Resultat 1 till 4 av 4

länkar både till sidan och till 301-redirectad sida

  1. #1
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    Hej.
    Jag har en innehållet på en sida på mindoman.se/sokord och så har jag domänen sokord.se 301 redirectad till mindoman.se/sokord

    Vad jag förstår ska länkkraft följa med 301 redirect, men anser ni att det är en nackdel att jag har en del länkar till mindoman.se/sokord och en del till sokord.se ur seo-synpunkt?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Om länkarna kommer från samma ställe så skulle jag påstå att det är skadligt. Eftersom bara delar av länkvärdet skickas vidare och endast 1 länk från 1 domän räknas. Vilket betyder att om den räknade länken som 301:as får du mindre värde än om du hade en som inte gjorde det.

    Ska jag vara ärlig så ser jag ingen vinning att göra som du beskriver ur SEO-synpunkt.

  3. #3
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    Tack för svar.

    Nej någon fördel har jag inte räknat med, men frågan är om det är en nackdel. Länkarna är inte från samma ställe utan jag har först skapat innehåll på underkatalogen och fått inlänkar, och sedan även registrerat namnet på underkatalogen som en egen domän (för att ingen annan ska ta det, och det är lättare att hänvisa till) och även fått inlänkar till domänen (som är redirectad).

  4. #4
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Om det handlar om länkar som redan finns och som du fått naturligt så är 301 rätt väg att gå för att besökare som kommer via dessa länkar ska komma rätt.

    Men 301:at länkvärde har bara ett användningsområde så som jag ser det och det är om man vill boosta sin sida och köper en värdefull domän och 301:ar hela domänen till sin egen. Då får man en bra skjuts men det är ofta kostsamt då man gärna vill åt väldigt högt värde och man kanske får slänga iväg 20-50k för en sådan site och då för en temporär boost så ska man veta att sidan klarar av att flyga efteråt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för Webbutiker steg för steg
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-14, 05:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54
  4. Köpes: Länkar till sida med underkläder
    Av Marcin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:00