Resultat 1 till 25 av 25

När dumpar Google företag/länkar i länkfarm?

  1. #1
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Länkfarmar måste väl vara det mest oseriösa sättet att arbeta med SEO.

    Jag fattar inte att folk gör så idag. En vacker dag kommer det slå tillbaka på de som anammat denna "teknik".

    Jag frågar: När dumpar Google med flera företag som finns länkade i en länkfarm? (Alltså, tar bort dom från registret på grund av för många helt irrelevanta länkar.)

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Eclipse
    Jag frågar: När dumpar Google med flera företag som finns länkade i en länkfarm? (Alltså, tar bort dom från registret på grund av för många helt irrelevanta länkar.)
    T.ex. när en konkurrent e-postar leverantörer och ber om referenser på företag som de sålt länkfarmslösningen till och sidan skickar svaret till Google.

  3. #3
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Nej, nej. Kanske jag är otydlig. Jag menar, snubbarna som knackar kod hos Google, eller för den delen även andra sökmotorer, är ju inga knäppgökar... De är ju inte dumma i huvudet.

    Tvärt om! Det torde vara en samling av några tusen mycket begåvade personer på Googles lönelista...

    Jag tänker, när kommer de skapa ett filter som analyserar och identifierar denna typen av "teknik"?



    Kommer från denna tråden:
    http://www.webmasternetwork.se/index...T&f=11&t=23008

    ****
    Vad jag menar: De identifierar dessa företag / URL:er (länkar) och sonika stryker dom från sitt register. Varför ska det krävas en mänsklig insats? Det borde vara en lätt match att söka, hitta och radera dessa. Varför inte?

    ****
    Låt mig utveckla mitt resonemang. En vacker dag kommer användarna kräva att resultatet av en sökning är relevant. På vilket sätt kan Google garantera ett relevant resultat? Bevisligen med länkfarmar?

    Länkfarmar kommer slå tillbaka mot både sökmotorerna och de personer och företag som lägger ner kraft och tid att utveckla dessa tekniker.

    Om Google fortsätter att inte filtrera bort länkfarmar, kommer det kanske en ny sökmotor som inte accepterar länkfarmar och på det viset genererar mer relevant resultat... Vips!! Det var ju så Google etablerade sig. Nämligen att generera bättre resultat än ledaren för tiden, AltaVista... om någon minns den sökmotorn.
    Senast redigerat av Eclipse den 2008-03-18 klockan 02:05.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja det är helt korrekt att Google gör så här nu.

    Jag såg det nyligen och misstolkade det första gången jag såg det. Google tar bort dem ur index.

    SEO-leverantörerna som är aktiva på SEO-forum nu berörs lite av det då jag inte uppfattar att någon av dem jobbar så. Vi hade en ganska stor leverantör som var mer aktiv tidigare vars företag höll på både det och annat skumt.

    Jättebra att de tar tag i det här. Lösningen de infört tycker jag också är vettig eftersom de flesta företag drabbats av detta ovetande. Och i flera fall troligen gjort av leverantören på sådant sätt att det är brott mot IT-branschens allmänna riktlinjer och ibland lagen. I en del fall jag känner till har SEO-leverantörer arbetat på länkfarmar hos kunder trots att de inte längre är kunder vilket är datorintrång.

  5. #5
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Äh... Dom är ju för veliga! Stryk dom från index. Allihopa. Leverantörer, kunder, alla.


    Bästa medicinen!

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Eclipse
    Äh... Dom är ju för veliga! Stryk dom från index. Allihopa. Leverantörer, kunder, alla.

    Bästa medicinen!
    Men om nu kunden sagt upp avtalet med SEO-leverantören därför att de levererat lösningar de uppfattat som extremt oseriösa och dessutom ineffektiva. Sedan missbrukar SEO-leverantören kundens hemsida ändå för att sätta ut länkar. Det ska väl inte drabba kunden? Och den där situationen var inte ovanlig 2007.

    Sedan kring SEO-leverantörerna. Det där gänget som håller på med forum & bloggar med autogenering av innehåll, köper massor av domäner med bara lite info. med länkar till antingen kunder eller sig själva. Jag tror de ska räkna med att Google snart blir personliga med dem och kastar ut SEO-leverantörens företagssida.

    Visst jag kan ta fel. Men jag har haft rätt om Googles antispam strategi hela 2007 och fram till nu.

