Resultat 1 till 11 av 11

Ge presenter for lankar

  1. #1
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Att Google inte gillar att man koper lankar har jag forstatt, men det kan de ju hur som helst inte alltid veta
    Men hur ar det om man vill locka folk att lanka till siten genom att ge dem saker och skriver detta oppet, "Lanka till oss och du far en chokladkaka"
    Vad skall Google saga om det Larry & Sergey saga om det, blir de arga och lagger mig i nan jakla lada nanstans? Kommer de ens att fa reda pa det? Helt enkelt: ar detta riskfritt och smart eller riskfyllt och dumt?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ingen fara med det.

    Det är när det kommer upp i stora volymer det kan vara riskfullt, men en chokladkaka ... nej ...
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Du får en pr4 en månad i utbyte mot en kexchoklad! lätt!
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  4. #4
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Deal Marcus ; )

    Är det nån som har provat detta? Framgången beror säkert delvis på vad man ger bort - kexchoklad kanske inte är det mest eftertraktade. Men låt säga produkter som inte är så lättårkomliga i Sverige, men ändå billiga, lättfraktade och någotsånät eftertraktade (riktade till målgruppen såklart).
    Ok, jag testar och meddelar er resultatet.

  5. #5
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Bland T-shirtbutiker har det varit populärt att skriva ett mail och helt enkelt fråga vilken modell och storlek man skulle vilja ha i utbyta mot en länk.
    Billigt och bra, och om man passar på och trycker på t-shirtbutikens namn på ärmen på dessa presenter så får man dessutom en vandrande annonspelare på köpet.

  6. #6
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Google kan naturligtvis inte veta hur du har skaffat dig din inlänk. Om du har betalat för den med pengar, om du har bytt bort din pappa emot den eller om du haft sex med sidan webmaster. Det finns inte heller någon som sitter och övervakar din sida och läser vad du skriver där. Däremot reagerar Google på ord i vissa sammanhang. Ska du köpa en länk så vill du ur SEO synpunkt inte att det står ord som reklam, sponsrade länkar, eller länkbyten i anknytning till din länk. Länkar som går via bilder värderas inte heller lika högt som textlänkar. Förmodligen därför att de nästan alltid är reklam (banners).

    Jag tror även att det är helt ofarligt att skriva på din sida att du vill köpa länkar (eller byta mot något annat). Det är som sagt vad som står på sidan som du får länken ifrån som blir avgörande.

    Google är en fiffig sökmotor, men det finns mycket som de omöjligt kan veta när de crawlar din sida. Det är inte en riktig människa/person som analyserar vad som står där. I vissa undantagsfall händer det dock att sidor stängs av manuellt från index. Men det är väldigt ovanligt.

  7. #7
    swecats avatar
    swecat swecat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    13
    Hej
    Jag ger bort en rabattcheck, 5%. Det fungerar hyfsat. Har fått en del inlänkar på så sätt. Ingen stor tillströmning men i alla fall

  8. #8
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    rabattcheck, 5%
    Genialt. Även om de utnyttjar den så tjänar du pengar!

  9. #9
    Lundmarks avatar
    Lundmark Lundmark är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    6
    Jag ska ge bort miniräknare på min sida www.billigast.se/links.php

    Först tänkte jag ge bort en trisslott men när man har skrapat den så mins dom ju inte min sida mer....

    Vi får se hur det går... jag ska återkomma med resultat. Något ni tycker jag ska ändra på med reglerna, eller något annat?

    Varje länk kommer kosta:
    25 kr/miniräknare + 11 kr i porto + 2 kr emballage = 38 kr/st ink Moms

    Frågan är hur många som har kvar sina länkar efter att dom har fått miniräknaren.

  10. #10
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Det innebär ju mer jobb att ta bort den än att ha den kvar så den blir nog kvar i de flesta fall. Har sett betalda annonser som kan ligga kvar år efter erbjudandet gick ut för att webmastern inte orkar byta. Sen finns det väl alltid någon som letar runt efter sidor som betalar för länkar och där kanske det blir en viss omsättning så att man riskerar att åka ut.

  11. #11
    Lundmarks avatar
    Lundmark Lundmark är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Waldo
    Det innebär ju mer jobb att ta bort den än att ha den kvar så den blir nog kvar i de flesta fall. Har sett betalda annonser som kan ligga kvar år efter erbjudandet gick ut för att webmastern inte orkar byta. Sen finns det väl alltid någon som letar runt efter sidor som betalar för länkar och där kanske det blir en viss omsättning så att man riskerar att åka ut.
    Ja, mäniskan är ju lat, eklaste vägen går man ju. Men jag vet inte om man ska anmäla sig till "Gratisssidor" där folk bara är ute efter att få gratissaker... det blir nog inga bra inlänkar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)