Resultat 1 till 7 av 7

Peder Molin

  1. #1
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Hej Alla,

    En del träffade mig på SEO-forumet i höstas, men upptäckte att jag inte skrivit någon presentation av mig och det kan ju vara trevligt.

    Är en Stockholmare på 34 år och arbetade fram till 2005 enbart inom television som tekniker, har mina rötter inom ljudvärlden men är ganska kunnig på både bild och ljud i dagens läge och är nog en riktig tekniknörd i grund och botten.

    93-94 Sveriges Radio
    95-99 Anställd på TV4
    99- Enskild näringsidkare som det heter så fint
    2005- Startade ett HB

    Sedan 2005 driver jag både min enskilda firma och ett handelsbolag och startade en webbshop under 2005 som inte gick så bra intäktsmässigt och tog för mycket av min tid så valde att lägga ner handeln. Var inge roligt att stå och slå in paket sent på kvällarna och sticka till posten med tidigt på morgonen.

    Driver nu bland annat inom handelsbolaget en verksamhet tillsammans med en kollega som är som ett orakel inom vin och vi annordnar vinprovningar för både företag och privatpersoner, där jag är framförallt den teknikkunniga och även ansvarar för hemsida och ekonomi osv. Vi har även en liten vinimport och säljer till restauranger och Systembolag.

    Under 2006 och till mitten av 2007 var jag för övrigt mestadels på Dagens Nyheter som konsult där jag utvecklade deras webbtv rent teknikmässigt inom bild och ljud och byggde upp helhetslösningen. Så har ni frågor kring streaming och webbtv så kan ni alltid skicka mig ett mess.

    Har för övrigt ca 10 siter och lär mig mer och mer om seo, men är en nybörjare inom området och jag är inte någon kodare. Men SEO har hjälpt mig väldigt mycket och jag uppskattar att detta forum finns som jag även har fått en del nya vänner igenom.

    Till sist önskar jag att ett dygn var 48 timmar...Dygnet är alldeles för kort för att både hinna sova och arbeta.

    Med vänliga hälsningar

    Peder

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Ja, det var på tiden att du presenterade dig Peder

  4. #4
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Ja, det var på tiden. Vinprovningar, intressant. Berätta gärna mer om det.

  5. #5
    pjoffens avatar
    pjoffen pjoffen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    5
    Måste säga hej - och visst vore det underbart med några fler timmar att leka med varje dygn

  6. #6
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Pratade under den förra forum-träffen med Simon som arrangerade träffen i Stockholm om vinprovning.

    Kanske vi anordnar en liten kort vinprovning i samband med nästa forum-träff om den blir i Stockholm efter att dagens föreläsningar är över som en liten trevlig avstickare ifrån optimerings-snacket.

    Har ni frågor så kan ni alltid skicka mig ett pm oavsett om det rör sig om vin eller webbtv osv......

    /Peder

  7. #7
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Ojoj, webbtv och streaming. Du har pm!
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)