  7. #7
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Nej, du har säkert rätt. Det tvivlar jag inte en sekund på! Men att det ska ta så lång tid att komma till denna insikt... Nåja, bättre sent än aldrig!

    Jag gjorde lite olika sökningar nu och jag hittade inga sånna domäner med bara google-annonser på. Det var ju bra! Kanske har de plockat bort dom från sitt index eller så finns de på andra sökningar än de jag gjorde.

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nu har de tagit bort det som fanns där tidigare nyligen men Google har inte uppdaterat det helt än så en liten del av listan går att se:
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=...roptimering%22
    Du kan ju titta på någon av arkiveringstjänsterna för hur de såg ut innan.

    Nu får vi ju inte kritisera enskilda SEO-företag så detta är en allmän diskussion kring gruppena av aktörer varav ingen är aktiv på forumet just nu på ett tag som arbetar med den grupp av "SEO-metoder" (webbspam tycker jag vi alla ska kalla det fortsättningsvis för att skilja ut dom från oss andra) som gletar ner sökresultaten med en massa oseriös sörja (hit räknar jag inte oseriösa länkkataloger då de inte rankas av Google) eller missbrukar & lurar kunderna

    Kring de där aktörerna har det ju alltid varit så att de håller på med likartade och oseriösa metoder. Var och en har sin favorit metod. Sedan uppmärksammar någon vad de håller på med. Antingen BS:ar de då en massa om att det minsan är seriöst vilket vi alla vet att det inte är. Eller gapar & skriker de okvädningsord och skit mot de personer som konstruktivt för resten av SEO-branschen och webbsurfarna uppmärksammat otyget. Slutligen tar de alltid bort det. Efter ett tag dyker det upp något nytt likartat på samma låga nivå. Och det är ingen skillnad nu.

    Och bra att veta är att de där metoderna aldrig varit enormt effektiva och ännu mindre nu. De är knappast ens tids- eller kostnadseffektiva. Man får därför verkligen fråga sig var kompetensnivån ligger hos medarbetarna. De som varit aktiva här av och till tycker jag mig också märkt på inte kan särskilt mer än grunderna samt tillämpning av några standardiserade spammetoder. Däremot verkar de lägga en väldig massa tid, pengar och kompetens på försäljning, marknadsföring, utskick, nättidningar m.m.

    Jag skulle vidare inte rekommendera att någon länkar till dessa aktörer från länkkataloger eller överhuvudtaget annars. Risken är stor att ni vid en lite för snabb manuellgranskning av dessa aktörer (och det kommer helt säkert och tror jag sker redan) antas vara något tillhörande deras oseriösa nätverk. Ett mycket bra råd är att noggrant gå igenom särskilt länkkataloger där de troligen oftare förekommer och plocka bort både deras företagssidor och allt annat de kan ha registrerat där.

    Återigen pekar jag på att särskilt länkkataloger ska göra det. Många kataloger har nyligen tappat värde men man ser också sådana som stärkts ganska tydligt. De kataloger som gynnats sköts seriöst men kan din katalog misstolkas höra till de här aktörerna är menar jag risken hög för att du också kan straffas för sådant de gör i sitt nätverk.

    De här aktörerna vill vi alla vara långt ifrån när Google slår ner på dem.

    En till anledning till att inte länka till dem är att de brutalt skadat och fortsätter skada SEO-branschen. Det har jag sett tydligt i dagarna när jag pratat med ett par tidningar och hjälpt dem med information om SEO-hacking. Ett fåtal aktörer, inte mer än tre stycken i huvudsak, har lyckats med att sätta SEO likartat med:

    1) Att lägga upp länkfarmar hos kunderna.
    2) Bedriva kommenteringsspam till länkfarmar.
    3) Spamma ner sökresultat med egna "infosidor" av abnormt låg kvalitet som utnyttjas för att stödja kunderna.

    Allt seriöst arbete som alla andra gör försvinner under deras skit.

  9. #9
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av Eclipse
    Äh... Dom är ju för veliga! Stryk dom från index. Allihopa. Leverantörer, kunder, alla.


