Resultat 1 till 4 av 4

hur vet jag om jag länkar til "bad neighborhoods"?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    Jag har en sida där jag säljer (framför allt, har sållt) pokergrejer. Eftersom alla pokerbolaget inte är helt reko, är det lite svårt för mig att bedöma vilka som kan anses som relevenata och vilka som borde bedömas som "bad neighborgoods".

    Just branschen gör det extra svårt, eftersom det inte är lika lätt som annars att peka på ett företag och säga att "det är inte reko" eller vice verca. (Jag gissar annars att många svar skulle bli: tita på sidan och se om du tycker den ser schysst ut.) T.ex. har en av de största och mest pålitliga aktörerna alltid haft en mycket jobbig sida med pop-ups osv.

    Så, kan jag se det på deras kod på något vis? Kan jag se det med något verktyg (t.ex. vem som länkar till dem)?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Du kan ju alltid kolla inlänkarna: http://search.yahoo.com/search?p=lin...e:pokerwebb.se

    Men det är inte lätt. Det är dock svårt att bli straffad för bad neighborhoods. Du kan nog länka till de flesta utan att bli straffad. Spel överlag är väl lite i riskzonen alltid men det är inte hälften så dåligt som porr exempelvis.

    Kolla på sajten, kolla om de spammar, kolla inlänkarna, kolla deras seriositet. Det brukar fungera ganska bra. Även en spammig sajt kan vara relevant, ibland...

  3. #3
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Känner att jag måste lägga till att spel och porr inte är dåligt av sig självt, utan för att dessa sajter väldigt ofta (och i likhet med pillerbranschen) har ägnat sig åt spammiga metoder.

    Jag tycker att du även ska ta dig en rejäl till på vilka sajter som länkas till från sajten du funderar på att länka till. Det har Live.com ett festligt verktyg som man kan använda till:
    http://search.live.com/results.aspx?...%B6k&form=QBRE

    Du söker alltså med +linkfromdomain:seo-forum.se

    Hur kul som helst faktiskt. SEO-forum.se ser lite tveksamt ut tycker jag :-D

  4. #4
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Nu har jag kontrollerat. Fungerade inte via livesearch, men yahoo gick det. (Har ingen aning om varför det inte fungerade på msn, testade med och utan http. Det var en adress utan www.)

    Jag orkade inte gå in på alla, men kollade igenom alla URLer och ingen som såg rent åt helvete ut. Dessutom ett gäng som ser bra ut, så jag får väl lita på att det är bra. I kombination med att ni säger att det är svårt att bli sänkt av en utlänk, borde jag vara ganska säker tycker jag

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. Köpta länkar
    Av Frukt i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 02:27
  3. Tjafs om länkar på forumet
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 20:59
  4. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59