+ Svara på ämne
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Lämnar SEO världen

Reg.datum
    mar 2006
    Hej på er alla.
    Jag slutade igår min anställning på Guava Sweden AB (f.d SEO.se) efter 11 år i branschen.
    Jag vill tacka alla er här som engagerat er i vad jag skrivit/kommenterat under alla år.

Som ni säkert förstår kommer jag fortsättningsvis att bevaka branschen men kommer inte att arbeta aktivt med någonting som har med sökmotoroptimering/länkstrategier att göra, kommer inte att ge några råd/information heller.
    Detta beror på mitt avtal med Guava som förhindrar konkurrerande verksamhet under knappt 2 år till, sen får vi se om jag är sugen på att återvända till den digitala marknadsföringsvärlden.

Vad skall jag göra nu då ??
    2 st saker kommer att engagera mig väldigt mycket den närmsta tiden.
    Min fru och jag startar upp ett community/mötesplats för enbart lesbiska och bisexuella tjejer/kvinnor. Det vi funnit är att det helt saknas detta på marknaden.
    Som ni förstår är detta rent affärsmässigt :-) en helt ny och faktiskt enormt spännande värld att sätta sig in i (hehe, tycker nog många av er :-)
    Håll gärna koll, men är ni kille kommer ni inte in :-)

Vill ni moderera bort länken så förstår jag det, siten är www.flator.se.

Det andra som kommer att uppta en del av min tid är flugfiske - min stora passion.
    Jag kommer att bli delägare i EPS Flyfishing.
    E-handel av ren flugfiskeutrustning med Checkiskt nymffiske som specialitet.
    Flugfiskekurser, guidning och kick-offer för företag.

Åker om 1 månad till Slovenien för att fiska i de kristallklara kalkströmmarna efter den legendariska Marmorata-öringen och kommer så småningom att göra guidning där med.

Nåväl, tack all personal på gamla SEO och mina underbara tekniker i Göteborg och nya vänner på GUAVA.
    Ni är enormt duktiga och drivna och jag är övertygad av att ni kommer att föra min moral/etik och teknik vidare i organisationen utan min hjälp.
    Sedan ett speciellt tack till dig, Daniel Ford eftersom du i princip varit med sedan starten av SEO Logik AB och önskar dig lycka till i din nya roll son teknikchef på GUAVA Sweden AB.

seohans@gmail.com om någon skulle vilja ha kontakt med mig!.

Hans
    Teknisk chef SEO

Reg.datum
    mar 2006
    Jag önskar dig all framgång både med sajterna och med fisket Hans.
    Och jag instämmer i dina tack fast i mitt fall gäller det till dig, för att du b.l.a via din SEO-skola och på annat sätt aktivt hjälpt till att sprida kunskap om SEO till så många inklusive undertecknad.

Urban Grotherus

Vad som gäller länkarna är jag nog säker på att ingen annan moderator kommer ta bort dem heller. Det är trots allt inte varje dag en legend inom SEO kliver av scenen.

Reg.datum
    mar 2006
    Det värmer Urban.
    Jag önskar dig all lycka själv i framtiden!.

Hans
    Teknisk chef SEO

Reg.datum
    mar 2006
    Ja, vad ska man säga. Lycka till med flatorna och flugfisket. Jag själv är ju väldigt flugfiskeintresserad. Vem vet, vi kanske måste ta en fisketur någon gång.

Reg.datum
    feb 2006
    Tråkigt du slutar Hans.. Men kan tänka det är ett smart val om ditt legala kontrakt med Guava ändå går ut. Perfekt tillfälle att kunna ägna sig åt fritidsintressen. Hoppas bloggen på seo.se fortsätter, den är analytisk och bra, uppskattas. Synd bara att den inte har kommentarfunktion, en viktig sak IMHO på bloggar, så att folk kan diskutera.

Flugfiske har man förstått du var engagera i, men måste säga att man blev lite förvånad med din start av mötesplats för lesbiska. Hoppas ni kan engagera er i debatten om våldet mot homosexuella också, vilket ökat lavinartat i Köpenhamn på sistone.

