Resultat 1 till 6 av 6

Är det ok att lägga till flera länkar till sin sida i en länkkatalog?

  1. #1
    Daniel Ss avatar
    Daniel S Daniel S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    17
    Om jag har en databasbaserad sajt idag med ex vis underkategorierna

    mat
    dryck
    diskmaskiner
    vitaminer


    etc etc

    Är det då ok att lägga till djuplänkar under motsvarande kategorier i en länkkatalog och har detta isåfall en positiv effekt?

    Är det ok att lägga till flera djuplänkar i en kategori hos en länkkatalog ex.

    Länkkatalogen har en kategori för Mat & Dryck. Kan jag då lägga till djuplänkar till mina olika kategorier:

    vin
    sprit
    öl
    whiskey
    rom
    läsk

    etc etc

    Tacksam för svar!!

  2. #2
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Tvivlar på att det är någon länkkatalog som skulle tillåta det. Men för att svara på din fråga. Ja, det har en positiv effekt.

  3. #3
    Webpals avatar
    Webpal Webpal är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21
    Om du har fler olika avdelningar på din site, t.ex. en med recept och en del där du bloggar om mat så kan det väl vara lämpligt. Jag har t.ex. lagt till både mitt företags rotdomän och adressen till min företagsblogg i några kataloger då dessa två skiljer sig så mycket åt att det enda de har gemensamt är själva domänen.

  4. #4
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Jag har funderat en del på denna fråga. Har fått för mig att inlänkar till undersidor skall ha en positiv effekt. Jobbar just nu med en ganska splittrad site som handlar om flera saker. Försöker bygga upp den i avdelningar så att de ska bli lätt att skapa tydliga inlänkar till de olika kategorierna.

    Tillåter själv länkar till undersidor på min och mina framtida länkkataloger. Men undersidan måste vara ganska självständig och det skadar inte med en tillbakalänk om man vill få undersidor godkända.

    En av anledningarna att jag skapade en egen länkkatalog (fler är på gång) var att snabbt få några inlänkar till undersidor på mina framtida projekt. Har ingen aning om det är värt jobbet, men det lär väl inte skada.

  5. #5
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av Torreman
    Jag har funderat en del på denna fråga. Har fått för mig att inlänkar till undersidor skall ha en positiv effekt. Jobbar just nu med en ganska splittrad site som handlar om flera saker. Försöker bygga upp den i avdelningar så att de ska bli lätt att skapa tydliga inlänkar till de olika kategorierna.

    Tillåter själv länkar till undersidor på min och mina framtida länkkataloger. Men undersidan måste vara ganska självständig och det skadar inte med en tillbakalänk om man vill få undersidor godkända.

    En av anledningarna att jag skapade en egen länkkatalog (fler är på gång) var att snabbt få några inlänkar till undersidor på mina framtida projekt. Har ingen aning om det är värt jobbet, men det lär väl inte skada.
    Det finns betydligt enklare och mer effektiva sätt att skapa egna inlänkar.

  6. #6
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Jag som katalog ägare godkänner sådana länkar om dom ligger i rätt kategorier.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista på svenska länkkataloger
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2021-08-16, 09:54
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. flera länkar till samma sida?
    Av webb100 i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-14, 22:26
  4. Köpes: Länkar till sida med underkläder
    Av Marcin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:00