    Bästa medicinen!
    Då skulle jag bygga lite länkfarmar och lägga in alla konkurrenter, seo skulle helt plötsligt bli något mycket enkelt och ganska ont.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  10. #10
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Då skulle jag bygga lite länkfarmar och lägga in alla konkurrenter, seo skulle helt plötsligt bli något mycket enkelt och ganska ont.
    Tror inte det blir så enkelt, eftersom dina konkurrenter (eller åtminstonde EN av dem) skulle göra samma sak.

  11. #11
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Tror inte det blir så enkelt, eftersom dina konkurrenter (eller åtminstonde EN av dem) skulle göra samma sak.
    Det är ju det han menar. Att om Google skulle banna alla siter som finns med i olika spamkataloger mm så skulle det bryta ut ett krig där olika aktörer försöker sänka sina konkurrenter med dessa medel.

    Redan idag går det förvisso att göra, men det är ganska begränsat.

  12. #12
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Ja, ja. Hur som helst. Det är eller har varit för många och för mycket ful-länkar och det bara retar mig så att dessa klipska, överbegåvade hjärnor som arbetar för Google med flera, lägger ner så mycket energi, pengar, tid, kraft med mera för att ta fram nya balla lösningar som iGoogle, till exempel.

    Men att ta fixa filter för ful-länkar verkar inte ens finnas på agendan...

  13. #13
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Definitionen av ful-länk är ju varierande.

    Google tjänar ju pengar på mängder av ful-sidor också. SEO-värdet av ful-länkar är väldigt lågt idag men för att inte stoppa pengaflödet så kan man ju inte ta bort allt på en gång.

    Man får ta lite så att de "skumma" aktörerna hittar nya sätt att tjäna pengar på åt Google.

    Varför finns det adsense annonser på parkerade domäner? Google har väl något avtal med någon stor parkeringstjänst om jag inte minns fel.

    Svaret är enkelt. För att Google skall tjäna pengar på typeins.

    Vill bara påpeka att jag tycker denna typ av SEO är helt förkastlig men samtidigt så ser man ju att det fungerar (Ett tag) + att det är mycket billigare än att göra ett seriöst jobb.
    Senast redigerat av MattiasN den 2008-03-18 klockan 13:02.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  14. #14
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Man kan definiera ful-länkar godtyckligt. Man kan också definiera skumma aktörer godtyckligt. Det ligger i sakens natur.

    Jag förstår att Google gärna parkerar annonser på tomma domäner för att tjäna pengar. Men strategin känns skapligt kortsiktig. Skulle du vilja ha din annons där? Kanske. Ja, en del vill nog det... Det är väl avslut som räknas och möjligheten till avslut får man säkert även från dessa parkeringsplatser.

    Nu kom vi från ämnet lite. Dessa parkeringsdomäner verkar ha försvunnit från indexet. I alla fall finns de med mindre omfattning. Värdet på dessa torde då minska om de ENBART får typeins. Trafik utan index.

    Med ful-länkar menar jag antingen sånna spamliknande länkfarmar eller de som gör två hemsidor. En för sökmotorn och en för besökaren. Med olika innehåll, texter med mera.

    [redigera]
    Ahh..!! Det är frestande att göra två hemsidor. En för sökmotorns index, en annan för besökarna. Men med det resonemanget börjar man komma ifrån själva idén med sökmotor optimering.

    Where is the strategy!?

    Det är ingen strategi i ett sådant hanterande. Tänk själv när man söker. Alla vill komma till en relevant, intressant och givande sida. Men när den korta texten i sökmotorns index inte överensstämmer med innehållet på sidan, då blir man lite besviken. Man känner sig lurad.

    Det är ju sökmotorn som gör detta möjligt. Alltså blir det sökmotorns fel att man känner sig lurad.

    Gör man tillräckligt många sökningar och känner sig lurad tillräckligt ofta på en viss sökmotor... Ja, det säger sig själv, ungefär där tar lojaliteten slut och det kan ta FETT med tid för sökmotorn att återfå en besökares förtroende.

    Sökmotor optimering ska vara en långsiktig strategi. Allt annat gynnar bara fel folk. Jag menar, minst 2-3 år för god placering.
    Senast redigerat av Eclipse den 2008-03-18 klockan 13:09.

  15. #15
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Att göra två hemsidor en för sökmotorn och en för besökare är cloaking vilket är uttryckligen förbjudet av Google.

