Resultat 1 till 6 av 6

Hur få snabb indexering av Google?

  1. #1
    Magnussons avatar
    Magnusson Guest
    Sökte efter "vinn iphone" på Google och då kom bla blienvinnare . se upp på andraplats med en tävling som de hade lagt upp för 8 timmar sen. Gick in på deras sida och provade att söka efter några andra tävlingar som lades in idag och samtliga kommer upp i sökresultatet. Har ett gäng hemsidor, men ingen som indexeras så fort av Google. Hur gör man för att få Google att indexera ens sida så fort?

  2. #2
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Google gillar sidor som uppdateras ofta och kollar dem mer regelbundet, jag tror att de kanske har koll på RSS-feeden också. Bloggar gillas ju extremt och där kan Google indexera och lyfta fram innehåll grymt snabbt.

  3. #3
    Magnussons avatar
    Magnusson Guest
    Sökte efter sidan på Google Blogsearch och den är registrerad där. Så där har vi svaret
    Senast redigerat av Magnusson den 2008-08-03 klockan 20:42.

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Som elofsson säger så indexerar Google sidor som uppdateras oftare. Dessutom beror det lite på hur man har byggt siten internt. Om man listar alla nya och eller uppdaterade sidor på sin förstasida så kommer Google att hitta det nya innehållet snabbare.

    Dessutom hänger det lite grand på hur många inkommande länkar din webbplats har och vart de kommer från. Om fler vägar leder till din webbplats finns det fler vägar på vilka Google kan hitta dit. Om dessa vägar dessutom kommer från andra webbplatser som indexeras frekvent så kommer din indexeringsfrekvens att öka. Detta är en av de största anledningarna till att bloggar indexeras så pass snabbt. I och med att bloggar pingar en massa webbtjänster som listar länkar till nytt innehåll så kommer Googlebot oftare på besök, via dessa länkar.

    Så se till att lägga ut nytt innehåll regelbundet och ofta, samtidigt som du ser till att allt ditt nya innehåll länkas direkt från din startsida, samt att det nya innehållet får så mycket inkommande länkar som möjligt från andra webbplatser. Då kommer Google så småningom att öka indexeringstakten av nytt innehåll på din webbplats.

  5. #5
    Magnussons avatar
    Magnusson Guest
    Tack för det utförliga svaret! På de sidorna som jag är intresserad av att öka Googles indexeringstakt så läggs alla nya länkar in på förstasidan (ungefär varannan dag) samt att jag via Google Webmaster Tools har ställt in indexeringshastigheten till hög och för mig tar det fortfarande dagar innan Google-spindeln kommer på besök. Men jag ska experimentera lite mera med pingande och se om jag kan få upp hastigheten ytterligare!

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Som Bernt säger inkommande länkar, vilka webbplatser de kommer ifrån och hur de i sin tur uppdateras är några faktorer. Men även ålder på webbplatsen är en faktor i vissa fall.
    Uppdateringsfrekvensen behöver nödvändigtvis inte vara så hög om de första faktorerna stämmer. Det går bra med någon eller några veckors intervall däremellan.
    Även om det sistnämnda inte är att rekommendera i början.

    Men att få sin uppdateringshastighet till mindre än fem minuter är inga problem.
    Vilket framgår om man söker på just det ordet.

    Webmaster Tools behövs förövrigt inte för att ordna det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Snabb indexering
    Av lamadjuret i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 08:26
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22