Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 41 av 41

Vad är seriös SEO?

  1. #31
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    De var intressant Jim, den artikeln har jag inte läst innan. Frågan är dock vad som hade hänt om Sida A hade varit 2 år gammal med PR3 och bra ranking? Enligt mina något ovetenskapliga studier så får sidan då effekt men bara begränsad, en del inlänkar verkar inte ge någon effekt.

    Det finns gott om naturliga exempel som faktiskt fått enormt många länkar på kort tid, så utkastade blir man inte alltid, sajten måste bara ha rätt förutsättningar från början.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  2. #32
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Håller med Per:
    NY sajt + många inlänkar + bra effekt= TUR

    INDEXERAD, ETABLERAD sajt + många inlänkar som sen tappar index = NÄST INTILL OMÖJLIGT

  3. #33
    basicuss avatar
    basicus basicus är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Szczecin, Polen
    Inlägg
    9
    Etter min erfaring så er hovedgrunnen til at resultatet ble som det ble at DP Coop ble brukt. Dette er jo roterende lenker, så Google vil ikke se samme lenke på en side mer enn en gang.

    Dette er noe av det enkleste å oppdage for Google.

    Skal man bygge lenker, må det være et naturlig mønster i det for at det skal fungere.

    Jeg hadde et eksperiment gående sammen med Jeremy (Shoemoney) hvor vi bygde lenker til siden hos han med bildet av sjekken. Da vi startet lå han på 700. plass i Google.com. Da vi avsluttet eksperimentet i august i år lå han på 8. plass ved søk på ordet "adsense" alene.

    Eksperimentet pågikk i 12 måneder, og i løpet av denne tiden byggde vi ca. 700 lenker inn til denne siden med lenketeksten "adsense".

    Mange lenker i seg selv har ingen verdi. Lenker som finnes på samme side over tid HAR verdi. Selv om det bare er PR0 lenker. Det er også viktig å bygge lenker sakte.
    Senast redigerat av basicus den 2008-10-18 klockan 18:44.
    Bjørn Are Solstad. CTO - Devenia Ltd.

  4. #34
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    hmm... räcker med ett inlägg!

  5. #35
    Eclipses avatar
    Eclipse Eclipse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    50
    Det finns väl några fallgropar, vad jag kan se. Dels att de flesta snöar in på allt som har med Google att göra, medan besökarna kanske kommer från andra platser. Det är sjukt mycket information på olika hemsidor som envisas med att relatera till Google i olika sammanhang.

    Kolla olika SEO-sidor, tips-sidor med mera. Google nämns i var och varannan mening och folk tror att seo = google. Bara att ha den inställningen gör att man direkt kommer i ett underläge.

    Jag har själv inte använt vare sig H1, sjukt mycket inlänkar eller andra trix och kan notera att framgångsrik SEO fungerar rätt bra i alla fall. Jag har tänkt att experimentera med alla etablerade metoder senare, men eftersom SEO fungerar så bra har jag inte direkt haft någon anledning...

    Jag har ett cms verktyg som inte direkt stödjer H1.... men skulle väl iofs kunna göra det, men det har aldrig funnits någon anledning.

    Många tror att Googles verktyg ger dom en fördel. Själv är jag av motsatt åsikt. Anledningen till att Google har sina verktyg är dels att öka hypen kring varumärket Google, dels att slippa själva luska reda på vilka som fuskar sig in på sökmotorns resultatsida.

    "Här är jag med min hemsida och alla dessa inlänkar finns... Varsågod, Google."

    Jag har aldrig använt något Googleverktyg för ingen har seriöst kunnat förklara varför. Samt, kanske det viktigaste av allt, framgångsrik SEO fungerar i alla fall...

    Man får ju endå medge att Google har lyckats bra att förmedla gratishype i alla möjliga medier, som Computer Sweden, Dagens Industri med flera, för att nämna två tryckta medier i Sverige.

    ****
    Allt som går att filtrera ska man vara starkt skeptiskt till.

    SEO-folk verkar tro att Google består av korkade, lama snubbar som egentligen går att lura hur lätt som helst. I ärlighetens namn kan inget vara mer fel.