    Visst är sökmotorplacering en långsiktig strategi men inte så lång tid som du säger.
    Tiden kan variera, men med exempelvis en bra on page optimering kan ge synnerligen bra resultat inom någon vecka bara.
    För övrigt skulle jag vilja säga att för nå tillfredställande resultat då pratar vi om ungefär 3 till 6 månader. Längre tid skall det inte ta om man vet vad man gör.

  16. #16
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  17. #17
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Snygg sida. Förutom att den saknar innehåll.... Men det kommer säkert.

    Det är ju inte överdrivet svårt att få in en länk från en sån eller liknande sida. En vacker dag kommer folket hos sökmotorn göra ett filter som kollar, hur många SEO-vänliga inlänkar finns en hemsida länkad från?

    Det finns ju gott om sånna sidor, som för övrigt inte är en länkfarm i den bemärkelsen. Man ska fokusera på en innehållsrik sida med relevant innehål och ett värde för besökarna. Alla varianter på detta kommer att straffa sig.

    En dag kommer ett filter som sätter vardet 1:2000 på sånna sajter som den du har. Dvs. en länk från ett etablerat media typ tv4.se , svt.se eller liknande värderas 2.000 ggr mer än länkar från sånna webbplatser som den du har.

    Inget fel i din webbplats, men det är spamvarning på ett sånt register och jag skulle inte lägga in mina sidor på sånna webbplatser.

    [r]
    Jag menar i redaktionell text. Inte annonser eller köpta länkar.

  18. #18
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om man nu skall prata inkommande länkar till en webbplats, dvs den delen som handlar om off page optimering är en länkväxt som ser naturlig ut det bästa. Allra bäst är förstås om alla länkar är spontana.
    Oavsett vilket så kommer inlänkar komma från alla typer av sidor, kataloger, bloggar, forum, relevanta eller orelevanta. Vilket också är det mönster man bör försöka använda sig av om man aktivt skall optimera en webbplats.

    Sedan så finns det redan nu en form av gradering på vilka länkar som har större värde än andra, det märker man om man sysslat med SEO ett tag.
    Om vi skall kalla det filter eller inte låter jag vara osagt men det finns.

  19. #19
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    När man läser här på forumet, och andra former av seo-bloggar/seo-forum, så finns det ändå ett stort snack om "naturligt länkbyggande". Hmmm,naturligt länkbyggande torde ENDAST vara sådant där länkar ges av besökarna OM och endast OM besökaren har en egen sajt/blogg att länka ifrån och om besökaren finner sajten intressant.

    Hur ser ni på det hela, för många här inne sysslar med det på ett eller annat sätt, oavsett om de gillar det eller inte. Det är vad som krävs idag. Det kan göras på olika snygga sätt, men även där är det ju en fråga om smak och tycke ...

    Sedan kan man se det så här. Det är ju ändå ni, SEO Proffs, som sätter gränserna vad gäller moral och etik i detta samanhang, men ofta blir både moral och etik satta i skymundan då det vankas pengar, och ganska mycket pengar ... i många fall lättförtjänta pengar. Finns det lättförtjänta pengar, kommer det alltid att finnas "skojjare" ... nu inte sagt att ni alla är "skojjare och fifflare"

    Skulle dock vara intressant att se vad Ni, SEO Proffs, tycker är legalt, moraliskt och etiskt riktigt ...

    /Patrik

  20. #20
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Om man nu skall prata inkommande länkar till en webbplats, dvs den delen som handlar om off page optimering är en länkväxt som ser naturlig ut det bästa. Allra bäst är förstås om alla länkar är spontana.
    Oavsett vilket så kommer inlänkar komma från alla typer av sidor, kataloger, bloggar, forum, relevanta eller orelevanta. Vilket också är det mönster man bör försöka använda sig av om man aktivt skall optimera en webbplats.

    Sedan så finns det redan nu en form av gradering på vilka länkar som har större värde än andra, det märker man om man sysslat med SEO ett tag.
    Om vi skall kalla det filter eller inte låter jag vara osagt men det finns.
    Frågan blir ändå? Det är ett länkbygge, och i så fall borde det bestraffas ...

    Man kan även se det så här. SEO branschen är en död bransch, då alla "gnäller på alla" om vilka/vilken metod som används. System har alltid missbrukats, oavsett bransch ... bara se på vårat sociala system, skyddsnätet i form av sjukpenning, sjukpension, a-kassa och alla andra typer av bidrag som finns. "lättförtjänta pengar" drar alltid till sig skojjare ...

