Resultat 1 till 6 av 6

adwords editor --> Yahoo

  1. #1
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Jag har laddat ner mina adwordskampanjer (Google) via adwordseditor i syfte med att snabbt få igång mina annonskampanjer på Yahoo.

    Jag vet om att Yahoo inte accepterar negativa sökord.
    Är det något mer Jag bör tänka på så att konverteringen lyckas.
    Jag får ett felmeddelande
    "typ: 1). [Komponenttyp]Obligatorisk kolumninformation saknas. "
    Jag blir inte klockare på detta felmeddelande.

    Tanken är att alla annonser som är lönsamma på Google adwords ochså ska köras på Yahoo's adwords. Har inte Yahoo's och deras sökmaskiner cirka 15%av marknaden?
    Tar Tacksam emot tips och råd hur man enklast får in mina kampanjer på Yahoo.

  2. #2
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    I ditt YahooSearch konto finns en flik där du kan importera kontot. Du får först exportera det från Editorn och göra en del korigeringar i den excel filen. Passa på att tagga upp alla url så att du kan spåra allt bättre än via Yahoos egna verktyg. Du kan ladda ner en mallfil från YahooSearch kontot men har för mig (var ett tag sen) att man kunde ladda upp editor filen direkt.

    Kontrollera sedan allt en extra gång så att , inte blir . och såna grejer som kan ställa till det med buden. Sen kan det ta ett tag innan man får godkänt på filen, det står en felorsak om du misslyckas. Då får man helt enkelt radera de posterna i sitt excel ark.

    Sen är ju YahooSearch ett uselt system men har skaplig konvertering.

  3. #3
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Tack för svaret.
    Jag har konventerat filen men får följande felmeddelande:
    "typ: 1). [Komponenttyp]Obligatorisk kolumninformation saknas. "
    Vet om att man inte kan ha negativa sökord men finns det mer saker att tänka på?
    Vad menar du med att tagga konverteringarna?
    Förstår inte begreppet "tagga".

    Hade vissa misstankar om att det är knöligt eftersom många inte andvänder det men är konkurransen lägre så borde ju konverteringsgraden blir högre om man kommer igång med det

  4. #4
    Boivins avatar
    Boivin Boivin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    39
    hej Magnus,

    kan vara lite problem innan man får den "godkänd" när man laddar upp kampanjerna. Om du öppnar filen som innehåller felen har jag för mig att det står vad som är fel. De har faktiskt också ganska bra support via telefon så prova att ringa dem.

    Med "tagga" menar jag att du ska märka upp alla destinations URL:er så att du sen kan spåra omvandlingar etc själv via statistikverktyg. Du kan ju använda googles verktyg med utm source etc och sen genom lite smarta funktioner och planering i excel kan du lägga på det på dest. url utan alltför mycket arbete. YahooSearch har ju en konverterings mätning inbyggd också men litar inte alltför mycket på den. Spårar därför allt separat genom att märka upp alla länkar.

    Konkurensen är mindre på YahooSearch men det är ju sökningarna också. Sen är ju deras system otroligt lååångsamt vilket gör att man sällan vill göra ändringar eller lägga till nya ord.

  5. #5
    Artamuss avatar
    Artamus Artamus är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    64
    Jag har verkligen slitit mitt hår med liknande problem. Hoppas nu jag får svar från supporten

  6. #6
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Supporten hjälpte mig att omvandla filen.
    Måste erkänna att Jag fick bra hjälp.
    Det var något med negativa sökord som spöka som Jag inte hade tagit bort ordentligt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. AdWords och organiska resultat
    Av Urban G i forum Google AdWords
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 01:47
  2. Optimerad för Yahoo?
    Av Anton Johansson i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:26
  3. Yahoo gör en Google, visar olika länkresultat
    Av Susann Stjernborg i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 23:37
  4. Yahoo på uppgång
    Av Waldo i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 01:53
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:47