Resultat 1 till 4 av 4

modifiering av utlänkar

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej!

    Jag kollade över en gammal sida jag har, vilken fortfarande placerar sig bra hos google på några önskvärda ord. Jag tittade på sidans sitemap.asp, och såg då att där finns 40-50 utlänkar. Dessa länkar finns inte på själva sidan, utan endast i sitemappen, och enda samröret med sidan är att de flesta är webbutiker. Dessa är tillagda av ett (etablerat) SEO-företag vi jobbade med för ca 2 år sedan.

    Först och främst, är det etiskt ok att lägga till sådana länkar? Jag hyrde in dem för att optimera min site. Om de sedan använder min site för att bumpa upp sina andra siter hade jag uppskattat om de informerar mig om det.

    Desto viktigare, spelar dessa länkar någon roll och hur gör jag bäst för att ta bort dem? Har läst lite om utlänkar, och har i det stora hela fått uppfattningen att små förändringar är bäst. Helst av allt hade jag ju tagit bort dessa 40-50 länkar direkt, men jag oroar mig för att det påverkar resultatet. Värt att nämna igen är att inga av länkarna finns på sidan, utan endast i sitemappen.

    Tack på förhand!

    Erik

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hur jag kodar/laddar upp är jag på det klara över. Vad jag funderar på är snarare hur jag ska gå tillväga för att google inte ska sänka mig när jag tar bort länkarna (och om det är värt att oroa sig över). Jag har läst mig till att utlänkar har ett visst värde för min sida.

    Firman i fråga är vad jag har förstått en av de större, även omnämnd här. Kan vara värt att nämna att sitemapen gjordes för två år sedan, man kanske såg annorlunda på det då (rent etiskt)!?

  4. #4
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Du kan ta bort dem utan att vara orolig.

    Det var inte lika bannlyst för två års sen med sitemaplänkar iaf, vissa företag kör det än idag. De flesta gått ifrån det.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:04
  2. Lista in- och utlänkar
    Av hans99 i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 20:30
  3. Software för hantering av in och utlänkar
    Av Pearl i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 17:28
  4. Hur många utlänkar bör man max ha?
    Av midas i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 22:20
  5. Ingen positiv effekt av utlänkar med nofollow?
    Av Niklas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:17