Reg.datum
    feb 2006
    Hej Hans,

Jag vill ge dig ett stort tack för vad du har gjort för branschen och jag önskar dig lycka till vidare i ditt liv och nya projekt. Själv är jag kvar i branschen även om det är från en annan plats rent fysiskt.

Reg.datum
    aug 2006
    Lycka till Hans, låter som en skön plan.

Reg.datum
    mar 2006
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Tina Isola
    Vi i jämtland har utmärkt fiske särsilt i min by..........Lycka till i fortsatta livet, ibland måste man våga kolla vad som finns runt hörnet.
    Hej Tina.
    Oja, visst har ni det .-)
    Jag var i sommar uppe i Jävsjöströmmen och hade ett helt fantastiskt fiske i detta kvoterade samevatten.
    Synnerligen stridbara öringar på 3-5 kilo och an och annan kilosharr :-)

Det är inte annat än att man blir berörd utav era kommentarer.
    Teknisk chef SEO

Reg.datum
    dec 2006
    Hoppsan. Ja lycka till i framtiden om det är bara av legala skäl som du inte kommer jobba med seo så har jag för mig att sådana kontrakt har prövats och inte är giltiga i Sverige. Kan ju förstås se att du helt enkelt är mer intresserad av flugfiske/flator och då spelar det kanske ingen roll.

Reg.datum
    aug 2006
    Lycka till med allt Hans! Har varit ett nöje att få jobba med dig på SEO! Hoppas det går bra med era nya projekt!

Reg.datum
    mar 2007
    Lycka till Hans, du får bjuda med oss från Gbg kontoret på lite flugfiske någon dag! Det har varit ett nöje att ha dig som chef.

Reg.datum
    aug 2006
    Tack för omnämnandet Hans,
    Givetvis kommer vi att föra vidare tekniken och etiken vi haft tidigare här. Vi är ett bra gäng här men vi kommer att sakna dig.

Jag önskar dig all lycka till och vet att du kommer lyckas bra med vad än du väljer att göra i framtiden! :-)
    Senast redigerad av SEODaniel den 2008-08-15 klockan 10:57.

Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av ställan
    Lycka till Hans, du får bjuda med oss från Gbg kontoret på lite flugfiske någon dag! Det har varit ett nöje att ha dig som chef.
    Självklart skall vi ut och fiska så småningom, jag hade ju planerat ett event uppe i Tidan med 100 kilo extrautsatt regnbåge, guidning, kurs, räkmete och garanterad fisk.

Varför inte följa med till Slovenien nästa säsong, totalt oförglömligt :-)

Jag vill även tacka dig för ett enastående bra jobb och det har varit trevligt att arbeta tillsammans med dig!.

Hälsa alla.

Hans
    Teknisk chef SEO

Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av Tobias
    Lycka till med allt Hans! Har varit ett nöje att få jobba med dig på SEO! Hoppas det går bra med era nya projekt!
    Jag vill önska dig lycka till med, Tobbe.
    Det var en ära att få vara din chef.

Hoppas att du fick jobbet :-)

Hans
    Teknisk chef SEO

Det mesta har jag redan sagt, men instämmer i det Stefan, Daniel och Tobias har skrivit, har verkligen varit ett nöje att ha dig som chef, och jag ser fram emot flugfisket

Reg.datum
    maj 2006
    Jag ställer mig också i kön av lyckönskningar till dig.

Reg.datum
    jul 2006
    Instämmer jag med, lycka till!

Vi känner inte varandra personligen men din seo-skola var min första riktiga kontakt med SEO och där jag läste på innan jag tog mina första vacklande steg mot att aktivt börja arbeta med SEO på mina sidor och det glömmer jag inte

Reg.datum
    maj 2006
    Tack Hans! Du har varit väldigt tongivande i branschen som debattör, utvecklande och drivande.

Lycka till med dina nya projekt. Att du kommer ha nytta av din SEO-kunskap råder det ingen tvekan om =)

Reg.datum
    aug 2007
    Stort lycka till Hans önskar även vi på Kalmar-kontoret

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

1. Om man inte vill berätta för hela världen...
    Av Christer Erenlöf i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 12:30
  2. På TV - Världen enligt Google
    Av hans99 i forum Off Topic
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 14:24