Resultat 1 till 6 av 6

Vad tycker Google om vissa css tekniker ex display:none

  1. #1
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Jag bygger många av menyerna på mina siter med en viss css teknik för menyer tex. display:none på undermenyn för länkar(inom siten) och sedan :hover display:block tex...

    Undrar nu bara om någon vet vad Spindlarna tycker om dessa navigationsmenyer som har display:none

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Jag har tyvärr inga test som visat varken det ena eller det andra men min personliga åsikt är i varje fall att det vore ett misslyckandes från sökmotorernas sida att straffa ner sidor vars menyer bygger på CSS tekniker.

    Tycker att det är ett misslyckande redan att de inte hanterar JavaScript menyer men det är ju något de blir bättre och bättre på ser det ut som.

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Ska kika runt lite o höra med folk på andra forum om detta har hört både och så är lite förvirrad kring detta ,postar här igen om jag hittar något intressant.

    hehe jag brukade Faktist spela med Feldon's Cane i typ1 (tror nog endast Feldon förstod det )

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det ska inte vara några problem så länge som användaren kan öppna de dolda länkarna. Detta är ju en av anledningarna till att Google inte kan banna alla siter bara för att de använder display:none.

    Om man vill vara på den säkra sidan kan man förstås ladda sidan med länkarna synliga och med javascript traversera igenom dem och dölja dem.

  5. #5
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    mm det skulle man kunna testa , Tack för tipset Bernt

  6. #6
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Kimpo
    hehe jag brukade Faktist spela med Feldon's Cane i typ1 (tror nog endast Feldon förstod det )
    Finns faktiskt fler på forumet som spelar. Men jag tror ingen spelar aktivt. Jag spelar till exempel inte längre, det åt för mycket tid och pengar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 14:55
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22