Resultat 1 till 3 av 3

when is enough enough (on-page)

  1. #1
    johants avatar
    johant johant är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    50
    en sak jag länge funderat över handlar om hur man ligger till vad gäller de grundarbetet inom seo. Man kan säkert sitta och pula i all evighet men frågan man måste ställa sig är när nivån är tillräcklig. Marginalnyttan kommer att minska när man väl har gjort grundjobbet och det kommer handla mera om finetuning. Jag nöjjer mig med grundjobbet, där jag får med det viktigaste, finliret bryr jag mig inte om.

    OBS: Enbart onpage optimering avses

    min fråga/fundering är därför om det finns verktyg som så att säga ger en indikation på hur man ligger till?

    Vet man detta är det lättare att lägga sina insatser där man år ut det mesta möjliga.

    Trevlig helg

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag gör som följer:

    Jag bygger webbsidan enligt en standard, jag föredrar XHTML 1.0 Strict men ta vilken standard du vill och följ den! (Specificera doctype!).
    Jag lägger CSS externt och försöker styra ALL layout där.

    Jag kontrollerar sajten UTAN CSS, och kontrollerar att det finns en logisk struktur som är lätt att följa. Detta är bra för tillgängligheten, och jag antar att sökmotorerna uppskattar det också.

    Jag ser till att ha en beskrivande titel. Tänk på att titeln inte bara ska innehålla KeyWords, utan det är faktiskt det som användaren ser först i SERPsen. Det senare har mindre med positionering att göra, och med med klickfrekvens. Jag skriver också unika metataggar (keyword och description). Description är ju det som syns under title i sökresultatet, så det är mycket viktigt för klickfrekvensen. I metataggar specifecerar jag också vilket språk sidan är på.

    Varje sida har EN unik h1-tagg, som ofta är samma eller liknande som title. Jag använder h2 för underrubriker, men tänker mer på användaren än på sökmotorn. Jag förstärker viktiga ord och stycken med strong.

    Jag använder internlänkar ganska mycket, dock har jag inte sett något resultat av detta i sökresultaten, men det är ju för användaren jag bygger min sajt.

    Se till att du har BRA och UNIKT innehåll på din sajt, så har du gjort tillräckligt on-page tycker jag.

    Sen kan man börja pilla på keyword density och grejer, men då är det mycket jobb för lite resultat.

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Som Stefan säger ...

    Dock har jag en anmärkning. H1 och Title-taggen ska inte vara samma. I båda bör man dock försöka få in keywordet för själva sidan.

    /Patrik

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)