Resultat 1 till 18 av 18

Nytt SEO-företag - Marcus Westberg

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ett till SEO-företag: Nytt på sökmotoroptimeringsfronten.

    Egentligen är det väl ingen nyhet utan ganska väntat. För kunderna tror jag att det är en bra sak. Fler leverantörer = prispress

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Inte nödvändigtvis en prispress kan också resultera i bättre produkter även om priserna inte pressas så får kunden en tydligare bättre produkt.

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Marcus är tillsammans med Nikke mfl en av Sveriges absolut bästa sökmotoroptimerare. Utan tvekan.

    Tror det kommer gå bra för Marcus, speciellt när han formulerat sina tjänster och går ut med det lite öppnare

  4. #4
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Lycka till, tror säkerligen att det kommer gå bra för dig...

    __________________
    Join Simon | SEOBloggen

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hans företag har ju inte startat ännu men jag tycker det är kul att han äntligen startar eget. Jag fick kontakt med Marcus för ca 2 och ett halvt år sedan. Det var på den gamla goden tiden då man startade kataloger, arkadsidor och hängde på DP och NP, haha. Den här kommentaren från december 05 som jag råkade läsa nyligen väckte dessa "gamla" minnen ... Marcus är förresten även medlem nummer 2 på detta forum och var en av de mest bidragande i att få igång forumet när det startade.

    Det som jag tycker är intressant med Marcus är att han kommer från samma "SEO-skola" som mig. Alltså ingen utbildning eller bakrund utan bara ett brinnande intresse och ett aktivt deltagande på diverse forum (och bloggar sen när det blev populärt) och ett stort nätverkande med diverse folk i både sverige och utanför. Jag har sett vad han gick för på V7N tävlingen och sedan även carcasher och jag kan säga att Marcus har alla möjligheter för att lyckas väldigt bra. Det ska bli kul att fortsätta följa honom
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Feldon
    Inte nödvändigtvis en prispress kan också resultera i bättre produkter även om priserna inte pressas så får kunden en tydligare bättre produkt.
    Jo så kommer det nog bli. De IT-branscher som jag följt tycker jag att man kan se det i. Tydligare och mer seriösa produkter där kunden får nytta till bättre pris.

    Webb-bubblan är väl ett fint exempel på det. Jag minns när 60 konsulter kunde sitta och snickra på en hemsida

  7. #7
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Tack gubbar

    Det här med formuleringen av tjänster är faktiskt lite knepigt. Man vill ju vara så tydlig som möjligt när man förklarar tjänsterna. Samtidigt så är det kanske dumt att skriva exakt hur man vill gå tillväga på sidan. Dock så måste en kund få helt klart för sig vad en tjänst innebär. Det tål att filas på lite till.

    Hojta gärna om det finns något ni efterfrågar som ni märker fattas på det SEO-utbud som finns idag. Jag kommer utforma sidan helt efter vad som efterfrågas.

    Jag håller er alla uppdaterade framöver
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  8. #8
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Ett tips, fokusera din tid mot sälj och mindre mot teknik. SEO som affärsidé idag är 90% sälj och 10% teknik.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  9. #9
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    ... som allt annat inom IT-branschen, oavsett undernisch ...

    Lycka till!

    cya,
    /PatrikB

  10. #10
    menestyss avatar
    menestys menestys är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    1

  11. #11
    Mortfiless avatar
    Mortfiles Mortfiles är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    94
    Kan bara säga lycka till, men det känns lite överflödigt eftersom jag är säker på att ditt företag kommer att gå en alldeles lysande framtid till mötes

  12. #12
    martinedens avatar
    martineden martineden är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    http://edenstrom.wordpress.com
    Inlägg
    5
    Grymt Maccan! Big up!

  13. #13
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    ... och nu har han fått upp sin sajt också, även om den lär uppdateras efterhand!

    svenskseo.se
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2007-11-26 klockan 01:17. Anledning: Försöker förhindra länkkaos.

  14. #14
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    ... och nu har han fått upp sin sajt också, även om den lär uppdateras efterhand!
    Tack Agaton! Japp sajten är uppe nu
    Jag kommer fylla på med mer innehåll under veckan. Just nu strukturerar jag upp nyhetsdelen som kommer innehålla lite guider, ordlistor och allmäna nyheter inom internetmarknadsföring.

    Jag är också nyfiken på ev samarbete med andra tjänster inom webb. Mer info om det finns på: svenskseo.se/ovriga-tjanster/
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2007-11-26 klockan 01:18. Anledning: länkkaoskontroll
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  15. #15
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Ja, jag upptäckte det igår natt då det tydligen blev förändringar i sökresultatet för "sökmotoroptimering".

    Många nya aktörer på seo-marknaden. Det ska bli kul och se hur det ser ut om några år.

  16. #16
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Bra där Marcus!

    Men grabbar, grabbar. Kan ni inte ta och föregå med ett riktigt gott exempel och avstå ifrån den typen av länkar som gör att nya medlemmar tror att det är OK att länka till sina bloggar och sajter hur som helst på forumet?

    Jag har avlänkat de där två länkarna. Och fag är övertygad om att Marcus kommer att lyckas alldeles utmärkt med att bygga sina länkar ändå, och det ger konstiga signaler till nya medlemmar på forumet.

    Gör en presentations-postning Marcus, eller lägg in urlen i din sig.
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2007-11-26 klockan 01:20. Anledning: ändring efter länkkaoskontroll ovan

  17. #17
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    För övrigt en riktigt snygg design på hemsidan. En av de bättre tycker jag bland SEO-företagen. Men konsulting är nog mest kontaktnät och gammalt förtroende kapital.

  18. #18
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo det må vara att designen är snygg, men det är inte riktigt det vi behandlar här i SEO-forum. Så om ingen annan moderator misstycker låser jag tråden och hänvisar till det Nikke skrev i inlägget ovan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 301 redirect-läge?
    Av Jan Sandahl i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 21:38
  2. SEO företag spionerar när jag surfar?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 22:18
  3. Nu är Westberg också här
    Av Marcus Westberg i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 14:02