    Världens mest begåvade hjärnor arbetar på Google och det kan man inte tro när man läser på världens SEO-forum, detta inkluderat. Om det är någon som har KOLL på teknik så är det Google och dess anställda!

    Allt som går att filtrera är dåligt. Om man inte vill vara en gambler av stora mått. Det finns ju folk som vill det med...

    Sjuk SEO och ful-seo kommer slå tillbaka på dom som praktiserar detta, och det med full kraft och det kommer att slå hårt...

    Fejkade inlänkar med fejkad relevans kommer kunna spåras, identifieras och filtreras.

    Oj...! Det blir nästan inget Internet kvar då...
    Senast redigerat av Eclipse den 2008-10-18 klockan 16:24.

  6. #36
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av impreso
    Många nya sidor kommer aldrig in för att man kör för hårt i början, men det är en annan sak, samt alla filter som man kan få över sig, men borttagen helt och hållet från att kanske legat 1:a. Ett sånt exempel efterfrågar jag. Någon ?
    Såklart jag pratar om indexerade sidor, svårt att bli utkastad från nått man inte legat med i...

    Kan inte dra upp specifika sidor, men har varit sidor som rankat bra, nån som legat etta på ett riktigt svårt ord.
    Vissa har åkt ut pga av inlänkar i kombination med innehåll och vissa har blivit utkastade enbart pga av kontent.
    Rena dmoz kloner kan förövrigt lätt bli utkastade...

  7. #37
    Internet Swedens avatar
    Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Funderade på om jag överhuvudtaget skulle ge mig in i denna tråd, men jag gör valet att bidra med mina åsikter.

    Och låt mig först göra klart att de allra flesta av er har betydligt större kunskap och erfarenhet av SEO än vad jag har eller strävar efter.

    Vid ett par tillfällen detta halvår har jag piskat upp lite verksamheter till ytan som skapat viss debatt - ingen av dessa var avsedda - utan som trådar ibland kan göra; "det ena leder till det andra".

    Det var alltså inte min mening att "måla ut" någon som en värre än någon annan.

    Det är min uppfattning att en betydande del av optimeringsbranschen, inte minst den Svenska tänjer på gränserna i vad som är tillåtet och som jag sagt tidigare i nån tråd - det som ses som oetiskt eller oseriöst idag - kan mycket väl vara tillåtet imorgon (eller något som Google utdelar "ban" för) - det är omöjligt att veta.

    Och "fördelen" med att det finns denna typ av SEO-verksamhet är att Google (eller motsvarande sökmotor) förr eller senare tvingas "ta ställning" och utvecklar sina algoritmer efter sina ställningstaganden - sk Grey och Black Hat är alltså nödvändig (till viss mån) för sökmotorernas utvecklande.

    Jag har också uppfattats och anklagats för att vara "drömmare" och "blind för att det använts så länge internet funnits" vilket jag tycker är lite tråkigt, för jag är medveten om det, men för att göra jämförelsen med Marcus Westbergs blogginlägg i ämnet där han jämför en SEO-konsult med att anlita en tapetserare.

    Där tankegångarna handlar om att kunden ska berätta för "hantverkaren" vad han/hon eftersträvar och förväntar sig..
    - Det är väl högst sannolikt att kunden vill ha tapeterna "ända upp", snabbt utfört till bästa möjliga pris..
    Däremot är det mindre lustigt om tapeterna börjar lossna här och där eller rentav falla till golvet, samma sekund som tapetseraren fått betalt - bara för att han använt ett undermåligt klister..(tror att flera kan förstå den kopplingen)
    Tapetseraren kan ju hävda "du fick vad du betalade för" och "Jag tapetserade våderna ända upp till taket - men jag kan ju inte garantera att dom stannar där"

    Men som alltid när någon skapar regler och "lagar" andra ska följa så finns det alltid sätt att tänja, manipulera och kringå dessa - vissa gör det öppet andra inte.
    Jag är dock helt övertygad om att detta behövs!

