Resultat 1 till 5 av 5

Råd kring TITEL-ändring

  1. #1
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Jag har en sida som rankar bra på det mesta som den ska ranka bra för. Jag har ett sökord som är relativt konkurrensutsatt (SVT, Passagen, Expressen, aftonbladet m.fl).

    På detta sökord ligger jag på 9:e plats och har en "variant" av nyckelordet i beskrivningen som Google själv har plockat. Som ni säkert förstår har jag en del inlänkar till denna sida med rätt ankartext.

    Hur som haver, problemet är att jag vill och kan klättra upp ganska lätt bara jag får in nyckelordet i titeln men jag tycker detta kan kännas fel ur användarsynpunkt. Se lite fel ut bara.

    Såhär ser det ut nu men med andra sökord:
    TITEL: Fiskmat, hajar och fiskar

    Jag vill nu lägga in MAT, alltså andra stavelsen i "fiskmat" och göra om titeln till följande:
    TITEL: Fiskmat, hajar, fiskar och mat

    Hur tycker ni detta ser ut och vad hade ni gjort?

    Jag vet att jag skulle optimerat en undersida istället, men det är försent då jag har många, många inlänkar till förstasidan med just detta nyckelord.

    Ska jag låta den klättra vidare med risk för dropdown på grund av den temporära description-texten eller ska jag köra på MAT också? Tänker både att det låter och ser dumt ut. Google kommer älska det men man måste ju tänka lite på det kosmetiska också.

  2. #2
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Vinsterna kan ju bli större än förlusterna...

    Prova i några veckor med mat i titeln och se vad som händer. Om det inte faller bort några besökare pga av titeländringen och det dessutom tillkommer nya på ordet mat så är det bra...

    De gånger jag experimenterat med att änra titeln och inte blivit nöjd med resultatet så har jag ändrat till usprungstiteln och kommit tillbaka tilll samma position i google..

    Värt ett försök tycker jag.

  3. #3
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Tack för svaret Anders!

    Jag är inte på något sätt orolig för att Google skulle ranka mig sämre, bara att det ser sämre ut. Alltså att ha ursprungsversionen av ordet i slutet av titeln.

  4. #4
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Det är klart att det första ser bättre ut (utan mat i slutet), men jag tycker inte att det andra alternativet är så dumt...

    Citat Ursprungligen postat av daniel_
    Tack för svaret Anders!

    Jag är inte på något sätt orolig för att Google skulle ranka mig sämre, bara att det ser sämre ut. Alltså att ha ursprungsversionen av ordet i slutet av titeln.

  5. #5
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Att ranka sig högre har inte alltid med innehållet på sidan att göra utan även baserat på inkommande länkar såsom bloggartiklar etc.

    mitt tips, lägg till ordet i en ny optimerad sida som hanterar ditt unika ämne samt skriv en artikle med relaterade sökord länkade till sidan på ett smart sätt.

    Där kan du inte förlora att byta sökord eller ändra din ranking utan bara få bättre resultat enligt min mening.

    God jul på er

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tips kring hantering av Google-straff?
    Av Mastermind i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 20:17
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 18:53