Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 35

Uppdatering Pr??

  1. #1
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    G datacentraler har en massa olika värden nu och det tar en himla tid att få upp värdet på tex smart pagerank och livepr.raketforskning..

    kan det äntligen vara på g kanske??

  2. #2
    blåregns avatar
    blåregn blåregn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    15
    Jag har fått pr på min sida som annars var pr 0. första sidan är nu pr 3 och några undersidor är pr 2.

    jag trodde verkligen inte att google skulle uppdatera PR igen men nu händer det tydligen.

  3. #3
    mazadas avatar
    mazada mazada är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    60
    Detta är ju helt klart ett tecken... intressant... *plötsligt händer det* =)

  4. #4
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    orka bry sig.. det är mig helt egalt

  5. #5
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    eftersom du skriver i tråden så verkar du ju bry dig

  6. #6
    blåregns avatar
    blåregn blåregn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    15
    Jag tror det är så att vissa här har varit med om så många pr updateringar redan och vet att det inte är det som räknas. Kanske ligger lite status i att inte bry sig.

    Detta är den andra pr updateringen jag bevittnar så för mig är det fortfarande spännande. Jag trodde nog att de inte skulle updatera pr något mer men det är kanske så att google vill rätta till värdena efter de senaste bestraffningarna för betalda länkar.

  7. #7
    midass avatar
    midas midas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Lövestad, skåne
    Inlägg
    57
    Visst, kul att få en bra PR, men som så många andra sagt innan mej; det är ju placeringen i serpsen på orden som betyder något, dvs det som ger siten besök.

  8. #8
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    De flesta av mina sidor händer det saker med nu.

  9. #9
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Många som inte fått PR än och alla sajter ger inte PR-svar. Som vanligt under uppdatering mao.

  10. #10
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    nu har alla mina sidor nytt Pr iaf....
    3st 0 till 3
    1st 3 till 4
    1st 0 till 2
    en kvar på samma
    och en sänkt

    Är väldigt nöjd........ ja jag vet låter inte mycket att vara nöjd för,,,, men det är jag iaf,,,,, Jag fick iaf beskedet att jag gjort något rätt...... *L*

  11. #11
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av midas
    Visst, kul att få en bra PR, men som så många andra sagt innan mej; det är ju placeringen i serpsen på orden som betyder något, dvs det som ger siten besök.
    Beror på vilken bransch du befinner dig i.

    Men en stor skillnad mellan låg och hög PR oavsett sidans typ, är att du får fler förfrågningar om länkbyten/annonsering med en högre PR. PR berättar för personer att sidan funnits ett tag, är inte straffad och ger dessutom ett värde som kan kopplas till kvalitetet. PR är ett värde som visas direkt när man besöker en sida och ger ett bra första intryck för vissa besökare. Vissa nöjer sig med detta medan andra söker efter mer information, men PR fyller helt klart en funktion.

    Btw, kul med en update. Däremot ser jag i flera fall tre olika värden utspritt på olika datacenter på vissa domäner. Två av värdena är nya och ett av dem är gamla. Brukar det verkligen vara så? Minns inte
    Senast redigerat av Fredrik Eriksson den 2007-10-27 klockan 01:55.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  12. #12
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst stämmer det Fredrik. Även om PR inte är ett speciellt bra värde för placeringar i serpen så har det som du säger en inverkan på länkbyten och länkförsäljning. Samt även på det första intrycket. Det tar lite längre tid att bedöma en sidas styrka på andra sätt, vilket många inte ger sig tid till.
    Vi väl se vad det kommer sluta i med den här uppdateringen, det rör sig en del i serpen också har jag noterat för en del sidor.
    Tittade på en tråd som fanns i augusti i år i forumet där just oktober pekades ut som uppdateringsmånad.

  13. #13
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  14. #14
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Naturvetare, statvetenskap, hovslagare, ridinstruktör, katalog drottning och nu ochså Spåkärring.

    Tina, du samlar titlarna på hög.

    //Lennart

  15. #15
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  16. #16
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Denna uppdatering är mycket speciellt vill jag nog säga. Det ser till och med ut som att Google har ändrat sin beräkning av PR.

    Att sajter som copyblogger.com och problogger.net kommer ner till PR4 är rätt märkligt. Se här mer info: http://searchengineland.com/071024-093938.php

    Min huvudsajt jimwestergren.com verkar gå ner från 6 till 3, 4 eller 5. 3 olika värden är märkligt. Jag har sålt ca 10 länkar på denna sajt och det är förmodligen därför. Men sajten rankar fortfarande lika bra. Seroundtable.com gick ner till PR4 men rankar lika bra. Detta kan vara någon slags kosmetisk straff endast på TBPR som inte påverkar SERPs för att enligt teorier avskräcka länkförsäljning. Statcounter har gått ner till PR6.

