Resultat 1 till 9 av 9

Siter köpes!

  1. #1
    Caymans avatar
    Cayman Cayman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Cayman Islands
    Inlägg
    4
    Hej!

    Vi är ett företag som är intresserade av att köpa siter med medföljande domännamn. Hela verksamheter med andra ord, observera dock att vi inte är intresserade av endast domännamn.
    Vi har egentligen inga specifika krav på vad siterna ska innehålla för typ av information, dock har vi ett par önskemål om information som vi önskar ha tillgänglig. Om ni av någon anledning inte skulle besitta all nedanstående information så gör detta absolut ingenting.

    • Besöksstatistik
    • Lönsamhet (siffror visas med fördel upp)
    • Inkomstkällor
    • Sökmotoroptimering (berätta gärna vilka key wordsen är, samt hur siten är rankad)
    • Målgrupp (helst så mycket som möjligt; kön, ålder, geografisk placering m.m)


    Vi är alltså som sagt, hur konstigt det än låter, inte intresserade av en viss nisch, utan är ganska breda i vårt köpande.
    Vi har ingen speciell budget, utan betalar det siten är värd. Kan tänka oss summor upp emot ca 50kkr, men siter av mindre kaliber är även de intressanta!

    Så känner ni att ni sitter på en site ni skulle vilja sälja så är detta ett gyllene tillfälle! Berätta gärna lite kort om siten, lönsamhet och inkomstkällor. Svar tas emot antingen som posts eller PM.

    Tack på förhand!
    Mvh Jonas Karlsson
    Senast redigerat av Cayman den 2008-04-08 klockan 19:50.

  2. #2
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Hmm, du är säkert en ärlig prick Jonas. Dock har jag sett allt för många liknande poster på utländska forum där annonsörens enda avsikt var att luska lönsamma keywords/koncept.
    Men visst, vill man sälja så är det ju svårt att göra det utan att avslöja sina inkomstkällor.
    Du kan väl börja med att pm:a ditt orgnr till mig så kan jag skicka över info efter det.

  3. #3
    Caymans avatar
    Cayman Cayman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Cayman Islands
    Inlägg
    4
    Tack för svaret, såg det faktiskt inte ur den synvinkeln själv. Givetvis behöver man varken avslöja inkomstkällor eller keywords om man inte vill det, som sagt är det viktigaste att siten är lönsam!

    Ha en fortsatt trevlig natt (kväll för min del)
    Jonas Karlsson

  4. #4
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Detta verkat inte helt hundra! På WN.se heter du Svinhufvud och här karlsson?

    Bluffvarning på denna.

  5. #5
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Med det faktum att du varit inne och läst utan att konfrontera mig bekräftar bara mitt påstående.

    Håll hårt i era idéer gott folk.

  6. #6
    Caymans avatar
    Cayman Cayman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Cayman Islands
    Inlägg
    4
    Nej, anledningen är följande:

    Registrerade mig som Karlsson på WN, men min ansökan gick inte igenom, och för att inte riskera att bli nekad vid mitt andra ansökningsförsök så valde jag ett annat namn (min moders efternamn, som jag också heter) samt ändrade informationen på mail osv.

    Men är redan nöjd, är i förhandlingar om att köpa en större amerikansk site.

  7. #7
    Dans avatar
    Dan Dan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    3
    Kan bara klargöra att användaren är bannad från WN.se då han utgav sig för att vara någon annan än han är.

    Att påstå att man äger en av moderatorernas sidor är inte så bright.

  8. #8
    Caymans avatar
    Cayman Cayman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Cayman Islands
    Inlägg
    4
    Detta är ett jättebraforum för SEO, men with all do respect, om ni ska hålla på så så kan ni lika gärna banna mig här med,har köpt mina siter och är mer än nöjd. Det var det ända syftet till varför jag registrerade mig här.

    Ha en bra dag!

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ok eftersom jag har fullt förtroende för Dan i fråga om detta låser jag tråden, för senare eventuell borttagning. Och de som funderar på att svara Cayman kan fundera lite på vad Dan, Nisse och monkey business skriver.
    Finns det några synpunkter omkring detta går det bra att skicka ett pm till mig.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. En metod att bygga sitenätverk
    Av Magnus i forum Länkbygge
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 10:22
  2. Länkar köpes till hasardspel siter
    Av Seebola i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 22:56
  3. Erotik/porr/snusk-siter köpes
    Av lunarmys i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 23:00
  4. länkstrategi, ett nyckelord och 6 siter
    Av Hans i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 09:41
  5. Siter köpes
    Av Patrik Berggren i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 00:15