Resultat 1 till 5 av 5

Hur många ord vill Google ha i meta keywords/description?

  1. #1
    Optimuss avatar
    Optimus Optimus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    8
    Jag har kollat på metatags med olika verktyg... en säger: "The maximum number of keywords we recommend for this tag is 25.", vilket känns som väldigt lite.

    En annan säger: "Recommended keywords length is between 300 and 500 chars" (vilket blir bra många fler ord än 25).

    En säger att: "Meta Keywords (116 words, 389 chars)" är för lite, för snålt med keywords.

    Man blir lite snurrig... vad ska man gå efter?

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Skulle inte lägga för mycket tid på keywords utan bara begränsa det till 2-5 st av de mest relevanta och då mest som hygienfaktor.

  3. #3
    wonks avatar
    wonk wonk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    29
    Det borde bero på vilken typ av sajt du ska välja keywords för?

    Är sajten dedicerad till ett specifikt område eller väldigt bred och allmän?
    Vet inte hur mycket hänsyn sökmotorerna tar till dem personligen skulle jag se det som spam om du har mer än 30 ord.

    Ett annat bra sätt är att kolla på andra sajter som verkar hyffsat rankade.

    Exvis:
    Kod:
    <meta name="keywords" content="seo, sökmotoroptimering, rank, optimering, google, sökmotor" /> 
    <meta name="description" content="Ett svenskt SEO/Sökmotoroptimeringsforum för proffs såväl som nya." />
    (gissa var)

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    meta keywords:
    Verkar inte spela ngn roll för rankingen. Är dock ett bra ställe att använda som ngn sags post it-anteckning för de sökord du optimerar för. Själv har jag valt att inte ha mer än 100 tecken, vilket blir max 15 ord.

    meta description:
    Om du har fler än 155 tecken så klipper google av och lägger till ... om de väljer att visa under page title i sökresultaten. Jag strävar efter att ha så nära 155 tecken som möjligt och en text som verkligen är tilltalande för de som kan tänkas se sökresultaten. En variant är att köra en page title på max 70 tecken som är en fråga, och sedan besvara denna i meta description.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Jag brukar köra på 2-3 ord MAX på varje sida. Sen skriver man så bra texter man kan för att ranka. Använder man sen intern länkstruktur och länkar mellan texterna på rätt sätt så kommer man långt.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  5. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03