  21. #21
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2008-03-18 klockan 17:08.

  22. #22
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Precis Ponting,

    huvudet på spiken. Det var lite det jag var ute efter. Finns ju bevisligen mycket kompetent folk här som torde kunna svara på VAD ... dock lär de väl då avslöja lite av sina hemligheter ... ...

    Kikar man på de som håller till här sysslar de allra flesta med "ungefär" samma saker, vad gäller länkbygge. Därför skulle jag också vilja veta vad Eclipse menar med "fulsajter" ...

    /Patrik

  23. #23
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det handlar nog mycket om ribba med Google och vad som lönar sig att prioritera.

    Nu har det verkat upplever jag handlat från dem att prioritera aktioner mot länkförsäljning från bloggare & övriga publicister. Nu tror jag de tittar på länknätverk och gör åtgärder där. Att de inte indexerar sidan i överst i tråden är ju ett exempel på det. Dock handlar det om nivåer på kvaliten tror jag.

    Också vilka skada metoderna gör i övrigt. Det här vissa göra att sitta och autogenerera innehåll på en massa bloggar och forum för att länka kunder tror jag ligger långt under ribban. Därför att det kletar dessutom ner sökresultaten och får Google att se illa ut när besökarna kommer till de där sidorna från deras sökresultat.

    Något väldigt intressant är att de inte är de mindre och medelstora SEO-aktörerna här på forumet som agerar tydligt oseriöst (ok sedan har vi ju ett par medlemmar som jobbar för de där men de är ju inte aktiva längre).

    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Då skulle jag bygga lite länkfarmar och lägga in alla konkurrenter, seo skulle helt plötsligt bli något mycket enkelt och ganska ont.
    Mitt intryck är att Google är försiktig med sådant här. Vad jag är rädd för är att de här mycket oseriösa aktörerna som inte ens håller till här ska skada alla andra i övrigt innebärande att denna försiktighet då inte kommer gälla någon i branschen oavsett om de arbetar seriöst eller inte.

    De aktörer som är aktiva på forumet upplever jag arbetar betydligt mer seriöst än de som håller sig borta härifrån. Jag skulle t.ex. p.g.a. det entydigt rekommendera varje företag som köper SEO att välja bland de företag som representerar sig här. Anledningen till att de oseriösa håller sig borta är troligen att de kan bedömas här avseende tveksamma metoder och att deras inkompetens blir tydlig.

    Jag tycker vi borde ha en minsta gemensam etisk riktlinje för medlemmarna på forumet för att markera skillnaden mellan oss som arbetar med SEO (seriös SEO) och webbspammarna. T.ex. vad jag tänker på direkt:

    1) Man gör inte länkfarmar / kataloger eller dyligt som man kommenteringsspammar till.
    2) Man skapar inte länkfarmar hos kunderna.
    3) Man arbetar inte med cloaking.
    4) Man arbetar inte med SEO-hacking.
    5) Man autogenererar inte innehåll.
    6) Man bedriver inte utpressning.

    För egen del ligger min ribba högre men det ovan ligger ändå en bra bit högre än de aktörerna jag diskuterat. Och de företag aktiva här just nu på forumet som jag tror mig veta hur de arbetar också på en högre nivå än ribban ovan.

  24. #24
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Man kanske skulle initiera en påtryckarorganisation för sunt användande av Internet?

    www. swedbus. se
    www. swedbuss. se

    Dessa borde definitivt tillhöra bussbolaget. Som exempel.

  25. #25
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det där är ju ingen "länkfarm". Det är en parkerad sida som visar AdSense-annonser. Dock så är det ett specialprogram som endast ett fåtal har. Krävs många sidvisningar varje månad för att man själv skulle kunna få till den typen av sidor ... och jag har svårt att tänka mig att Google vill bryta den typen av samarbeten då de antagligen genererar en hel del pengar till Google.

    Vad gäller sweDbus så heter de inte så, utan de heter SWEbus och inget annat och har domänen www.swebus.se

    Kom med ett riktigt exempel vad gäller länkfarm och varför de ska åka ur indexet

    /Patrik

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Att ha hemsidan hos Google, ur SEO synpunkt?
    Av Susann Stjernborg i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:28
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22