Resultat 1 till 7 av 7

utfälld träff

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    Detta kan ses som ett tillägg till tråden "Domännamnets betydelse vid optimering", för att inte hamna allt för mycket OT i den. Om jag är fel på det så rätta mig gärna, jag är ny här

    Tråden diskuterar i början hur det går till att få en utfälld träff, men övergår sedan mer i ranking-frågor. Men hur får man en utfälld träff egentligen? (Jag har försökt söka på detta, men hittar inget, heter det något annat egentligen?)

    Jag har sökt på min egen sida, eftersom jag kan den bäst. Det är nästan alltid så att min index-sida kommer högst. Om sökningen vidrör något nyckelord som är vanligt i en undersida, får jag utfälld träff a la index/undersida. Att jag får endast undersida är väldigt ovanligt vid sökning. Värt att nämna är att jag endast har inlänkar till min index-sida.

    Finns det kunskap om bästa vägen för att få utfälld träff? Det måste väl vara mer än "det vanliga", men kan ju t.ex. ranka först utan att få utfälld träff, så då finns det mer att jobba på.

  2. #2
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Menar du sitelinks?
    Som förstaträffen här:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Nä jag menar såhär: http://www.google.se/search?hl=sv&q=...4lld+seo&meta=

    Jag tycker själv det är olite roligt att tråden jag pratar om (den som ligger nedanför just nu) själv är en utfälld träff, om man söker på utfälld träff. Analysera gärna det, en träff går till arkivet, och en till tråden. Är detta medvetet från seo-forum.nu tro?

    Är även intresserad av sitelinks, men det verkar jag kunna hitta information om genom att söka, har inte försökt än. Tycker att vi håller oss till det som jag numera kallar "utfälld träff". Finns det något annat namn? Engelska?

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    En utfälld träff som du kallar det uppstår när Google anser att det finns två sidor som kan vara av intresse från en och samma webbplats, för den specifika sökfrågan.

    Jag har inte forskat i detta något mer ingående, men det verkar som att det är enklare att uppnå när konkurrensen i SERP inte är lika hård.

    Om man söker avancerat och anger att man vill ha 100 träffar per sida så får fler träffar detta utseende.

  5. #5
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Låter som vettig information. Jag försökte hitta ett mönster i mina sökningar. Det verkar vara ganska spritt mellan index/undersida, undersida/undersida, undersida/index och sida/dublett. Wikipedia har många undersida/undersida, och "vanliga" sidor har oftast index/undersida. (Hittade bara en dubbelsida, det var om man sökte på kö. Kändes som någon som hade försökt optimera därefter.) Kan man av detta gissa att dit sidans inlänkar går är viktigt?

    Finns det något engelskt namn tro?

  6. #6
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    På sökord med låg konkurrens gör du det lätt med lite länkar till den andra sidan du vill ha visad. samma som alltid gäller förstås att du ska ha ordet som ankartext och i titlar och sånt. Jag upplever att det krävs mycket mindre för den andra träffen.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  7. #7
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Handlar mest om att länka ihop undersidor så att två sidor får tillräckligt mycket vikt och hamnar på top 10 med samma sökord, då grupperas de ihop och lever i harmoni. Det gör även gott att externlänka till dessa två.

    Sida 1 kan ligga #1
    Sida 2 kan ligga #10

    Då får du en "double listing" eller "indented listing".

    Jag kör alltid med detta knep på mina viktigaste sökord för att öka trafiken och antal "annonsplatser" i SERPen.

    Double the fun.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Träff får oss medlemmar
    Av Jim Westergren i forum Träffar
    Svar: 108
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 12:25