Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 35 av 35

Uppdatering Pr??

  1. #31
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    PR och SERP har jag märkt inte spelar så stor roll. Jag rankar bättre än många siter som har "dubbelt upp" i PR ...

    cya,
    /PatrikB

  2. #32
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Utan några större analyser tycker även jag det verkar som om Google förändrat sin beräkning av Pagerank. Det har gjorts någon typ av förskjutning av gränserna mellan olika värden. Tidigare poäng som tidigare hamnade inom PR3 ligger nu inom PR2-gränsen, tidigare poäng PR4 har förskjutits till PR3 osv.

    Tror även att värdet av ett högt PR3 idag är detsamma som ett tidigare lågt PR4 osv.


    Ungefär som när man inom skolan gick från "1-5"-betyg till "IG-MVG"-betyg.

    Har sett att en del av mina domäner som sjunkit i PR, men som under den senaste tiden klättrat och blivit stadigare i sökresultaten hos Google, så jag är ändå fullt nöjd trots sänkt PR.
    Ja, efter att ha sett ut som en fågelholk i något dygn och sedan börjat analysera lite så instämmer jag i detta (som även Jim nämnt). Jag har exempel som nu gick från PR4 till PR3 i Toolbar men där utvecklingen på placeringen i SERP absolut inte visat att någonting sådant var på gång.
    Teorin som jag ansluter mig till är alltså att förändring av gränsvärdeskraven gjorts - en tidigare svag fyra blev nu en trea, även om inga som helst förändringar i verkliga värdet föreligger. En tidigare stark fyra ligger dock kvar på fyra.
    Detta betyder alltså t.ex. att en 3:a måste uppvärderas något - det kommer nog dock tyvärr ta tid innan folk i allmänhet får in det i huvudet, när de nyss lärt sig ett bedömningssätt.
    Men, givetvis kan Google även ha gjort andra förändringar, det kan man nog slå fast att de har. Vad gäller straff för sålda länkar är det dock något som man först skulle se resultatet av i placeringen i SERP, det är min övertygelse. Har man följt den utvecklingen och sett minsta tendens, då är jag övertygad om att en sänkning i Toolbar PR inte har med just det att göra.
    /Bengt

  3. #33
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Antalet sidor på nätet påverkar de gränserna för PageRank som vi känner till. I takt med att Internets omfong ökar så krävs det att man bygger på antalet länkar till sin sida för att bibehålla samma PageRank år efter år. Eftersom ingen komplett export skett sedan April så är skillnaderna större nu än vad vi vanligtvis är vana vid.

    Straff för sålda länkar är än så länge "bara" ett avdrag i TBPR för att hämma försäljningen. När man säljer SEO-länkar är trafiken till sidan av mindre betydelse, eller det är i alla fall inte där fokuset ligger. Att då försämra placeringen i SERP för denna sida tror inte jag är någon lösning. Finns mycket bättre allternativ för Google att utnyttja sig av.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  4. #34
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Inflation, heter det med ett fint ord

    Kan man sin samhällskunskap vet man dock att man inte kan göra drastiska åtgärder för att inflationen ska bli stabil. Det här är något konstigare i görningen, Google håller på med något lustigt nu. När både adsense+SERP+PR har krångel samtidigt.. tja, då är det konstigheter pågång.

  5. #35
    bengancoms avatar
    bengancom bengancom är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    9
    Jag undrar lite över vilken period bakåt som Google rent historiskt brukat använda för att beräkna PR?

    I våras sjönk min sida till PR3 upptäckte jag och kom då till slutsatsen att jag skulle ge fan in PR eftersom jag klarat mig utan att bry mig sen -95... Men igår upptäckte jag av en händelse att PR höjts igen till 4 och plötsligt blev ju PR intressant igen.

    Jag gjorde två större förändringar i höst på sidan:

    - Alla utlänkar är sökmotorvänliga i katalogen (var innan via 301 redirects)
    - Varje undersida i katalogen samt en del andra sidor har åtminstone delvis unik titel.

    Vore intressant att veta om dessa förändringar hunnit påverka nya PR något. Med tanke på alla varningar om för mycket utlänkar osv så trodde jag snarare att min sida skulle sjunka ytterligare...

    Å andra sidan ser jag att tex CatWeb har PR5 och där är ju rätt gott om utlänkar...

    Nu har jag väl inte samma kommersiella intresse som många här men ändå intressant...

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Uppdatering av PR??
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 17:38
  3. Uppdatering och Sökmotoroptimering av min site.
    Av Sundream Estate i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 12:45
  4. PR Uppdatering?
    Av Patrik Berggren i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:46
  5. Uppdatering
    Av Jim Westergren i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 00:24