    Detta forum går ner till PR4 utan några länkar sålda och inlänkarna har bara ökat sedan senast. Har inte tittat närmare på detta så mycket men över de PR-uppdateringar jag sett de senaste åren är denna den mest märkliga.

    För SEO-företag är faktiskt toolbar PR rätt viktigt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  17. #17
    fishkings avatar
    fishking fishking är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    18
    Tänkte bara höra med er experter. Min wordpress blogg gick från 0 till 1 i PR nu. Det konstiga är att jag har ett par statiska "pages" som är länkade ute i vänster kolummen och nästan alla av dom har fått PR 2 ? Eftersom mina pages inte direkt har några inlänkar utifrån så förstår jag inte riktigt hur dom kan ha högre PR än huvudsidan?

    Är det min internlänkning som är konstig? Jag trodde wordpress hanterade det bra och eftersom huvudsidan har ju en länk från alla andra till sig? Kan kanske vara så att jag inte har så många intext länkar till huvudsidan?

    Jaja, har ni några tips vore jag tacksam.

    /Fishking

  18. #18
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Citat Ursprungligen postat av fishking
    Tänkte bara höra med er experter. Min wordpress blogg gick från 0 till 1 i PR nu. Det konstiga är att jag har ett par statiska "pages" som är länkade ute i vänster kolummen och nästan alla av dom har fått PR 2 ? Eftersom mina pages inte direkt har några inlänkar utifrån så förstår jag inte riktigt hur dom kan ha högre PR än huvudsidan?

    /Fishking
    Det är ett ganska vanligt fenomen. Jag har flera gånger varit med om att webbsidor som endast har inlänkar till förstasidan, har fått högre PR på sina undersidor. Ibland blir det lit galet, men det brukar rättas till vid nästa uppdatering.

  19. #19
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Angående uppdateringen i stort så ser det ut som att sidor som Google vet säljer länkar har fått ett sin PR sänkt. Även sidor som ägnar sig åt mycket länkbyten verkar ha åkt på en liten smäll.

  20. #20
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    Kul med en uppdatering. Jag har lagt upp en del nya sidor under sommaren och alla har nu fått PR.

    Min blogg jimmyhoog . se gick ner till PR3 (från 4) medan en helt ny wrodpressblogg jag startade, 14 september i år, mest med syfte att byta artiklar fick PR4.¨

    Jag har lagt några PR4 inlänkar och nån PR 3 till den men i den bloggen så taggade jag många inlägg ... vilket ger en länk från wordpress tillbaka ... antar att det beror på det...

  21. #21
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Men status

    Tänk att ha en sajt som är PR 9

    Eller ens PR 7. Tala om att man skulle bli fantatisk Google anhängare.

    Fast praktisk själv försöker jag sprida ut intern länkokraft.

  22. #22
    lamadjurets avatar
    lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    30
    min ena gkick från 2 -3
    och den andra jag la upp 16 augusti gick från 0-3, det är nice

  23. #23
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    ag har sålt ca 10 länkar på denna sajt och det är förmodligen därför. Men sajten rankar fortfarande lika bra. .
    Går man ut i media och talar för länkförsäljning och säljer det hårt så ska man nog räkna med att man kan få bra många sajter man har brutalt straffade av Google numera.

    Rankingen skulle jag inte räkna med håller i sig. Google har gått ut och sagt att de ska straffa ranking och det gör de knappast utan att de tänker göra det.

    I övrigt kring algoritmen såg jag nu när jag gick över mina bloggar att utlänkar verkar påverka vad toolbar PR visar. Bloggar jag har med mycket få inlänkar men bara har extremt betrodda utlänkar, typ universitet, har förhållandevis högt PR. Andra med mycket blandat ligger lägre.

    Marknad tappade ett steg men den är ju min personliga blogg som jag fullständigt struntar i.

  24. #24
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Denna uppdatering är mycket speciellt vill jag nog säga. Det ser till och med ut som att Google har ändrat sin beräkning av PR.

