Resultat 1 till 9 av 9

Gjorde en back link kontroll och fick mig ett gott skratt..

  1. #1
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Efter Google senaste PR uppdatering gjorde jag en allmän backink check av min site för att utröna hur situationen är med mina inlänkarna. Det såg bra ut.

    Samtidigt tog jag mig en liten titt på några av Forumets medlemmars siter och några av SEO företags sitera backlinks.
    Vilket gott skratt jag fick. Flera siters backlinks bestod I endast av en massa links från Bajsbrun, Tepåsar, Worldpress, m.m. Efter alla dessa trådar om hur man “seriöst†skall skaffa länkar. (inget illa menat till någon).

    Det tråkiga var att flera av SEO företagen har I princip har fyllt sina kunders siter med inlänkar. Stora kunder med många sidor – många inlänkar, små kunder med få sidor – några inlänkar.

    Jag bara undrar om kunder vet om detta?

    //Lennart

  2. #2
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Vilka sidor anser du vara seriöst att länka ifrån?

    Ser så många som hela tiden påpekar om andras länkbyggen och var de placerar länkar. Men jag ser aldrig någon som säger var länkarna skall komma ifrån för att det skall vara "godkänt".
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  3. #3
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170

  4. #4
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Menar du att man skall förlita sig på naturliga länkar i en nisch som är hårt konkurrensutsatt? Visst, om man vill ligga på sidan 2.

    Om man tar din sida som exempel så ser jag inte många naturliga länkar.

    Så jag förstår inte riktigt ditt första inlägg med att förkasta andras länkarbete.

    Det viktiga är det långsiktiga resultatet i SERPen och att alla är medvetna om vilka metoder som används. Dvs kunden.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  5. #5
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Vilka sidor anser du vara seriöst att länka ifrån?

    Ser så många som hela tiden påpekar om andras länkbyggen och var de placerar länkar. Men jag ser aldrig någon som säger var länkarna skall komma ifrån för att det skall vara "godkänt".
    Länkar ska var till nytta för användarna de som söker på Google. Om du har en bilverkstad så är det ju nästintill logiskt att skapa länkar till bilsidan från andra sidor som har med bilar, bildelar eller bilvård att göra!

  6. #6
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Vilka sidor anser du vara seriöst att länka ifrån?

    Ser så många som hela tiden påpekar om andras länkbyggen och var de placerar länkar. Men jag ser aldrig någon som säger var länkarna skall komma ifrån för att det skall vara "godkänt".
    Ungefär som parisian sade.
    Som Real estate company har jag ca 60 -70 % av min inlänkar från Real estate companies, både genom länkbyte eller envägslänk.
    Ca 10 -15 % kommer från rena real estate kataloger och rena real estate bloggkommentarer.
    Resterande inlänkar kommer från vanliga kataloger (DMOZ, ADDURL, m.m) och vanliga bloggkommentarer.

    Jag har fått många envägslänkar genom att bara artigt fråga om en envägslänk. Det tar tid att bygga inlänkar.

    //Lennart

  7. #7
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate
    Ungefär som parisian sade.
    Som Real estate company har jag ca 60 -70 % av min inlänkar från Real estate companies, både genom länkbyte eller envägslänk.
    Ca 10 -15 % kommer från rena real estate kataloger och rena real estate bloggkommentarer.
    Resterande inlänkar kommer från vanliga kataloger (DMOZ, ADDURL, m.m) och vanliga bloggkommentarer.

    Jag har fått många envägslänkar genom att bara artigt fråga om en envägslänk. Det tar tid att bygga inlänkar.

    //Lennart

    Äntligen en som har förstått hur man seriöst bygger länknätverk!! Bra Lennart de ger inte bara din sida högre PR utan även gladare Google användare! Däribland jag!

  8. #8
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Skrev ett djupt inlägg, men så kraschade Firefox. Nu orkar jag inte skriva igen.

    Ni tar upp givna saker inom länkbyggande. Det var inte det jag syftade på.

    Det är förövrigt en STOOOR skillnad mellan Sverige och internationella sidor när det gäller länkbyggen. Vi har inte 10000 kataloger och nischade sidor att byta länkar med. De brukar vara konkurrenter för det mesta.

    Skriver ett mer utförligt svar sen när jag orkar.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  9. #9
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Johan W
    Skrev ett djupt inlägg, men så kraschade Firefox. Nu orkar jag inte skriva igen.

    Ni tar upp givna saker inom länkbyggande. Det var inte det jag syftade på.

    Det är förövrigt en STOOOR skillnad mellan Sverige och internationella sidor när det gäller länkbyggen. Vi har inte 10000 kataloger och nischade sidor att byta länkar med. De brukar vara konkurrenter för det mesta.

    Skriver ett mer utförligt svar sen när jag orkar.
    den som söker ska finna!!!!!!!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)