Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 47 av 47

Du får 500 spänn om jag misslyckas !

  1. #31
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Low Carb High Fat ... de flesta tar detta fel ... "inga kolhydrater" massor av fett.

    Själv ser jag det så här. Lågt med kolhydrat, ta igen kalorierna med fett, lär kroppen bränna fett istället för kolhydrater.

    Gärna GI på kolhydraterna.

    De allra flesta skulle kunna skära ned hälften av kolhydratintaget, lägga till mer fett och protein, och må så mycket bättre.

    /Patrik Berggren

    PS ... undrar också hur det gick, kanske blir Mattias fattig ... DS

  2. #32
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Eftersom de flesta får i sig mycket mer energi än de behöver så måste man minska otroligt mycket på kolhydraterna innan man behöver öka fettet.

    Grundidén med viktminskning är att göra av med mer energi än man tillför. Oavsett metod så är det helt avgörande.

  3. #33
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Grundidén med viktminskning är att göra av med mer energi än man tillför. Oavsett metod så är det helt avgörande.
    Inte enligt LCHF, det kan man behöa göra (minsta kaloriintaget till under den "normala" dagsdosen) om man trotts att man byter kolhydrater mot fett (hårddraget) inte minskar i fett/vikt.

  4. #34
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Men grundläggande näringslära säger ju att överbliven energi lagras i kroppen som fett. Gör man av med mer energi än man fyller på med så tar man av det lagret.

  5. #35
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Men grundläggande näringslära säger ju att överbliven energi lagras i kroppen som fett. Gör man av med mer energi än man fyller på med så tar man av det lagret.
    Jo, men den grundläggande näringsläran har fel, det är just en av LHCF-förespråkarnas teser och forskarvärlden har börjat ifrågasätta gamla rön. Den här artikeln i läkartidningen är t.ex. mycket intressant med hänvisning till fetts eventuellt skadliga inverkan på kroppen: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId= 8291

  6. #36
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Men grundläggande näringslära säger ju att överbliven energi lagras i kroppen som fett. Gör man av med mer energi än man fyller på med så tar man av det lagret.
    Jo, men den grundläggande näringsläran har fel (enligt tesen), det är just en av LHCF-förespråkarnas teser och forskarvärlden har börjat ifrågasätta gamla rön. Den här artikeln i läkartidningen är t.ex. mycket intressant med hänvisning till fetts eventuellt skadliga inverkan på kroppen: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=8291

  7. #37
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Självklart behöver man även sänka kaloriintaget för att minska i vikt.

    Fördelen med LCHF kost är att man LÄR kroppen bränna fett istället för kolhydrater. Finns det mycket kolhydrater i kroppen tar kroppen dessa först och främst och förbränner. Den energin (som jag förstått det) är mera lättillgänglig än vad fettet är.

    Dahlqvist rekommenderar (om jag minns rätt) 80-80-20, dvs 80 g protein, 80 g fett och 20 g kolhydrater för att minska i vikt. Tror detta ger strax över 1 000 kalorier i intag per dag.

    Det stora problemet i västvärlden är ju att man smäller i sig hur mycket kolhydrater och socker som helst. Hur många liter cola dricks det per person? hur många pizzor säljs (även om det är extremt gott med pizza) etc.

    Vi äter mer kalorier, mer kolhydrater, och blir mer och mer stillasittandes. Inte konstigt att 50% av alla män, 30% av alla kvinnor och 20% av alla barn är överviktiga. Nu menar jag inte "sjukligt överviktiga".

    /Patrik Berggren

  8. #38
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Siffrorna 80-80-20 är framtagna för en liten inaktiv kvinna som har svårt att bli av med de allra sista kilona.

    Det är inte riktigt så enkelt att man äter mindre, det handlar om hur kroppen hanterar livsmedel. Rekommendationen är att man kör samma kaloriintag som normalt (t.ex. 2000 kcal/dygn) (men man ser till att bara ca 5% av intaget kommer från kolhydrater). När man växlar bort kolhydraterna kommer kroppen att bränna sitt eget fett pga de processer som sätts igång när man inte längre tillför kolhydrater. Detta ger viktnedgång (i de felsta fall) utan att minska på kolhydraterna. Det är inte så enkelt som att säga att ät mindre än du bränner. Det är samma sak med träning, det är inte så enkelt "faktiskt" att bränna fett bara genom att börja träna.

  9. #39
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    just det, så var det.

    LCHF, som "diet" .... eller livsstil kanske man ska säga, är klart intressant.

    /Patrik Berggren

  10. #40
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    just det, så var det.

    LCHF, som "diet" .... eller livsstil kanske man ska säga, är klart intressant.

    /Patrik Berggren
    Ja, jag var väldigt tveksam förut och är lite tveksam till fenomenet som en långtidsgrej (fast sentida forskning tycks faktiskt peka på att det är så vi är skapta att äta), men det är en god diet, det måste man ju erkänna!

  11. #41
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Jag har själv kört LCHF i 15 veckor och minskat 16 kilo.

    Fungerar numera utan att jag tänker på det.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  12. #42
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Najs, jag minskar också...

  13. #43
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Själv äter jag oregelbundet och helt "fel" mat, men med "lite" träning minskar jag 1kilo i veckan. Så snart är man nere på sin "matchvikt"

  14. #44
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Är det alltså försent att komma och cascha in de grova stålarna?

  15. #45
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Citat Ursprungligen postat av pow
    Är det alltså försent att komma och cascha in de grova stålarna?

    Eftersom öppningsinlägget skrevs i februari år 2008, så ska man enligt personen som skapade det kunna casha in vid midsommar 2008. Nu har midsommar 2009 passerat, och vi är snart i år 2010, så ja, det är för sent.

  16. #46
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Sweely
    Eftersom öppningsinlägget skrevs i februari år 2008, så ska man enligt personen som skapade det kunna casha in vid midsommar 2008. Nu har midsommar 2009 passerat, och vi är snart i år 2010, så ja, det är för sent.
    Tack för förtydligandet av dativobjekten. Just med tanke på dessa är frågan ställd, då det ur presenterad text inte går att få fram om det blevo några extra penningar i pungen (eller annan satslära) för parterna som antog erbjudandet om de monetära enheterna.

    Icke heller tillsynes ärendets upphovsman hava kunngjort huruvida den förutsatta ambitionsnivån avlöpte planenligt eller om eventuellt herraväldeslösa och involuntära framstupasidolägen förhindrade verkställighet av förfarandet såsom helhet (hu mökke gekk han ner i vikt dårå)

    Frågeställningen emanerade måhända snarare ur avsaknaden av objektiv prejudikatsutfyllnad.

  17. #47
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Sluta ät.

    Det är både ångervecka och pengarna-tillbaka-garanti på det receptet. Funkar garanterat och 100% nöjda kunder.

    Skicka kosingen till mig.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)