    Att sajter som copyblogger.com och problogger.net kommer ner till PR4 är rätt märkligt. Se här mer info: http://searchengineland.com/071024-093938.php

    Min huvudsajt jimwestergren.com verkar gå ner från 6 till 3, 4 eller 5. 3 olika värden är märkligt. Jag har sålt ca 10 länkar på denna sajt och det är förmodligen därför. Men sajten rankar fortfarande lika bra. Seroundtable.com gick ner till PR4 men rankar lika bra. Detta kan vara någon slags kosmetisk straff endast på TBPR som inte påverkar SERPs för att enligt teorier avskräcka länkförsäljning. Statcounter har gått ner till PR6.

    Detta forum går ner till PR4 utan några länkar sålda och inlänkarna har bara ökat sedan senast. Har inte tittat närmare på detta så mycket men över de PR-uppdateringar jag sett de senaste åren är denna den mest märkliga.

    För SEO-företag är faktiskt toolbar PR rätt viktigt.
    Ja det skulle vara kul att veta anledningarna till varför vissa domäner droppar i PR (vilket egentligen ingen av mina domäner har gjort). En av de mest intressantaste förändringarna hittils som jag sett är youtube.com som lyckats knipa PR3 Och visst skulle det vara ironiskt att påstå att det är länkförsäljning som ligger bakom denna siffra.

    I övrigt har jag fått några PR6 och en PR7. Och jag är väldigt tacksam över det, då jag väntat väldigt länge på denna uppdatering
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  25. #25
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Kring länkförsäljning kan man ju spekulera i att surfarmén har fått en guide att följa. Det lär säkert kunna slå fel av och till.

    Jag tror egentligen inte att Google bryr sig oerhört mycket i sålda länkar utan att de vill få upp vanligt folks ögon på hur de länkar och att de ska tänka väldigt redaktionellt där. Sedan för att detta ska kunna bli en långsiktigt bra algoritmlösning för Google när det kopplas samman med den personliga sökningen via feedback funktioner.

    Men till viss del verkar de känna sig lite akut hotade också just genom att antalet SEO-sajter växer så snabbt i antal.

  26. #26
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Den här exporteringen är väldigt lustig på många sätt. En intressant grej t.ex. är att youtube har droppat till 3 på massor med datacenters.

    http://digpagerank.com/index.php?url...ww.youtube.com

  27. #27
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Det ser till och med ut som att Google har ändrat sin beräkning av PR.
    Utan några större analyser tycker även jag det verkar som om Google förändrat sin beräkning av Pagerank. Det har gjorts någon typ av förskjutning av gränserna mellan olika värden. Tidigare poäng som tidigare hamnade inom PR3 ligger nu inom PR2-gränsen, tidigare poäng PR4 har förskjutits till PR3 osv.

    Tror även att värdet av ett högt PR3 idag är detsamma som ett tidigare lågt PR4 osv.


    Ungefär som när man inom skolan gick från "1-5"-betyg till "IG-MVG"-betyg.

    Har sett att en del av mina domäner som sjunkit i PR, men som under den senaste tiden klättrat och blivit stadigare i sökresultaten hos Google, så jag är ändå fullt nöjd trots sänkt PR.

  28. #28
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av whyld
    Har sett att en del av mina domäner som sjunkit i PR, men som under den senaste tiden klättrat och blivit stadigare i sökresultaten hos Google, [/B].
    jag med

  29. #29
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ingen sänkning av någon PR, inte ens "mobilsajten". Däremot en ökning på en site som lanserades i början/mitten av augusti och som smällde till med en PR 4.

    Köpte en site i slutet av juli som vi började strukturera om i september, all PR har skjutit över till nya strukturen (på det vi hunnit att ändra om) .... en hel del nya undersidor med PR 4 (samma som index-sidan) ... lyckad uppdatering med andra ord.

    Dock säljer jag heller inga länkar, men har gjort en del reciprocal links med kataloger där det behövts.

    cya,
    /PatrikB

  30. #30
    Eriks avatar
    Erik Erik är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    16
    Jag fick minst en enhet lägre Pr i updaten, på samtliga mina siter, än vad jag skulle gissat på. Min bästa sida gick från 4 till 3 samtidigt som den har gjort mycket stora framsteg i SERP. PR tappet kan kanske bero på att jag har väldigt mycket utlänkar. Verkar som om google straffar för det I PR hänseende men inte i SERP hänseende.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Uppdatering av PR??
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 17:38
  3. Uppdatering och Sökmotoroptimering av min site.
    Av Sundream Estate i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 12:45
  4. PR Uppdatering?
    Av Patrik Berggren i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:46
  5. Uppdatering
    Av Jim Westergren i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 00:24