Resultat 1 till 3 av 3

värdering-apportegendom

  1. #1
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Planerar att starta ett AB och använda domännamn, hemsidor osv som apportegendom

    förutsätter att en revisor kommer att kräva en korrekt och väl underbyggd värdering av dessa och hur bär man sig åt för att upprätta en sådan? Utgår man ifrån egen uppskattad potential, konkurrenters verksamheter baserad på liknande domännamn (webbsidor) eller hur går det till? Någon som har några erfarenheter?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Jag har ingen erfarenhet själv men kan peka dig åt rätt håll, nämligen USA. Där borta används domäner idag ungefär som fastigheter och om jag förstod situationen rätt så kan man belåna domännamn.

    Du får gärna rapportera vad du kommer fram, för det här är ett väldigt intressant och nytt område för oss svenskar

  3. #3
    Auktionens avatar
    Auktionen Auktionen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Sysslar dagligen med värering av apportegendom, men har inte ännu ställts inför uppgiften att utföra värdering av immateriella egendomar, såsom
    domännamn och hemsidor.

    Tar gärna en titt på det hela åt dig, men med förbehåll att rekomendera dig vidare om så krävs.

    Nås via PM eller Mail

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Värdering av webbsajt
    Av Carl-Gustav Öberg i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 12:13
  2. Värdering av PR vid webbplatsköp?
    Av j0han i forum Länkbygge
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 16:10
  3. värdering och pris på etablerad webbsida
    Av baggelin i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 21:05