Resultat 1 till 2 av 2

Google har bestraffat mitt viktigaste sökord

  1. #1
    AndersBs avatar
    AndersB AndersB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    6
    Jag tycker att det verkar lite mysko, men ni som kan SEO betydligt bättre än mig kanske kan ge mig lite ledtrådar till varför det har blivit så här.

    Jag har en site som jag har arbetat upp. Siten är ca 4 månader gammal och den ligger på 1-2 sidan på många av sökorden jag har optimerat för.

    Dock är det så att mitt viktigaste sökord (vi kan låtsat att ordet är klocka) har fått en bestraffning av google med +150 placeringar (alla andra nyckelord fungerar som tidigare). Den hamnar nu på 155-156:e plats sedan 1 månad tillbaks.
    När man söker på klockor så hamnar jag på 6-7:e plats, medan om man söker på klocka så hamnar jag 155:a (tidigare låg jag på 6-7:e plats).
    Ändrar jag sökningen-url:en så att sökningen går mot google.com istället för google.se så hamnar jag på 5:e plats.

    Detta är mycket frustrerande eftersom det är mitt viktigaste sökord (domännamnet är "sökordet".nu).

    Någon som har någon ide på vaj jag kan ha råkat gjort för fel (enligt google)?

    /AndersB

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Din sida är rätt nya, så du kan vara på väg ur din grace-period. Grace-period är den period som Google ger nya sidor då de rankar långt över det normala bara för att Google vill skaffa sig ett humm om sida.

    Något annat kan vara att du arbetat för hårt mot just en term och Google flaggat din sida för det och du fått bestraffning av det skälet.

    Sedan vet jag inte vad som hänt med din sida i övrigt. Har du gjort några förändringar? ändrat texter? lagt till nya utlänkar? köpt inlänkar? skapat nytt content? hur är det i så fall inlänkat och hur är det skrivet? osv. Finns alldeles för många variabler för att man utan att föra logg på sidan kan tala om exakt vad som är orsaken.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google "rättar" och särskriver sökord
    Av Joakim i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 16:26
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 20:13
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08