Resultat 1 till 4 av 4

Det enda SEO-verktyget du behöver!

  1. #1
    Spindels avatar
    Spindel Spindel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    28
    Har planer på att utveckla ett webbaserat SEO-verktyg. Sitter just nu och skissar på ev. funktioner som verktyget kan tänkas innehålla.

    Saker som bevaka placeringar på sökord är tänkt att vara med, men vad mer kan jag försöka fixa?

    Tanken är, om allt blir bra och användbart, att verktyget ska vara gratis att använda med alla funktioner.

    Brainstorma på!

  2. #2
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    funktionen hos hxxp://www.sökord.se? skulle jag använda i alla fall

    (bolaget bakom sökord.se ringer nämligen upp kunder som man söker på och bedriver försäljning och det vore skönt att slippa )

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag vill ha:

    - bevakning av sökord med placeringar
    - inlänksverktyg med lätt överskådan för både inlagda och externa domäner
    - inlänksverktyg där man kan se i flera steg: (sajt 1 har länk från sajt 2 som har länk från sajt3 och sajt4 osv)
    - inlänksverktyg där man faktiskt bara ser länkar som inte är nofollow på
    - utlänksverktyg á la Live.com. Se vilka man länkar till och hur många gånger.
    - Allt som man använder som inte finns i Google webmaster tools.

  4. #4
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    1. Angående inlänkar så vore det bra om man kunde ställa in så att länkar som ligger sitewide bara visas en gång. Det finns ingenting som är så jobbigt som när man går igenom länkar via t ex Yahoo och det är 8000 länkar från samma domän som visas sida upp och sida ner.

    2. Övervakning av länkar. Det vore bra om programmet kunde hålla ordning på om en viss inlänk ligger kvar på en viss webbsida. Övervakning av länkbyten med andra ord.

    3. Möjlighet att göra en snabb genomgång av en webbsidas styrka. Dvs man skriver in urlén och får fram information om hur gammal domänen är (whois), antalet inlänkar, antalet inlänkar med hög pr. Antalet utlänkar. Vilka webbsidor sidan länkar till. Sökordsdensitet och domänens ranking i de olika sökmotorerna på olika sökord, mm. Det finns sådana verktyg lite överallt på Internet redan, men jag tycker inte att något fungerar särskilt bra.

    4. Det vore även bra om man kunde se IP-nummer på de olika inlänkarna som en webbsida här. Samt länkarnas PR och det gamla vanliga. Ännu bättre om man kunde se länkens ålder, men det är väl inte praktiskt genomförbart.

    Svårt att komma på fler saker på rak arm. Det finns redan verktyg för det mesta. Jag problemet ligger i att de flesta verktygen inte fungerar så bra och att de otillförlitliga. Gör du samma sak som alla andra, men bättre, så kommer ditt verktyg garanterat att bli populärt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver byta namn på etablerade html-sidor, vad tänka på?
    Av miraclesinc i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 08:07
  2. Behöver en ny blog, novis på Wordpress
    Av Susann Stjernborg i forum SEO-verktyg
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 09:45
  3. Behöver hjälp med länk skript
    Av pokerleo i forum Länkbyten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 10:10
  4. Behöver tips för webbhotell för engelskspråkig site
    Av Sundream Estate i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 00:14