.com har skrivit lite om detta. En bra start!

  5. #5
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Har ett nytt problem till med joomla och undrar om någon har information om detta. Jag har märkt att t.ex. google inte indexerat mitt index trots det att sajten nu har legat i den form sajten är nu i ett par veckor. Tidigare när sajten låg i WP så tog google upp nytt index ungefär varannan dag och nu har de inte plockat upp något index än? Är det någon som vet något om detta problem?

  6. #6
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Pontuws
    Hej!

    Att när man kör med seo vänliga url:er i nyaste joomla så kommer han att köra både seo vänliga och icke seo vänliga url:erna och på så sätt få duplicate content.

    Det spelar ingen roll eg. det är ingen sida förenns nån vet att det är en sida. Inga inlänkar till den så är det ju lungt.

    det stämmer för övrigt.. jag testade just med 1.5. Det är (var iaf?) samma sak på wp föressten.

    lite ot på det temat så såg jag just en annan sak.. jooma 1.5 redirectar inte icke existerande permlänkar via 301. Så det är mkt enkelt att tex googlebomba sidor med joomla genom att länka till tex:

    http://www.joomla.org/content/joomla...m-har-hal.html

    och google kommer då indexera den sidan (som är förstasidan) som om den tillhörde siten.

    /b
    Senast redigerat av Björn den 2007-10-01 klockan 00:51.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sajten på 2 språk = duplicate content?
    Av Susann Stjernborg i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 16:57
  2. Rss parsing - duplicate content?
    Av MattiasGustafsson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 12:25
  3. duplicate content? rädd i onödan
    Av LaoWang i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 18:20
  4. Duplicate content -återigen, gränsen
    Av seattlegrunge i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 16:27
  5. Automatiska url-omskrivningar ger duplicate content?
    Av Niclas Strindell i forum URL-omskrivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 00:42