    Men när jag läser denna tråd och MrWizes citat från Googles riktlinjer för Webmasters och ser att ingen reflekterar eller opponerar sig, så kan jag uppdatera er om att den engelskspråkiga versionen av samma text reviderades den 3:e eller 4:e oktober 2008:
    Svensk text:
    När webbsidan är klar:
    • Se till att andra relevanta webbplatser länkar till din webbplats.
    • Skicka den till Google på http://www.google.se/addurl.html.
    • Skicka en webbplatskarta som en del av Googles verktyg för webbansvariga. Google använder webbplatskartan för att få överblick över webbplatsens struktur och öka täckningen av dina webbsidor.
    • Se till att alla webbplatser som bör känna till dina webbsidor får kännedom om att din webbplats är online.
    • Anmäl webbplatsen till relevanta kataloger som Open Directory Project och Yahoo! samt andra branschspecifika expertwebbplatser.
    http://www.google.com/support/webmas...v&answer=35769

    Engelsk text:
    When your site is ready:
    • Submit it to Google at http://www.google.com/addurl.html.
    • Submit a Sitemap using Google Webmaster Tools. Google uses your Sitemap to learn about the structure of your site and to increase our coverage of your webpages.
    • Make sure all the sites that should know about your pages are aware your site is online.
    http://www.google.com/support/webmas...n&answer=35769

    Vad det konkret betyder att Google raderat 3 av 6 punkter i sina riktlinjer, kan väl alla gissa sig till eller sia om - men att Google ömsar stora delar skinn är det väl inget snack om.
    Så det är ju bara till att anpassa sig då..
    Senast redigerat av Internet Sweden den 2008-10-19 klockan 17:44.

  8. #38
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av Internet Sweden
    Och "fördelen" med att det finns denna typ av SEO-verksamhet är att Google (eller motsvarande sökmotor) förr eller senare tvingas "ta ställning" och utvecklar sina algoritmer efter sina ställningstaganden - sk Grey och Black Hat är alltså nödvändig (till viss mån) för sökmotorernas utvecklande.
    Exakt! klockrent. Det är även en strategi som Google använt sig av länge. Testa och se vad som händer. Bara det att de gör det i lite större skala än vi småfixare är vana vid. Trial & Error... Det är det som pågår här.

    När man ser det på detta sett så ändras spelet lite. Känns inte längre så viktigt att anklaga/försvara/ens-diskutera vad som är rätt och fel i ett annat företags system. För även om vi kommer fram till en gemensam lösning här på SEO-forum, vad ska då hända?

    Ska Jim skicka brev till Google och skriva: Synpunkter från SEO-forum.se som titel? lol, dom kommer säkert lyssna... Vi får ett automatiserat spammail tillbaka som tackar för våra synpunkter.

    Oroa er inte, Google fixar sig själv. Trial & Error
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  9. #39
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Internet Sweden
    Engelsk text:
    http://www.google.com/support/webmas...n&answer=35769

    Vad det konkret betyder att Google raderat 3 av 6 punkter i sina riktlinjer, kan väl alla gissa sig till eller sia om - men att Google ömsar stora delar skinn är det väl inget snack om.
    Så det är ju bara till att anpassa sig då..
    Det där gick i alla fall att hitta en förklaring av som de givit:
    http://www.seotaktik.com/2008/10/web...-avseende.html
    Oavsett det tror jag precis som jag skriver helt enkelt inte att kataloger på nya sajter inte tillför något positivt och inte gjort det på länge. Ok men massor gör det när det står och de misslyckas. Då tror de SEO är jättesvårt och så har Google kört dem i famnen på SEO-konsulter vilket de inte vill.
    Senast redigerat av hans99 den 2008-10-19 klockan 19:05.

  10. #40
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  11. #41
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Tina Isola
    Betyder: Att Yahoo och Google är i luven på varandra Det vet väl alla?? och att Microsoft vill köpa Yahoo,men det vill även google,så enkelt så!
    Eller att man minskar onödigt samarbete för att konkurrensmyndigheterna ska få mindre att prostera mot avseende det samarbetet kring Adwords på Yahoo.com.

    Fast jag upplever inte att det är dom delarna av Google som har något med det där att göra som varit engagerade. Eller det kanske är i Zurich som de har sina bankmän

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur bygga seriös länkkatalog?
    Av apalm i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 09:42
  2. Seriös optimeringshjälp sökes
    Av art4m i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 23:20
  3. Hur hitta seriös seo
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 21:39