Resultat 1 till 2 av 2

sökord

  1. #1
    icets avatar
    icet icet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    63
    Hejsan jag har på min hemsida hot stone. Och vill att min sida ska komma fram när man söker på : hot stone. Men det kommer inte upp något då bara när man skriver hot stone värmare. Tycker sida borda komma upp på Hot Stone på min optimering

    min sida är swehealth.se

    /tacksam för hjälp.
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2008-05-27 klockan 22:11.

  2. #2
    Mackans avatar
    Mackan Mackan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Tog en titt på din sajt. Gissar att du använder OsCommerce eller dylikt, jag är inte så hamma på olika eHandelslösningar så kanske gissar jag fel och jag har inte så mycket erfarenhet av hur du konkret ska åtgärda mina förslag om du väljer att göra det. Hursomhelst, tips jag fann efter besöket på din sajt:

    1. Söker man på Hot Stone så kommer din sida upp, bara en bit ner i resultatlistan och då är det framsidan som kommer upp först. På denna framsida har du en uppsjö sökord både i titeln och längst ner på sajten. Upplever det som overkill och åt det spammiga hållet, speciellt eftersom det inte finns någon text att tala om på den sidan. Jag skulle skapa en kortare, mer säljande titel med kanske två eller tre sökord inkluderade.

    2. Istället skulle jag lägga fokus på någon av undersidorna om Hot Stone (till exempel en eller flera av produktsidorna) och ändra titel (Title) till något mer inbjudande och säljande än "Hot Stone 36st". Kolla upp om det är flest sökningar på Hot Stone eller Hot Stones och skriv sedan till exempel "Hot Stones med hög järnhalt och bästa bibehållna värme" som titel eller något liknande.

    3. Ändra också Meta Description om det är möjligt i ditt system till en mer inbjudande och säljande text än den som står där idag. Använd dig av en lång eller två korta meningar så att det får plats i sökmotorernas utrymme för beskrivning. (du hittar den i sidans kod vid meta name="description" etc...)

    3. På sidan Hot Stones 36st har du en H2 rubrik, men ingen H1. Om möjligt skulle jag finputsa genom att ändra i mallen (om det är den som styr, ber om ursäkt för mina bristande kunskaper om eHandelslösningar) så att H2 blir H1 och sedan lägga in ett par H2 som underrubriker på sidan.

    4. Jobba på att få några inlänkar från bloggar, artikelsajter eller dylikt som pekar direkt på ovan nämnda sida (den som idag heter Hot Stone 36st) där du har med ordet Hot Stone eller Hot Stones i texten på länken.

    Min gissning är avslutningsvis att Hot Stone är en typ av term där människor är villiga att söka en bit ner i listan för att jämföra pris och kvalitet så jag tror inte det är nödvändigt att ligga etta. Jag tror att tipsen ovan kan hjälpa dig en bit uppåt i listan och sedan kan du med en mer attraktiv titel och description fånga dina potentiella kunder.

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kolla ens rank på olika sökord
    Av BraMarknadsföring i forum SEO-verktyg
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 05:24
  2. exkludera sökord
    Av DDD i forum Sökordsanalys
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 00:06
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 20:13
  4. Hur svåra är engelska sökord?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 13:23
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05